Het is nu do maart 28, 2024 12:37 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
[Aanvullingen] Timeline 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker
Gerd

Geregistreerd:
za mei 22, 2004 10:36 am
Berichten: 1133
Woonplaats: Tollembeek, België
Bericht 
Dit boek is ook wel gewoon in de meeste bibliotheken te vinden. Een herdruk heb ik ook niet gevonden.

Gerd


za sep 04, 2004 2:21 pm
Profiel
Leo
Bericht 
Mijne is van 1980 (het boek bedoel ik).

...-


zo sep 05, 2004 8:12 pm
martijn
Bericht 
Mijn voorkeur gaat uit naar nieuwe boeken. Kunnen jullie nog meer aanraders over dit onderwerp opnoemen (geen 2de hands).


ma sep 06, 2004 3:29 pm
dvdhoven
Bericht 
Ik heb het Handboek niet.
Ik gebruik zelf het nog oudere "Bericht van de Tweede Wereldoorlog" In deel 17 zitten een aantal tijdlijsten.

Verder heb en gebruik ik en dat is wel nieuw te krijgen:
De Tweede Wereldoorlog Dag na Dag ISBN 90-243-7627-0 Uitgeverij Deltas
Dit is de duurdere gebonden uitgave, ik dacht EUR 17,50
Er is echter ook een goedkope uitgave van met zo'n pocketboek rug. Die vind je voor EUR 7,50 bij van die Rams boekhandels Uitgeverij is de Zuid Nederlandse uitgeverij.

En dan is er de Engelstalige uitgave:
World War II Day by Day 60th Anniversary Edition.
Een vreselijk duur boek, EUR 43 maar een schitterende dikke pil. Wel gericht op de Britse markt, maar de berichtjes zijn ook algemeen en mondiaal.
Bevat korte artikeltjes met foto's, kaartjes, etc. een tijdlijn met zeer korte berichtjes en verkleinde reproducties van affiches, advertenties uit die tijd. Opmaak doet het meest aan een krant denken. Zo leest het ook een beetje, telkens krantenpagina's met berichten.
Achterin vind je dan nog een tijdbalk en een bescheiden Who is Who en een index.
Ik heb het boek laatst bij Broese gezien en heb het onmiddelijk gearresteerd. Nog steeds geen spijt van.
ISBN (UK) 1-4053-0460-X
ISBN (US) 0-7566-0296-3

En verder gebruik een boek dat jaren geleden nieuw bij de Slegte te krijgen was:
The Chronical Atlas of World War II door Barrie en Frances Pitt
Deze geeft vooral een globaal beeld van de militaire handelingen met kaartjes en tekst. Het Boek is wat groter dan A4 en per maand is er een dubbele bladzijde.
Kostte paar jaar terug fl 49,50 of EUR 22,46 (prijsje zit er nog op :) )
ISBN 0-333-44881-2


ma sep 06, 2004 4:06 pm
martijn
Bericht 
@ dvdhoven,

Bedankt voor je reactie,
het boek 'De Tweede Wereldoorlog Dag na Dag' kost EUR 24,95 HB - 192 blz.
World War II: Day by Day - Penguin Books Ltd | UK Edition | 2004/ 728 Pagina's! wat je al aangaf een dikke pil.
Het boek kost € 41,39 maar ja, voor die 17 euro meer heb je wel een 4 keer zo dik boek. Dus ik denk dat ik voor World War II: Day by Day ga.


di sep 07, 2004 1:05 pm
dvdhoven
Bericht 
Ik kan je het boek alleen maar aanbevelen!
Geweldig boek. Alleen al het bladeren kost uren en is een genoegen.

Als je bij Amazon kijkt, dan kun je een paar pagina's bekijken, dat is weliswaar de voorgaande versie, maar je krijgt wel een goede indruk, de opmaak is zo op het eerste gezicht hetzelfde.

http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/ ... 41-6805721


di sep 07, 2004 4:06 pm
martijn
Bericht 
Ik heb het even bekeken, lijkt inderdaad op een krant lay-out. Geeft het hierdoor een historisch karakter, erg orgineel.


wo sep 08, 2004 1:24 pm
Leo
Bericht 
TIMELINE schijnt volledig te zijn.

...-


di okt 19, 2004 6:25 am
dvdhoven
Bericht 
NIGHTWALKER schreef:
TIMELINE schijnt volledig te zijn.
...-


:) Hoe bedoelt u?
Volledig is hij nog zeker niet. Ik neem nog steeds gegevens over uit Bericht van de Tweede Wereldoorlog. En als dat gebeurt is, moet ik nog checken en andere boeken gaan raadplegen.
Soms is Bericht van de Tweede Wereldoorlog ook niet accuraat of mist gewoon zaken.
Maar er staat idd al een heleboel in. Gert en ik zijn flink druk geweest de laatste tijd.


di okt 19, 2004 7:14 am
Leo
Bericht 
Sorry,Dick.

Ik bedoelde OKTOBER.

...-


wo okt 20, 2004 1:06 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group