Het is nu vr maart 29, 2024 6:43 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 
Kasteel Amstenrade 
Auteur Bericht
kenv
Bericht Kasteel Amstenrade
Tijdens 44-45 hebben amerikanen en zelfs duitsers in kasteel Amstenrade
gezeten. Weet iemand welke divisies daar gezeten hebben ?
Of iemand meer info over Kasteel Amstenrade tijdens wo2
grts
Kenv


wo jun 10, 2009 4:58 pm
Harro
Bericht 
Wat dit in september 1944 niet het hoofdkwartier van Obstfelder, of vergis ik mij nou?


wo jun 10, 2009 5:44 pm
Richard1976
Bericht 
Harro schreef:
Wat dit in september 1944 niet het hoofdkwartier van Obstfelder, of vergis ik mij nou?


Denk dat jij Kasteel Hillenraad bedoelt. Tijdens Operation Market Garden was Kasteel Hillenraad/Hillenraedt het hoofdkwartier van Von Obstfelder (LXXXVI Corps). Kasteel Hillenraad ligt in Swalmen, net ten noorden van Roermond.


wo jun 10, 2009 6:22 pm
Harro
Bericht 
Klopt, vandaar ook mijn antwoord met "vraagteken". Er staat iets over in "Brabant Bevrijd" maar ik ben momenteel een ruime achthonderd kilometer van mijn boekenkast verwijderd :mrgreen:


wo jun 10, 2009 6:32 pm
ron_R
Bericht 
volgens mij na de bevrijding van zuidlimburg trainde de amerikanen daar nederlanders voor verbindingsdiensten


wo jun 10, 2009 7:05 pm
John S.
Bericht 
feit is dat de duitsers daar in een 'warm nest' terecht kwamen, aangezien graaf Max de Marchant et d'Ansembourg behoorlijk 'fout' was.

Het kasteel ligt overigens een paar kilometer van waar ik woon, maar over Amerikanen weet ik zo 1-2-3 niets.


wo jun 10, 2009 7:18 pm
simons
Bericht 
In ieder geval niet de old hickory, misschien Hells on Wheels?


vr jun 12, 2009 7:37 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group