Het is nu di apr 16, 2024 5:55 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 
Remagen en Wesel 
Auteur Bericht
pedor
Bericht Remagen en Wesel
Ik ben afgelopen weekend naar Remagen en Wesel geweest en ik vroeg mij af waarom de spoorlijnen na de oorlog niet hersteld zijn. Op beide locaties was er een prima infrastructuur. Weliswaar was er een hoop schade (waar niet?) en hadden de bruggen en spoorlijnen hersteld kunnen worden. Bij Remagen hebben de Amerikanen notabene een tijdelijk spoorbrug ernaast gebouw, welke naderhand ook weer gesloopt is. Ik kon in het museum er niet achter komen, waarom de spoorlijn nooit hersteld is.
Weet iemand dit? en zijn er nog meer locaties waar dit voorkomt.


wo okt 28, 2009 9:52 pm
trappmeister
Bericht 
Hallo Pedor,

Voor zover ik weet is de spoorlijn die in de buurt van Uedem en Uedemerbruch (Duitsland) loopt ook nooit hersteld. Ik heb daar, en in de bossen erom heen, wel eens gezocht met mijn detector. De sppordijk ligt er nog wel maar de rails is verdwenen.

Gr. Pieter


do jan 28, 2010 9:55 am
alois
Bericht 
Klopt, maar dat spoor bij Uedem liep toen rechtstreeks Nederland in. En ik denk dat ze hier niet zo op een spoorverbinding met Duitsland zaten te wachten, gezien de streek op de brug bij Gennep in mei '40.


zo jan 31, 2010 3:48 pm
trappmeister
Bericht 
Inderdaad. Dat was trouwens wel een staaltje prutserij in de verdediging. Daar kan de NS vandaag de dag nog een voorbeeld aan nemen. Die Duitsers kwamen precies waar ze wilden komen :)


di feb 09, 2010 2:18 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group