Het is nu do apr 18, 2024 8:43 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 
70ste divisie reis/ Malmedy bezienswaardigheden??? 
Auteur Bericht
RainbowRob
Bericht 70ste divisie reis/ Malmedy bezienswaardigheden???
In juli zullen enkele veteranen van de 70ste divisie terugkeren naar Europa. Vanuit Luxemburg zullen ze ook enkele dagen rondtrekken door de Belgische Ardennen.

Zo zal er vanzelfsprekend een bezoek gebracht worden aan Bastogne. Daarnaast gaan de veteranen naar Malmedy.

Zou iemand mij kunnen vertellen of er in/ rondom Malmedy nog interessante zaken te zien zijn (naast uiteraard het museum in Baugnez)?
Alvast bedankt.


wo maart 10, 2010 5:20 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
- http://www.oorlogsmusea.nl/artikel/310/ ... augnez.htm

En wanneer je klikt op het Googlemaps kaartje nog veel meer bezienswaardigheden in de regio...


wo maart 10, 2010 8:26 pm
Profiel
Mia
Bericht 
Kijk ook eens op www.oorlogsmusea.nl


zo maart 14, 2010 12:11 pm
RainbowRob
Bericht 
Oorlogsmusea ken ik natuurlijk!

Mijn vraag was ook meer bedoeld van of iemand nog iets wist wat absoluut de moeite waard is voor de mannen om te zien. Ik dacht dus ook aan zaken zoals Filip aangeeft. Bedankt. Zijn er in deze omgeving buiten de monumenten nog duidelijk herkenbare zaken van de veldslagen te zien?

Is Elsenborn de moeite waard Filip? Ik ben hier zelf namelijk nog nooit geweest.


ma maart 15, 2010 8:22 pm
Mia
Bericht 
Ben regelmatig in de Ardennen en er is verder weinig te vinden wat dan de moeite waard is of het moeten schuttersputjes zijn, maar gezien de leeftijd van de mannen om dan in de bossen te gaan lopen zoeken?


ma maart 15, 2010 9:13 pm
RainbowRob
Bericht 
Ze gaan dat in elk geval wel een dag in Bastogne en omgeving doen!


ma maart 15, 2010 9:58 pm
Mia
Bericht 
Die zijn wel te vinden en hebben ze er een mooie dag mee.


ma maart 15, 2010 10:13 pm
RainbowRob
Bericht 
bedankt


di maart 16, 2010 4:24 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group