Het is nu do maart 28, 2024 8:44 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 
Dulag Records 
Auteur Bericht
Pieter F
Bericht Dulag Records
Bij mijn research naar de crash van een bommenwerper kwam ik dit tegen. Het is een fragment van een groter document. Er worden stukken in genoemd, Microfilm 117643 &4 en KU-621, Dulag Records.

Kan iemand mij hier meer over vertellen en bij welke instantie ik mogelijk kan vragen om een kopie o.i.d.?

Afbeelding


wo maart 31, 2010 4:44 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Mogelijk bij de NARA op te vragen. Is geloof ik niet goedkoop.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


wo maart 31, 2010 7:22 pm
Profiel WWW
Oliver P.
Bericht 
Wilco_Vermeer schreef:
Mogelijk bij de NARA op te vragen. Is geloof ik niet goedkoop.


Da's zeker niet goedkoop! :evil:

Maar eerlijk gezegd vraag ik me af of deze bij de NARA liggen, want de nummering komt me niet bekend voor. Ervan uit gaande dat "DULAG Records" staat voor "Archieven van Durchgangslager", zou dit bij de NARA volgens mij in groep 242 moeten zitten: National Archives Collection of Foreign Records Seized. En de subgroepen daarvan beginnen allemaal met een A, M of T.

Maar wellicht ga ik de fout in door te veronderstellen dat de gezochte nummers bij een subgroep horen. Mocht ik bij de NARA iets tegenkomen, laat ik het wel even weten.


wo maart 31, 2010 8:46 pm
Oliver P.
Bericht 
Ik denk dat dit je misschien op het goede spoor zet: http://www.lwag.org/forums/showthread.php?t=3084
De inhoud van T321 (volgens NARA) heb ik eens doorgespit, maar niks kunnen vinden. Probeer het eens op https://www.nationalarchives.gov.uk/default.htm , en zoek ook eens op Oberursel (plaats waar DULAG Luft lag).

Succes!


wo maart 31, 2010 11:50 pm
Pieter F
Bericht 
Bedankt voor de reacties Wilco en Oliver!

Oliver P. schreef:
Ik denk dat dit je misschien op het goede spoor zet: http://www.lwag.org/forums/showthread.php?t=3084


Dat gaat in ieder geval over iets vergelijkbaars. Maar eens kijken of ik met hem in contact kan komen. Ik heb mijn vraag ook voorgelegd aan enkele mensen in Duitsland die mij tot nu toe hebben geholpen met het onderzoek naar de neergestorte bommenwerper. Ik zoek verder!


do apr 01, 2010 9:35 am
Oliver P.
Bericht 
Er bestaat ook een boek over Dulag Luft, maar of dat je met dit specifieke geval verder helpt, valt natuurlijk te betwijfelen. Een volledige inhoudsopgave vind je hier: klik. Daaruit maak ik trouwens op, dat ten tijde van de crash niet Oberursel, maar Frankfurt am Main de standplaats van Dulag Luft was.

Je zou trouwens ook gewoon bij het Bundesarchiv in Freiburg kunnen vragen om kopieën. Daar liggen hoogstwaarschijnlijk de originelen, of ze kunnen je zeggen waar deze wel zijn.


do apr 01, 2010 12:48 pm
Pieter F
Bericht 
Oliver P. schreef:
Je zou trouwens ook gewoon bij het Bundesarchiv in Freiburg kunnen vragen om kopieën. Daar liggen hoogstwaarschijnlijk de originelen, of ze kunnen je zeggen waar deze wel zijn.

Ik heb mijn vraag naar hen doorgespeelt. Bedankt voor de tip!


do apr 01, 2010 1:13 pm
ron_R
Bericht 
in de MARC zit een document met het nummer 117643/117644


di jul 20, 2010 6:38 pm
Pieter F
Bericht 
Dank je voor de tip Ron, ik ga even zoeken.


wo jul 21, 2010 9:45 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group