Het is nu vr maart 29, 2024 5:14 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ] 
munitie container 
Auteur Bericht
kronieker
Bericht munitie container
Ik kwam afgelopen zondag toevallig deze munitie container tegen in de bossen rond Mook. Iemand enig idee wat het precies is (nationaliteit, type munitie e.d.)

Afbeelding

Afbeelding


di feb 01, 2011 11:34 am
Pieter F
Bericht 
Formaat van de foto's aangepast, deze overschreden de maximum toegestane breedte van 600px.


di feb 01, 2011 12:38 pm
kronieker
Bericht 
Bedankt Pieter, excuses voor de grote afbeeldingen.


di feb 01, 2011 2:31 pm
Kenan_Tarhan
Bericht 
Dit lijkt mij een opslagje/container voor raketten? Bazooka? Panzerschreck?


di feb 01, 2011 2:35 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Het is in ieder geval een granaathouder. Toch niet zelf opgegraven hey, want dat is volgens mij wel strafbaar op die locatie. Overigens ligt er heel wat in dat gebied, ook explosieven dus pas op wat men doet daar.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


di feb 01, 2011 2:36 pm
Profiel WWW
Pieter F
Bericht 
Er is in die omgeving inderdaad hard gevochten, waarbij de geallieerden aanzienlijke verliezen hebben geleden. Niet voor niets ligt bij Mook ook een Britse War Cemetery en meerdere in de directe omgeving.


di feb 01, 2011 2:44 pm
kronieker
Bericht 
@Wilco Nee, niet zelf opgegraven. Het gat naast de container leek mij overigens redelijk vers (als zijnde niet uit WO2). Ik denk dat iemand met een metaal detector in weer is geweest maar zijn vondst niet interessant genoeg vond en de boel heeft laten liggen. Ik ben er trouwens ook niet mee gaan slepen.


di feb 01, 2011 5:09 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Het gat is er al enige tijd, vorig jaar lag dit er ook al, maar toen lagen alleen de exemplaren op de achtergrond bloot. Dus ik had al een vermoeden dat het zo gevonden was. :wink:

Ik vind het persoonlijk jammer dat dergelijk graafwerk niet wat gestruktureerde gebeurd en op een meer archeologische grondslag plaatsvind. Hoe interessant ook, de vindplaats, diepte en wijze waarop de zaken in de grond lagen zouden van een veel grotere historische waarde kunnen zijn. Zij kunnen namelijk het verhaal ontrafelen wat daar gebeurd is.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


wo feb 02, 2011 12:54 am
Profiel WWW
kronieker
Bericht 
@Comu Ik heb net een mailtje naar het Bevrijdingsmuseum gestuurd, misschien dat ze daar interesse hebben.


wo feb 02, 2011 1:54 pm
Kenan_Tarhan
Bericht 
Goed plan Kronieker!


wo feb 02, 2011 2:08 pm
rene1945
Bericht 
is dit geen 25prd box?


wo apr 13, 2011 10:04 pm
Twentsoorlogsmuseum
Bericht Re: munitie container
Hallo, misschien wat laat, maar volgens mij is het een kist van een 88 mm of natuurlijk van een groter kaliber dat kan ik zo niet zien antitank kanon (Duits), het is bijna het zelfde als de kist voor de 5 cm. Heb in het Twentsoorlogsmuseum een deksel van zo'n kist.


za nov 12, 2011 3:59 pm
alois
Bericht Re: munitie container
Dit is een kist voor 8 stuks 25 ponder hulzen. Op de achtergrond ligt een kist die lijkt te zijn voor de granaten.


vr nov 18, 2011 8:11 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group