Het is nu do maart 28, 2024 11:03 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Oorlogsmusea.nl wil uitbreiden! 
Auteur Bericht
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht Oorlogsmusea.nl wil uitbreiden!
Het begint weer langzaamaan zomer te worden en vele van ons zullen in die periode een aantal Tweede Wereldoorlog zaken bezoeken of gewoon, per ongeluk, tegen het lijf lopen. Wij zijn altijd op zoek naar extra materialen om onze Oorlogsmusea.nl website mee uit te breiden.

Momenteel zijn we met name op zoek naar musea, monumenten, begraafplaatsen en andere bezienswaardigheden uit de volgende landen:
- Frankrijk (en dan vooral alles behalve Normandië)
- Italië
- Polen
- Roemenië
- Ierland
- Oostenrijk

Uiteraard zijn ook extra musea uit de volgende landen welkom, al hebben we daar al wel wat van op de site staan. Het betreft:
- Verenigd Koninkrijk
- Nederland
- België
- Luxemburg
- Frankrijk - Normandië
- Duitsland
Mocht je hier zaken bezocht hebben, kijk dan even op de site of deze al niet is toegevoegd.

Ben je naar een gebied geweest wat hierboven niet genoemd is, geen zorgen, ook dat is welkom. Wij zijn altijd op zoek naar dit soort informatie, het zal misschien niet direct op de website te zien zijn. Misschien zelfs niet dit jaar, maar we nemen het altijd mee.

Landen worden aan de site toegevoegd zodra we vinden dat er voldoende informatie over zo'n land te vinden is op de site. Als je dus één museum in Albanië tegenkomt, kan het even duren voordat we dit land toevoegen.



Kort samengevat:
Geef je informatie door! Dit kan via het forum, de website of via mail op input[at]oorlogsmusea.nl.

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


zo mei 13, 2007 4:52 pm
Profiel WWW
Staf
Kaj

Geregistreerd:
ma jul 03, 2006 12:06 pm
Berichten: 2710
Woonplaats: Nederland
Bericht 
Tsjechië:

První vojensko-historické muzeum M. Frosta
Adres: Josefov 105, 551 02, Jaroměř II.

Militaire museum Králíky (Vojenské muzeum Králíky)
Adres: Prostřední Lipka 1, 561 69, Králíky (zeer de moeite waard)
link: http://www.czecot.com/en/results/turobj ... hp?id=7526

De Tsjechiese grens fortificaties (1935-1938), veel forten en bunkers hiervan zijn te bezichtige. Sommige zijn zelf ingericht als musea.
- Fort Bouda (musuem)
link: http://www.boudamuseum.com/galerie.php
- Verdedigingswerk brezinka
link: http://www.brezinka.cz

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben

Kaj


ma mei 14, 2007 12:37 am
Profiel
Staf
Kaj

Geregistreerd:
ma jul 03, 2006 12:06 pm
Berichten: 2710
Woonplaats: Nederland
Bericht 
Ik heb ook even een lijst met bezienswaardigheden in Europa, Midden Oosten en Noord-Afrika (incompleet) naar het mail adres gestuurd.


ma mei 14, 2007 5:03 pm
Profiel
Dennis N
Bericht 
Is zeker indrukwekkend en is zeker een aanrader voor een Battlefieldtour. Ben er ooit met school (lang, laaaaang geleden) geweest. Het feit alleen al dat je met een treintje ondergronds vervoerd werd van fort naar fort. Was daar destijds toch iets beter geregeld als in Eben Emael... ;)


wo mei 16, 2007 7:13 am
Staf
Kaj

Geregistreerd:
ma jul 03, 2006 12:06 pm
Berichten: 2710
Woonplaats: Nederland
Bericht 
Jeroen had je wat aan mijn tips? Of wisten jullie van veel al het bestaan? :mrgreen:

_________________
"In every Polish heart these words must be engraved as in stone: The blood shed unites us, the execution wall, Dachau and Auschwitz and our ravaged home. Every nameless grave and every prison cell, unite us all" - Wladyslaw Broniewski


wo mei 16, 2007 12:09 pm
Profiel
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
boomschors schreef:
Jeroen had je wat aan mijn tips? Of wisten jullie van veel al het bestaan? :mrgreen:


Oke, dit is heel slecht van mij :oops: Was van plan er vandaag naar te kijken, maar ik kan het mailtje niet meer vinden... zou je 'm nogmaals kunnen sturen? :oops:

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


do mei 17, 2007 2:12 pm
Profiel WWW
Staf
Kaj

Geregistreerd:
ma jul 03, 2006 12:06 pm
Berichten: 2710
Woonplaats: Nederland
Bericht 
Is goed Jeroen :) Alleen vandaag ff niet :mrgreen: Ben namelijk net terug van een 1400 km reis door Frankrijk i.v.m met mijn jaarlijkse fortentocht. Ben dus vandaag een beetje te moe om nog iets te ondernemen. Ik zal morgen de lijst versturen.


zo mei 20, 2007 10:48 pm
Profiel
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Ik heb 'm ondertussen binnen... verwerken zal even duren :wink:

Weet ondertussen ook wat er met het oorspronkelijke mailtje is gebeurd, die is bij een collega gekomen die niet goed wist wat ie met een .wps bestand aan moest. Bedankt!

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


ma mei 21, 2007 9:40 pm
Profiel WWW
Staf
Kaj

Geregistreerd:
ma jul 03, 2006 12:06 pm
Berichten: 2710
Woonplaats: Nederland
Bericht 
Dat komt omdat ik nog geen word erop heb staan en daarom tijdelijk op works tekstverwerker bezig ben. Het is een grote lijst, maar veel zullen jullie al in jullie database hebben staan. In iedergeval ik hoop van harte dat ik een bijdrage heb geleverd. :D

Een goede nacht

Kaj

_________________
"In every Polish heart these words must be engraved as in stone: The blood shed unites us, the execution wall, Dachau and Auschwitz and our ravaged home. Every nameless grave and every prison cell, unite us all" - Wladyslaw Broniewski


ma mei 21, 2007 10:39 pm
Profiel
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Zal deze oorlog wel geweest zijn. In ieder geval bedankt, we zullen het verwerken. :wink:

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


do mei 24, 2007 12:52 pm
Profiel WWW
Staf
Kaj

Geregistreerd:
ma jul 03, 2006 12:06 pm
Berichten: 2710
Woonplaats: Nederland
Bericht 
Inderdaad de Frans-Duitse oorlog, de voorloper van de eerste wereldoorlog. De Fransen verloren deze oorlog en moesten grote steden zoals Metz en een groot gebied inleveren. Een van deze gebieden was de vogezen, waar ze in de eerste wereld oorlog zo verbitterd hebben om gevochtten om dat terug te krijgen.

Kaj

_________________
"In every Polish heart these words must be engraved as in stone: The blood shed unites us, the execution wall, Dachau and Auschwitz and our ravaged home. Every nameless grave and every prison cell, unite us all" - Wladyslaw Broniewski


do mei 24, 2007 12:57 pm
Profiel
Staf
Kaj

Geregistreerd:
ma jul 03, 2006 12:06 pm
Berichten: 2710
Woonplaats: Nederland
Bericht 
Weet niet of jullie deze al hebben, maar ben er sinds vandaag achter gekomen dat er achter de kerk op het pleintje van wijk aan zee een graf van de onbekende soldaat staat. Deze soldaat is hier in de jaren 42/43 aangespoelt zonder ID. Aan zijn uniform konden ze nog wel zien dat het een britse piloot was en dat hij waarschijnlijk ergens aan de kust van frankrijk is gecrasht en door de stroming in wijk aan zee terecht is gekomen. Of dat laatste waar is, weet ik niet.

gr. Kaj


za jun 02, 2007 12:22 am
Profiel
koenmarijt
Bericht 
Ik heb ook nog wat gevonden, n.l. ;

op de begraafplaats van Noordwijk liggen een paar buitenlandse soldaten die ten tijde van wo2 zijn omgekomen...... waaronder een brit en een pool... dacht ik. Ook ligt er een Nederlander. Kan ik dit ook hier doorgeven ????? Of is het niet de moeite waard.....? Ik denk zelf van wel. :wink:


za jun 02, 2007 6:44 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Natuurlijk is dat de moeite waard. Dus zeker een beschrijving met als het mogelijk is foto's insturen naar input[at]oorlogsmusea.nl.


za jun 02, 2007 10:31 pm
Profiel
Staf
Kaj

Geregistreerd:
ma jul 03, 2006 12:06 pm
Berichten: 2710
Woonplaats: Nederland
Bericht 
Ik zal kijken of ik er een foto van kan maken..

_________________
"In every Polish heart these words must be engraved as in stone: The blood shed unites us, the execution wall, Dachau and Auschwitz and our ravaged home. Every nameless grave and every prison cell, unite us all" - Wladyslaw Broniewski


zo jun 03, 2007 10:17 am
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group