Het is nu di apr 23, 2024 7:06 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
'Let's Build'-topic over eenheden voor op Go2War2.nl 
Auteur Bericht
Harro
Bericht 
Gustav niet hoor. Ik kan mij er alleen toe zetten als ik het onderwerp echt interessant vind. En mijn "lets build SS Pz.AA1 LSSAH" is nog lang niet klaar ;)

Maar serieus: weet waar je aan begint want het is een heel karwei. Het kan verzanden in een verzameling links en quotes van internet en uit boeken maar dat is niet de kern van een lets build. De archieven in en achter veteranen aan, dat is waar het om gaat - en dan tegenstrijdige bronnen en informatie controleren tot je zo dicht mogelijk bij de waarheid zit.

Zo deden we dat op AHF

Maar was Pietje niet onlangs een lets build begonnen op stiwot?


do jan 05, 2006 2:58 pm
John S.
Bericht 
Citaat:
Zo deden we dat op AHF


Had je daar niet al die leuke vrienden uit Belgie en Duitsland aan overgehouden? :wink:

Ik wil wel meedoen maar voor mij geldt ook dat ik een redelijk beperkte interesse heb, dus ik niet aan iedere kar wil trekken.


do jan 05, 2006 3:02 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11910
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Het onderzoek van Pietje, over Zeeland 1944 is iets veelomvattenders, dat gaat over een onderzoek naar een gehele veldslagenreeks, waarvan de diverse eenheden meer in slagorde vorm een deel vanuitmaken. Hier hebben we het over het volledig opzetten van alle achterhaalbare gegevens van een specifieke eenheid.
US 1st Division lijkt mij een hele interessante. Als mensen het hier over eens kunnen worden, mag de begeleider (lijkt me de meest aangesproken persoon, wie?) hier een topic over openen in het specifieke onderdeel.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


do jan 05, 2006 3:09 pm
Profiel WWW
SHAEF
Bericht 
Tweede Wereldoorlog
Tijdens de Tweede Wereldoorlog vocht de divisie zijn eerste gevechten in Oran, Algerije als een onderdeel van Operatie Torch. Hierna werd er door onderdelen van de divisie meegevochten in Maktar, Medjez el Bab, Kasserine Pass, Gafsa, El Guettar, Béja en Mateur. Tussen 21 januari en 9 mei 1943 was de Big Red One mede verantwoordelijk voor de bevrijding van Tunesië. In juli 1943 werd voor het eerst het Europese vasteland bereikt tijdens Operatie Husky in Sicilië.

Na afloop van die campagne keerde de divisie terug naar Engeland om zich voor te bereiden op de invasie van Normandië. De Big Red One bestormde het strand Omaha Beach op D-Day, waarbij sommige eenheden in het eerste uur maar liefst 30 procent van de manschapen verloren. Op het strand wisten ze Formigny en Caumont veilig te stellen. Vervolgens nam het deel aan een aanval op Marigny op 27 juli 1944. Na vele gevechten in Frankrijk bereikte ze in september de Duitse grens bij Aachen. De divisie viel Aachen aan en wist het te veroveren op 21 oktober. Vervolgens werd het oosten van Aachen belegerd, waarna de Big Red One op 7 december een rustgebied bereikte. Dit was de eerste periode van rust voor de eenheid na een half jaar te hebben gevochten. 9 dagen later werd het Von Rundstedt offensief gestart, waarna de divisie vertrok naar de Ardennen om daar van 17 december 1944 tot 28 januari 1945 onafgebroken te vechten. Hiermee was Big Red One mede verantwoordelijk voor het breken van Duitsland's laatste aanval. Hierna lukte het de divisie de Siegfried Line te breken en werd de Rijn bereikt. Op 16 maart 1945 werd de brug bij Remagen veroverd en stootte de divisie door naar Tsjecho-Slowakije. Toen de oorlog werd beëindigd bevonden onderdelen van de Big Red One zich in Kinsperk, Sangerberg en Mnichov.

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Big_Red_One


do jan 05, 2006 3:26 pm
SHAEF
Bericht 
In WO 2 bestond de 1st US Infantry Division uit 3 regimenten:
- het 16de
- het 18de
- het 26ste

4 veldartilleriebataljons:
- het 5de
- het 7de
- het 32ste
- het 33ste

het 1ste geniebataljon, het 1ste medische bataljon, de 1ste Reconaisance troop, de 1ste signal company, de 701ste ordnance company, 1ste Quarter Master cie (hoofdkwartier, HQ), en het 1ste CIC (?) detachement

bron: http://www.warchronicle.com/dday/contents.htm


do jan 05, 2006 3:50 pm
SHAEF
Bericht 
US 1st Division lijkt mij een hele interessante. Als mensen het hier over eens kunnen worden, mag de begeleider (lijkt me de meest aangesproken persoon, wie?) hier een topic over openen in het specifieke onderdeel.

Wie wordt dan de 'begeleider'?

Ben eigelijk al info aan het zoeken zonder algemene goedkeuring :oops:

Jeroen


do jan 05, 2006 4:11 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11910
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Heb even geduld. Niet iedereen is altijd online. :wink:

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


do jan 05, 2006 4:24 pm
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
Auke

Geregistreerd:
zo nov 28, 2004 7:42 pm
Berichten: 3246
Bericht 
Rustig aan.

Dit topic gaat alleen over wie er mee doen en waarover we een artikel gaan schrijven. De daadwerkelijke 'Let's Build' komt in een ander topic.

Ik zal het geheel namens Go2War2 begeleiden, en Wilco zal ook helpen als het onderwerp met zijn artikelen te maken heeft.

We moeten nog even kijken of dit gaat lukken, een goed artikel over een eenheid schrijven is meer werk en ingewikkelder dan de meesten van jullie denken. Daarom is het in ieder geval belangrijk dat we een beetje geordend te werk gaan.

Ga nu dus niet al allerlei informatie hier neergooien!

Maar dan nu over het onderwerp: gaan jullie akkoord met de US 1st Infantry Division?


do jan 05, 2006 4:54 pm
Profiel
SHAEF
Bericht 
mijn excuses :oops:
Wilde iets te hard van stapel lopen...


do jan 05, 2006 4:57 pm
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Auke schreef:
US 1st Infantry Division?


Mij best.

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


do jan 05, 2006 5:04 pm
Profiel
Harro
Bericht 
Jumpmaster schreef:
Citaat:
Zo deden we dat op AHF


Had je daar niet al die leuke vrienden uit Belgie en Duitsland aan overgehouden? :wink:

Nee, die hadden daar helemaal niets mee temaken en het ontgaat mij waarom je dat erbij haalt.


do jan 05, 2006 5:22 pm
John S.
Bericht 
Zomaar, geintje :oops:


do jan 05, 2006 5:26 pm
Nicodemus
Bericht 
We kunnen het doen, hangt er alleen van af wat voor BETROUWBARE bronnen we allemaal hebben. Big Red One is natuurlijk een veelbesproken en gedocumenteerde eenheid, dus er zullen vast en zeker veel broodje-aap verhalen en andere shit op het internet en in boeken rondzwerven. Verder is het wel een vrij interressante eenheid.........


do jan 05, 2006 5:27 pm
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Ja, en daarom een dergelijk onderzoek. De broodje-aap verhalen kunnen daarmee misschien ook 'gesmoord' worden met het uiteindelijke artikel voor op Go2War2. En, misschien hebben sommige wel contacten onder de veteranen zitten, waar ze informatie vandaan kunnen halen... :wink:

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


do jan 05, 2006 5:30 pm
Profiel
SHAEF
Bericht 
Waarop wachten we dan nog.... :wink:


do jan 05, 2006 5:32 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group