Het is nu do maart 28, 2024 6:20 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ] 
Omaha Beach 
Auteur Bericht
OmErta
Bericht Omaha Beach
dag allemaal

ik ben nieuw op dit forum en dit is dan ook mn eerste vraag:
weet iemand toevallig of er een boek bestaat met zeer gedetaillerde kaarten van Omaha Beach(ev andere stranden van de landing). Op de kaarten zou alle infrastructuur moeten zichtbaar zijn. Ook hoogtes zouden een pluspunt zijn. Verder is alles ivm Omaha Beach welkom.

grtz alex


zo mei 23, 2004 11:59 am
Jesper
Bericht 
Hoi, ik weet niet zo een twee drie een boek te noemen maar ik zou even de Michelin kaart kopen die van net na de landing is. Daar kan je denk alles wel op vinden!


zo mei 23, 2004 12:18 pm
reezer
Bericht 
ik heb net een boek gekocht over 19 jongens van één stadje die sneuvelen tijdens de eerste aanvalsgolf op Omaha beach.Het boek heet de Bedford boys van Alex kershaw.De hoofdstukken die ik tot nu gelezen heb(drie) waren wel goed. :D


zo mei 23, 2004 1:56 pm
David
Bericht 
Ikzelf ben ook al jaren geintresseerd in alles wat er die eerste dag gebeurde op Bloody Omaha en heb ondertussen al heel wat lectuur gezien wat hierover handelt.
Het meeste wat erover te vinden is is zeer beknopt, maar er zijn ook boeken die hier heel gedetailleerd op ingaan. De boeken die ikzelf het meest gebruik en waar ik het meest aan heb zijn de volgende.

- D-Day 1944 (1) Omaha Beach, van de Osprey serie ISBN 1-84176-367-5
o.a. te koop op de shop van STIWOT

-Spearheading D-Day, American special units in Normandy ISBN 2 908 182 793

- De 2 tijdschriften van het Franse maandblad Historica, nummers 68 en 69.

In deze boeken staat echt een schat aan informatie over Omaha beach, compleet met slagordes, gedetailleerde indelingen van de 1e aanvalsgolven, uitvoerige kaarten etc etc. de Franse tijdschriften heb ik trouwens laten vertalen naar het Nederlands.


zo mei 23, 2004 2:02 pm
steunwieler
Bericht 
http://www.tweede-wereldoorlog.nl/forum ... .php?t=408
Misschien is dit hier iets??


zo mei 23, 2004 2:03 pm
Johan WILLAERT
Bericht DE Bijbel over Omaha Beach!!!!!!!!!!!
Het meesterwerk van Joseph BALKOSKI is DE BIJBEL over Omaha Beach.
Het is wel enkel in het Engels te verkrijgen:

Titel: OMAHA Beach
Auteur: Joseph BALKOSKI
ISBN 0811700798

Te verkrijgen via de meeste internet boekensites....

Rgds,

Johan


zo mei 23, 2004 2:10 pm
David
Bericht 
Steunwieler; dit boek handelt over geheel D-Day en meer. Ik denk dat OmErta meer op zoek is naar iets gespecificeerders over Omaha....


zo mei 23, 2004 2:11 pm
steunwieler
Bericht 
Ok,
kijk anders eens op Amazona.com??


zo mei 23, 2004 2:14 pm
OmErta
Bericht 
Bedankt allen

dat loopt vlot nooit gedacht dat ik zo vlug al zo vele antwoorden zou krijgen. Iedereen alvast bedankt voor de tips zal de boeken eens nakijken.
Zoals David zegt zoek ik zeer specifiek over Omaha Beach.
Ik hou me namelijk ook bezig met modelbouw en wil een zeer gedetaileerde reconstructie maken. Het zal misschien nog niet voor de eerste maanden zijn maar je kan je nooit genoeg voorbereiden is mijn mening dus allen bedankt voor je hulp.
Als je nog boeken weet, laat maar komen alle tips zal ik nakijken

grtz alex


zo mei 23, 2004 6:38 pm
OmErta
Bericht 
David,
je spreekt over die franse tijdschriften, hoe kan ik daar aangeraken??
je zegt tevesn ook dat je ze hebt laten vertalen, heb je die vertaling op computer staan of is het een uitgeschreven tekst. alvast bedankt voor de tips van boeken ga ze zeker eens bekijken.

grtz alex


zo mei 23, 2004 6:41 pm
David
Bericht 
Die 2 tijdschriften heb ik gekocht in een dorpje in de Belgische Ardennen, toen ik daar rondreed. Ze zijn van September en December 2001. Ik zag ze liggen en ik wilde ze gelijk hebben, ondanks dat ik geen woord Frans kan schrijven of lezen. Alleen al door de foto's wilde ik het hebben. Terug in Nederland kon ik het laten vertalen door een gepensioneerd lerares Frans. Meer dan 80 uur werk heeft ze erin gestoken, in ruil voor een paar keer de tuin doen en helpen bij de verhuizing.
Ik heb alleen de handgeschreven vertaling.

Maar goed. Hier maar ff een antwoord op je vraag; Het blad Historica wordt uitgegeven door Editions Heimdal en misschien dat je ze daar na kan bestellen.
telefoon 02 31 51 68 68
fax 02 31 51 68 60
e-mail Editions.Heimdal@wanadoo.fr

Dit zijn gegevens van 3 jaar terug dus ik weet niet 100% of het klopt natuurlijk.

Succes!


ma mei 24, 2004 11:36 am
David
Bericht 
Nog even een vraag voor Johan WILLAERT;
Kun je misschien wat vertellen over het boek van Balkoski? waarom is dit boek zo goed? Heb je misschien wat meer info hierover?


ma mei 24, 2004 11:39 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group