Het is nu do apr 18, 2024 10:48 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 
Thomspon origineel gezocht 
Auteur Bericht
Allard
Bericht Thomspon origineel gezocht
Beste mensen,

Ik zoek een Thompson orgineel. Ik heb al heel veel winkels bezocht maar ik ben er niet zeker van.
Kennen jullie goede site's of winkels zo , Dank U wel

Met vriendelijke groet,

Allard


ma maart 27, 2006 5:06 pm
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
De wetgeving is in Nederland zodanig dat je in (bijna) geen één winkel een originele Thompson ligt. En, er schijnen nog al wat vergunningen aanwezig te moeten zijn voordat je zo'n ding aan mag schaffen...

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


ma maart 27, 2006 5:10 pm
Profiel
racefiets
Bericht 
Het klopt dat zo'n thompson niet op een gewoon verlof bijgeschreven kan worden. Onklaar laten maken is ook niet te doen ten zij je hem in de lengte door de helft wil laten zagen.

Maar goed, een thompson. Kijk eens op:
http://www.shootpetoet.be/TeKoopjes.html

Daar staat er toevallig eentje te koop.


ma maart 27, 2006 6:43 pm
C. Works
Bericht 
http://www.deactivated-guns.co.uk/deactivatedguns.htm


ma maart 27, 2006 9:04 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Zoals ook [USER] racefiets al schreef is een dergelijk wapen in Nederland alleen legaal wanneer het over de lengte door midden is gezaagd.

Citaat:
Vrijstellingsvoorschriften vuurwapens (volgens Bijlage II zoals vermeld in bovenstaande artikelen):

Eisen ten aanzien van het voor gebruik ongeschikt maken van vuurwapens (zie artikel 18, onder a, RWM).
Vuurwapens vallen onder de vrijstelling van artikel 18, onder a, van de RWM, indien ze voor gebruik ongeschikt zijn gemaakt op de navolgende wijze:

a. basculerende hagelgeweren (enkel- of meerloops) met uitwendige hanen: zie beschrijving 1, alsmede tekening 1a en 1b;
b. basculerende hagelgeweren (enkel- of meerloops) met inwendige hanen: zie beschrijving 2, alsmede tekening 2a en 2b);
c. enkelschots grendelgeweren: zie beschrijving 3, alsmede tekening 3.
d. meerschots grendelgeweren (repeterende vuurwapens): zie beschrijving 4, alsmede tekening 4;
e. overige vuurwapens dienen overlangs te zijn doorgezaagd of afgeslepen.


Aangezien we ons hier aan de Nederlandse wetgeving hebben te houden en ik aanneem dat je niet op zoek bent naar een overlangs doorgezaagd exemplaar gaat hier een slotje op. PM's die mij tot andere inzichten kunnen brengen zijn altijd welkom.


ma maart 27, 2006 10:31 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group