Het is nu vr maart 29, 2024 8:16 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Overloon 2006 
Auteur Bericht
Stephan
Bericht Overloon 2006
Gisteren weer eens terug geweest naar Overloon.
Jullie kunnen mijn reactie van afgelopen zomer lezen toen was ik er ook (Stiwot-museum) maar ik kan nu zeggen dat het mooi wordt dat had ik van de zomer niet gedacht.
We kwamen binnen en vrijwilligers waren bezig met de tanks die eerst buiten stonden (de Sherman met afgeschoten koepel-de Churchill-de Cromwell) die staan dus nu ook binnen!!!!!.
Het is ook hun bedoeling om alles binnen te krijgen en op te knappen maar ja dat kost tijd en geld en vrijwilligers moeten het doen.
Ook het grote landingsvaartuig van het Marshall museum komt er te staan.
Overloon wordt steeds beter en meer en meer een bezoek waard.
Ik sprak met de vrijwilligers en op een gegeven moment zei ik (wijzend op de Panthertank waar we naast stonden)''die koepel zal wel niet meer draaien''...toen liet hij mij de koepel draaien met een bezemsteel hahahaha onvoorstelbaar dat je dat ding kon draaien met een bezem.
Maar hij vertelde mij dat ze alles uit elkaar hadden gehaald en zelfs met het orginele vet hadden gesmeerd.
En zo hoorde ik nog van allerlei plannen die ze wilde uitvoeren o.a. alles binnen stallen en dat vindt ik natuurlijk klasse dan rot het buiten niet weg en dat was eerst een minpunt van Overloon.
Ik moet zeggen de vrijwillgers hadden verstand van wat ze deden en hopelijk kunnen ze al hun plannen verwezelijken ik ben ondertussen HEEL enthousiast over Overloon en van mijn vrees dat alles van het Marschall museum zou weg kwijnen in Overloon is niets over gebleven integendeel Overloon wordt een heel goed museum en lekker dicht in de buurt .
En mijn complimenten voor de vrijwilligers...ze doen prima werk.
Stephan


zo feb 05, 2006 2:07 pm
arjan van pelt
Bericht 
ik ben afgelopen weekend geweest het is echt mooi geworden


vr maart 24, 2006 7:40 pm
Stefke
Bericht 
Stephan

Moet je over een tijdje terug komen ziet het er nog beter uit.


vr maart 24, 2006 9:09 pm
Sami
Bericht 
Ik ben daar een paar jaar gelede geweest, haha dat weekend stond ik met me familie in de krant met n articel over het museum.


vr maart 24, 2006 9:19 pm
jelmer23
Bericht 
Is het iemand ook opgevallen hoe slecht de Panther in overloon is "gerestaureerd"? Ik neem ook vaak deel aan discussies op een modelbouwforum, en er zijn zo 20 mensen die haarfijn kunnen vertellen hoe dat voertuig er echt uit heeft gezien. Toevallig weet ik nou wel dat dit een beetje een verzonnen (om nou net niet te zeggen, verschrikkelijk) uiterlijk is, maar vele anderen weten dat niet. Is het niet de taak van een museum om mensen voor te lichten? En om te laten zien hoe het echt was?


ma apr 03, 2006 10:57 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Ach dat debat zal wel nooit afgelopen zijn. Er zijn zo 20 mensen die wat anders zullen zeggen te vinden. Iedereen weet het vaak beter. Maar als iemand zijn handen uit de mouwen moet steken houd het vaak op.
Ik kan alleen maar mijn petje af nemen voor de vrijwilligers die het Panther project hebben ondernomen.

Details en informatie over de restauratie:
http://www.socsci.kun.nl/~edgard/
http://www.twenot.nl/panther.htm

Dus laat iedereen maar zelf oordelen.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


di apr 04, 2006 8:19 am
Profiel WWW
Flippo
Bericht 
Wilco schreef:
Citaat:
Ik kan alleen maar mijn petje af nemen voor de vrijwilligers die het Panther project hebben ondernomen.

Helemaal met je eens, het is onvoorstelbaar hoeveel manuren en financiële middelen een dergelijke restauratie opslokt. Daarom alle respect voor degenen die het toch maar even klaar gespeeld hebben.
Vind het, ondanks de vreselijke paintjob, een prachtig object.

Als ik het goed heb begrepen staat deze Panther dus niet meer buiten?


di apr 04, 2006 8:45 am
Siggy
Bericht 
Klopt, ze hebben hem in de hal gezet. Toch jammer dat ze hem niet rijdend hebben kunnen krijgen.


di apr 04, 2006 10:43 am
Stefke
Bericht 
Siggy,

Het is geen kwestie van kunnen maar van geld.


di apr 04, 2006 11:13 am
jelmer23
Bericht 
Die discussie zal idd nooit eindigen denk ik :P maar ik heb laatst een mail gestuurd naar het museum (over de restauratie) en de vervangend-directeur vertelde mij dat zij bij het restaureren van de objecten keuzes moeten maken (al ben ik bang dat, zoals Stefke al zegt, er meer sprake is van financiele keuzes, dan een kwestie van kunnen.) De panther zelf is dan ook niet eens zo slecht gerestaureerd, maar ik denk toch dat het vinden van vrijwilligers om het voertuig een nieuw likje verf te geven niet eens zo moeilijk hoeft te zijn. Maar natuurlijk begrijp ik ook wel dat het museum meer te doen heeft dan alleen op dit ene stuk te letten. Ik heb trouwens ook het gerucht? gehoord dat er een aantal onderdelen verkocht zijn aan een ander museum? Weet iemand daar wat van?


di apr 04, 2006 7:46 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Zie hiervoor ook:
- http://www.tweede-wereldoorlog.nl/forum ... php?t=1229


di apr 04, 2006 7:49 pm
Profiel
jelmer23
Bericht 
dankjewel, weet ik dat ook weer ;) toen ook al commentaar op de verf zag ik :p


di apr 04, 2006 8:35 pm
Stefke
Bericht 
Effe iets anders,
Als je steeds blijft herhalen dat hij zo slecht gerestaureerd is waarom meld je je dan niet aan als vrijwilliger en probeert het beter te doen!! :lol:
Zolang je dat niet doet kraak dan niet die mensen af die het wel proberen en er veel vrije tijd insteken om de panther er beter er uit te laten zien dan hij de afgelopen 40 jaar er uit heeft gezien. Maar ja het zal wel net zo als het spreekwoord zijn:
De beste stuurlui staan aan wal. :wink:


wo apr 05, 2006 8:07 am
Yvonne Heslinga
Bericht 
jelmer23 schreef:
Ik heb trouwens ook het gerucht? gehoord dat er een aantal onderdelen verkocht zijn aan een ander museum? Weet iemand daar wat van?


Dit is een heel normale zaak in de Museum-wereld.

Met regelmaat worden items onderling verkocht, dit alles om een item op de juiste plek tentoongesteld te krijgen. En om wat geld te genereren.
Musea zijn, in tegenstelling tot wat iedereen denkt, nu niet echt verschrikkelijk rijk...


wo apr 05, 2006 1:04 pm
jelmer23
Bericht 
hehe..:P ik zal er verder maar mijn mond over houden, maar ik heb er idd over gedacht om me als vrijwilliger aan te melden. Dat van die onderdelen verkoop had ik trouwens ook al eerder gehoord geloof ik, maar dat was ook niet als kritiek bedoeld, gewoon een vraag om info :P


do apr 06, 2006 12:06 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group