Het is nu do maart 28, 2024 11:05 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 
Wie kan mij helpen? 
Auteur Bericht
Cheriel
Bericht Wie kan mij helpen?
Ik heb een generaal sabel en wil eigelijk meer hier over weten zoals hou oud deze kan zijn en of het zeldzaam is.
Ik weet dat het rijksmuseum in Amsterdam een zelfde exenplaar heeft alleen die van mij heeft een adelaar die een hakenkruis vast houd en die in het rijksmuseum heeft een andere logo/wapen er op staan.
De sabel is gemaakt door het bedrijf eickhorn

Het handvat is van goud met een leeuwe kop met 2 rode robeinen als ogen en er staat D.R.R in geslagen (in het goud) ik denk dat dit een initialen.

Ik heb via Google al gezocht maar kan niets vinden.
Als dit sabel niets te maken heb met de 2e wereld oorlog dan mijn excuus voor dit bericht maar omdat er een hakenkruis in staat neem ik aan dat het wel iets te maken heb met de 2e wereld oorlog.

Ik zou de volgende punten willen weten:
- De waarden van het sabel
- Waar kan ik eventuweel het laten taxeren
- het aantal sabels die er nog zijn van dit type sabel.
- Waar de letter D.R.R. voor staan

Groet
Cheriel


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


di apr 03, 2007 6:09 pm
Harro
Bericht 
Als het sabel bij Eickhorn vandaan komt is het dan niet handig dit bedrijf een email te sturen?

www.lbainternational.com/eickhorn


di apr 03, 2007 6:51 pm
Hobart's broer
Bericht 
Hier op deze site foto 37 staat er ook één met een leeuwekop en ook maker Eikhorn blijkbaar is het een officiers sabel en te koop voor 425 euro http://www.armes-cornet.com/catalogues_blanche.htm


wo apr 04, 2007 11:58 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Is het genummerd? Onder aan de handgreep wellicht of aan het dwarsgedeelte?

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


do apr 05, 2007 12:08 am
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group