Het is nu di apr 16, 2024 5:07 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 
Adoptiegraven Robert D. Shellito & John P. Davis 
Auteur Bericht
Graeme
Bericht Adoptiegraven Robert D. Shellito & John P. Davis
Bij deze een nieuw topic over de twee graven die ik sinds gister geadopteerd heb. Ik ben vandaag, in mijn pauze, al even op onderzoek uit geweest. Heb een e-mail gestuurd naar een onwijs vriendelijke man uit ws. de VS. Kreeg het volgende terug over Sgt. Robert D. Shellito:

Very unfortunately, all of the 30th Infantry Division combat records were destroyed in a tragic fire at St. Louis, MO in 1973, so we have no known records to research. All we have are personal memories and history books of the various units, which are not, in many cases, too accurate or detailed.



However, I have found that Sgt. Shellito was KIA in or near Bardenburg – Alsdorf area. He was awarded a Silver Star Medal for heroism, and a Purple Heart Medal for being wounded or killed. His death was accidental and not actually combat related.



I quote from the Journal of the 105th Combat Engineer battalion, p. 129-130: Oct. 29th: “Yet today in Company “C” bivouac area, an accident occurred which will long be remembered by the men of the Company and the Battalion. Sgt. Shellito was conducting a class in enemy mines for the new men of the company. The mines used in the class were actual mines taken from the battlefield, not dummy mines. There were Tellermines, Riegelmines, Schu mines and S-mines. The class, totaling one squad, (12 men), was being conducted in a room on the first floor of an empty house.



Suddenly, other members of the Company heard a great explosion, and, upon turning around, saw a mass of debris where they knew the mine class to be in progress. Immediately they went to the rescue and within a short time had uncovered most all of the men. The wounded were rushed to the hospital in ambulances. It was late in the afternoon before the last body was found and everyone was accounted for.



The result of the tragedy was appalling. Sgt. Robert D. Shellito, Pfc. Archlious B. Brogdon, Pvt. Albert J. Albertson, Pvt. Elbert J. Vance and Pvt. Joseph S. Veilleux were killed, and seven other men were wounded.”

Best wel aan "aparte" doodsoorzaak. Ik weet dat het een beetje raar begin is van een topic. Zal proberen om vanavond weer wat research te doen, en even bij het begin te beginnen. Wie de 2 mannen waren, waar ze hun training hebben gevolgd etc.


ma jul 02, 2007 6:26 pm
reinoud
Bericht 
Indrukwekkend dat je de exacte doodsoorzaak weet.


Als deze informatie terug te vinden is in een boek, dan moet ik ook maar eens op zoek gaan naar een boek over de 119de Inf Reg van de 30ste Inf Div.


do jul 05, 2007 4:00 pm
Graeme
Bericht 
Beste Reinoud,

Jij hebt ook een graf van iemand van de 30th geadopteerd? Als dat zo is dan zou ik wel eens voor je willen zoeken. Ik heb contact met iemand, die behoorlijk veel afweet van de 30th. Als je interesse hebt moet je mij maar even een PM sturen.

Graeme


di jul 10, 2007 1:20 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group