Het is nu do maart 28, 2024 8:43 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ] 
Informatie foto 24 Maart 1945 
Auteur Bericht
John S.
Bericht Informatie foto 24 Maart 1945
Afbeelding

Deze foto is uit het boek "Die Luftlandung" en gaat over operatie Varsity.

Ik heb al met veel mensen gesproken over deze foto maar niemand schijnt er meer info over te hebben. Feit is dat op de foto mannen van de de 513 PIR staan. Zeer waarschijnlijk het 3th battalion.

Ik doe oa. onderzoek naar diegenen die KIA zijn op 24 maart.
Nou lijkt het alsop op deze foto in de rechterbenedenhoek iemand ligt (gesneuveld?).

Zie ik het nou goed?
Kan iemand meer info geven over deze foto?


di jun 05, 2007 8:48 am
Staf
Kaj

Geregistreerd:
ma jul 03, 2006 12:06 pm
Berichten: 2710
Woonplaats: Nederland
Bericht 
Het is natuurlijk moeilijk te zeggen, als je er zelf niet bij bent geweest. Het lijkt erop dat de voorste man gewond (of dood) is en daarachter een dode ligt. Het interessante van deze foto is dat je in de verte een doerderij complex ziet. Dan zou je kunnen denken dat daar een aantal Duitse soldaten gezeten hebben, die van daaruit de para's beschoten heeft. Eigenlijk zou je de veteranen moeten benaderen, die in 3th batalion gedient hebben.
In iedergeval sterkte met je onderzoek!

Kaj


di jun 05, 2007 9:25 am
Profiel
Flippo
Bericht 
Hallo Jumpmaster,

Zegt jou de naam Dalbey in dit verband iets? Ik heb een kort stukje uit het bericht van Brigadegeneraal Ridgeley Gaither over de landing van de 513th in dit gebied, waarbij Dalbey en zijn mannen een Flak-Batterie en een boerderij van de vijand "zuiveren".
Uit andere berichten in mijn redelijk omvangrijke literatuur over de strijd am Niederrhein wordt duidelijk, waarschijnlijk door de adrenaline en door het sneuvelen van de kameraden overmande gevoelens, hoe letterlijk het woord zuiveren op duitse capitulerende Falli's wordt toegepast.


di jun 05, 2007 10:33 am
John S.
Bericht 
Thanks guys !
Ik ga op 23 juni richting Hamminklen met een aantal 17th Airborne buffs. Misschien dat zij mij ook verder kunnen helpen.

Ps. de reden waarom ik extra geinteresseerd in deze materie is dat een trooper waarvan ik het graf heb geadopteerd KIA was op 24 maart en lid was van de 513 PIR.
Who knows, misschien staat (of ligt....) ie wel op deze foto...


di jun 05, 2007 3:50 pm
Staf
Kaj

Geregistreerd:
ma jul 03, 2006 12:06 pm
Berichten: 2710
Woonplaats: Nederland
Bericht 
Citaat:
Ps. de reden waarom ik extra geinteresseerd in deze materie is dat een trooper waarvan ik het graf heb geadopteerd KIA was op 24 maart en lid was van de 513 PIR.
Who knows, misschien staat (of ligt....) ie wel op deze foto...


De kans is klein, maar stel dat het wel zo is! :mrgreen: Dat zou heel wat zijn!


wo jun 06, 2007 11:28 am
Profiel
desert rat
Bericht 
Ik weet dat dit een oud topic is maarja, even proberen.

Ik was zojuist op E-Bay aan het kijken, toen ik een foto tegenkwam.
Het schoot me direct te binnen dat omtrent deze foto een topic is geopend op dit forum.
Het rare is dat er bij staat dat het leden zijn van de Britse 6e Airborne Divisie.

http://cgi.ebay.com/WW2-ORIG-PHOTO-BRIT ... dZViewItem

Misschien dat dit helpt?

Mvg,
Tom


ma sep 17, 2007 8:23 pm
RainbowRob
Bericht 
interssant Deser rat


ma sep 17, 2007 8:37 pm
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Dit zijn, ongetwijfeld, soldaten van de 17th Airborne Division en niet van de British 6th Airborne Division.

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


ma sep 17, 2007 9:24 pm
Profiel
John S.
Bericht 
Helaas Tom, Egbert heeft gelijk. Dit zijn weldegelijk mensen van de Golden Tallon-divisie. Waarschijnlijk I-company.


di sep 18, 2007 9:00 am
desert rat
Bericht 
ja, dit is redelijk goed uit de foto op te maken

Mag ik vragen waar u de info vandaan haalt dat dit waarschijnlijk soldaten zijn van I/513?
Er staat inderdaad van het 3e Battalion, maar dan kan het toch ook van G of H company zijn? Niet dat het veel uitmaakt...

maar misschien heeft u wel een interessant boek, waar u deze info vandaan haalt. Zelf ben ik ook nog op zoek naar het een en ander over een soldaat van het 513th PIR, vandaar.

Mvg Desert Rat


di sep 18, 2007 4:18 pm
John S.
Bericht 
Ik heb de info van een van de leden van de 17th Aiborne Association..Dat op zich hoeft niet de 100% waarheid te zijn, maar ik vertrouw er wel op.


di sep 18, 2007 9:09 pm
desert rat
Bericht 
OK, bedankt voor uw reactie.


di sep 18, 2007 9:10 pm
John S.
Bericht 
Jij ook bedankt voor je reacties.


wo sep 19, 2007 8:06 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group