Het is nu vr maart 29, 2024 5:42 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 15 berichten ] 
Wie kan even foto's maken in Barneveld? 
Auteur Bericht
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht Wie kan even foto's maken in Barneveld?
Voor onze Villa Bouchina.nl website, ben ik op zoek naar iemand die foto's kan maken van een aantal huizen in Barneveld. Het gaat hier om Kasteel 'De Schaffelaar' en Huize 'De Biezen'. Ook ben ik op zoek naar foto's van het monument in de vorm van een gemetselde davidster dat voor het kasteel staat.

Ik heb geen idee waar beide huizen zich bevinden in Barneveld, meer over deze huizen is te vinden op de website. Oude foto's hebben we dus al, ookal zijn meer uiteraard altijd welkom, het gaat echter nu om foto's van hoe het er nu uitziet.

Is er een forumbezoeker die toevallig in Barneveld woont (of werkt), of er wel eens in de buurt is? Zo ja, kun je dan eens kijken of je er foto's kunt maken. De originele foto blijft uiteraard je eigendom, alleen geef je STIWOT het gebruikersrecht op die foto. Bij de foto (of ergens anders op de website) zal je naam worden vermeld.

Scans (graag zo zuiver en zo groot mogelijk, zonder kwaliteitsverlies), kunnen gestuurd worden naar jeroen@stiwot.nl. Mocht je geen scanner hebben dan kun je eventueel je foto's opsturen naar:
Secretariaat STIWOT
't Slag 23
6681 GA Bemmel

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


za jul 17, 2004 7:13 pm
Profiel WWW
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Ik woon op ongeveer 10 minuten rijden van Barneveld. Ik heb alleen ook geen idee waar de huizen staan, maar indien er niemand in Barneveld zelf woont wil ik de foto's evengoed wel maken. Ik zal dan wel opzoeken waar ik precies moet zijn.


zo jul 18, 2004 4:42 am
Profiel
dvdhoven
Bericht 
De Schaffelaar ligt vlakbij het station Barneveld-Centrum.
De Biezen ken ik niet, maar volgens de kaart ligt er een buurtschap De Biezen aan de weg van Barneveld naar Lunteren.


zo jul 18, 2004 7:23 am
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Ik heb het gevonden.

Kasteel de Schaffelaar:
Stationsweg 6, Barneveld

Landgoed de Biezen:
Lunterseweg 118, Barneveld

Ik neem aan dat foto's van een digitale camnera ook voldoen? Nog voerkeur voor een resolutie, of gewoon de best mogelijke kwaliteit?


zo jul 18, 2004 9:37 pm
Profiel
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Beste kwaliteit is altijd handig :D Je weet nooit waar we ze later nog voor kunnen gebruiken. Vergeet het monument niet dat voor het kasteel staat. Die moet namelijk nog op oorlogsmusea.nl :wink:

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


zo jul 18, 2004 10:01 pm
Profiel WWW
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Ok, zal ik doen. Ik denk dat ik er aanstaande dinsdag wel even tijd voor heb.


zo jul 18, 2004 10:39 pm
Profiel
Harro
Bericht 
Denk even aan toestemming van de huidige bewoners/eigenaars.


di jul 20, 2004 7:19 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Foto's van Kasteel de Schaffelaar en het monument voor de "Barneveld Groep" zijn inmiddels gemaakt. Alleen Huize de Biezen lijkt spoorloos van de aardbodem verdwenen te zijn. Iemand hier misschien meer informatie over?


di jul 20, 2004 8:58 pm
Profiel
Teije
Bericht 
Barry, kan jij de Lunterseweg niet vinden of het pand niet? Kijk anders even op erg lange link!

Afbeelding
Dit hierboven is trouwens een oude foto van Huize de Biezen. Misschien herken je het daaraan?


di jul 20, 2004 9:20 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Ik kan het pand niet vinden. Ik weet de Lunterseweg wel te liggen, voordat nummer 118 bereikt wordt gaat de weg echter over in Barneveldseweg.

Tijdens mijn zoektocht heb ik wel een huis gezien dat erop leek. Ik ben toen terug naar huis gereden en heb bovenstaande foto nog eens bekeken. Vervolgens ben ik weer teruggereden naar Barneveld en ben ik tot de slotsom gekomen dat de huizen niet overeenkomen.

Teije, ken jij misschien mensen in Barneveld aan wie je na kunt vragen of het pand nog bestaat, en indien dit zo is waar het gelegen is? Anders neem ik gewoon contact op met de gemeente Barneveld.


di jul 20, 2004 9:31 pm
Profiel
Teije
Bericht 
Hallo Barry,
Ik ken helaas geen enkele Barnevelder (alleen kippen :| ). Maar ik zie net op ViaMichelin dat zij niet verder komen dan nummer 109. Kans bestaat dus dat ze de Lunterseweg ooit eens wat hebben ingekort.
Maar ik denk dat het het beste is om contact op te nemen van de gemeente Barneveld, zij zijn denk ik vrijwel de enigen die het met zekerheid kunnen zeggen...

[edit]Is het niet zo dat het pand er nu nog staat, maar een ander adres heeft (bv. de Barneveldseweg)?


di jul 20, 2004 9:44 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Teije schreef:
[edit]Is het niet zo dat het pand er nu nog staat, maar een ander adres heeft (bv. de Barneveldseweg)?


Had ik ook al aan gedacht, ook hier kon ik het echter niet vinden. Ik neem wel even contact op met de gemeente Barneveld.


di jul 20, 2004 9:50 pm
Profiel
Teije
Bericht 
Ok... succes ermee... :)


di jul 20, 2004 9:59 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Niet zo gek dat ik het niet kon vinden:

Citaat:
Het huis "De Biezen" is inmiddels afgebroken. Een foto van het huis doe ik u hierbij digitaal toekomen. Met vriendelijke groet, Gerjan Crebolder, gemeentearchivaris.

:mrgreen:


wo aug 11, 2004 2:18 pm
Profiel
Frank
Bericht 
Hahahaha...

Ach heb je Barneveld ook weer eens gezien :twisted:


wo aug 11, 2004 2:47 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 15 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group