Het is nu di maart 19, 2024 1:32 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
STIWOT Reizen Battlefield Tour "Operatie Infatuate" 
Auteur Bericht
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht STIWOT Reizen Battlefield Tour "Operatie Infatuate"
Citaat:
STIWOT Reizen Battlefield Tour "Operatie Infatuate" 2008

De eerste STIWOT Reis voor 2008 staat inmiddels in de planning en zal plaatsvinden op zaterdag 10 mei 2008. Wij willen u graag uitnodigen voor deze Battlefield Tour waarbij we onder deskundige begeleiding een bezoek brengen aan de landingsstranden van "Operatie Infatuate" op Walcheren.

Reeds op 4 september 1944 was de belangrijke haven van Antwerpen in geallieerde handen gevallen. Het aan de overzijde van de Schelde op Walcheren geplaatste Duitse geschut maakte het gebruik van de haven vooralsnog echter onmogelijk. Om de Duitse tegenstand op Walcheren te verzwakken werden op 3, 7 en 11 oktober de zeedijken door geallieerde bommenwerpers gebombardeerd, waardoor het eiland grotendeels onder water kwam te staan. Omdat de meeste kustbatterijen hierna nog intact waren werd besloten een amfibische landing bij Westkapelle en Vlissingen uit te voeren: "Operatie Infatuate".

Afbeelding

De Battlefield Tour zal om 10.00 uur starten met een kop koffie in het Polderhuis te Westkapelle. Hierna volgt bij het monument op de dijk uitleg over de dijkdoorbraak, de verdediging, de vuursteun door de geallieerde vloot en de landingen. Na deze uitleg brengen we een bezoek aan het bunkermuseum te Zoutelande waar we kennismaken met dit Nederlandse stukje van de Atlantikwall.
Na de geheel verzorgde lunch brengen we een bezoek aan het Landfront voor een uitleg over de bewapening en de "techniek" achter de hier geplaatste bunkers. Omstreeks 17.00 uur sluiten we af op het landingsstrand "Uncle Beach" en de waarnemingsbunker bij de Oranjemolen te Vlissingen. Spreekt deze Battlefield Tour u wel aan? Klik dan hier voor de mogelijkheid tot inschrijven.


do maart 27, 2008 9:30 pm
Profiel
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Overigens nog maar enkele plaatsen beschikbaar...


do maart 27, 2008 9:33 pm
Profiel
muncio
Bericht 
Helaas ik doe de bestorming van Almere... :D


vr maart 28, 2008 3:25 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
De bestorming van Almere?


ma maart 31, 2008 9:18 pm
Profiel
Dennis N
Bericht 
blokstok schreef:
Op 10 mei a.s. is de Stiwot battlefield tour naar Westkapelle.
Zijn er mensen die ook gaan en met wie ik kan meerijden?
Ik ben afhankelijk van het OV en kan daar nooit op tijd komen.
Woonplaats is Leersum.
Uiteraard betaal ik mee voor de kosten.
En mocht Barry dit lezen, dit is me écht te ver fietsen. :wink:


vr apr 04, 2008 12:35 am
Pieter F
Bericht 
barry schreef:
De bestorming van Almere?

Mag ik hem ook niet snappen? :?


vr apr 04, 2008 8:58 am
David
Bericht 
Had me van de week ook opgegeven. Kwam er alleen later achter dat ik een groot voetbaltoernooi heb. Daarom maar weer afgemeld.
Het begint namelijk vrijdagavond al en de derde helft is ook zeer interessant :wink: :mrgreen:


vr apr 04, 2008 5:01 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
blokstok schreef:
Op 10 mei a.s. is de Stiwot battlefield tour naar Westkapelle.
Zijn er mensen die ook gaan en met wie ik kan meerijden?
Ik ben afhankelijk van het OV en kan daar nooit op tijd komen.
Woonplaats is Leersum.
Uiteraard betaal ik mee voor de kosten.
En mocht Barry dit lezen, dit is me écht te ver fietsen. :wink:


Tjah, ik schijn redelijk bij je in de buurt te wonen... Alleen ben ik waarschijnlijk wel degene die er het eerste is en er het laatste weggaat...


vr apr 04, 2008 8:05 pm
Profiel
Joey
Bericht 
Moet deze helaas missen, zit dan op "Operatie Pheasant" in Waalwijk. Erg jammer, had er graag bijgewezen, lijkt me een erg interessante reis.


zo apr 06, 2008 6:55 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Ondertussen zijn we alweer begonnen met het opstellen van de reservelijst. In principe zitten we dus vol :mrgreen:!


zo apr 06, 2008 9:05 pm
Profiel
Rudi
Bericht 
Het was een top dag! Heerlijk weer, gidsen die meer dan genoeg informatie hadden te vertellen. En altijd leuk om weer nieuwe leden te leren kennen. Iedereen nogmaals bedankt voor deze geweldige dag!


za mei 10, 2008 6:24 pm
-Spitfire-
Bericht 
Was een geslaagde dag met uitstekende gidsen! Wel mocht het van mij een paar graadjes minder warm zijn. :lol:

Zal later nog enkele foto's posten.


za mei 10, 2008 8:46 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Volgens mij kwam er iets uit de lucht vallen ofzo...

Afbeelding

Was wat mij betreft een geslaagde dag, ben alleen nog steeds oververhit... :mrgreen:.


za mei 10, 2008 9:16 pm
Profiel
Richard1976
Bericht 
barry schreef:
Was wat mij betreft een geslaagde dag, ben alleen nog steeds oververhit... :mrgreen:.


Wij konden nog 2,5 uur terug kachelen met alleen arko. Ik dreef zowat achter het stuur vandaan. Maar ja, dit mag de pret van een geslaagde dag niet drukken en zoals alle andere battlefieldtours was ook deze zeer goed verzorgd. Thumbs up.


za mei 10, 2008 9:45 pm
Mia
Bericht 
Leuk om te lezen dat het een geslaagde dag is geweest, in een bijna tropisch Zeeland.


za mei 10, 2008 10:18 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group