Het is nu di maart 19, 2024 4:05 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
STIWOT Reizen Battlefield Tour "Bastogne" 
Auteur Bericht
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht STIWOT Reizen Battlefield Tour "Bastogne"
Citaat:
Na het organiseren van vele ééndaagse Battlefield Tours in Nederland en België bieden wij u in samenwerking met "Militaria Bastogne" de kans om in twee dagen alles te weten te komen over de Slag om Bastogne.

Afbeelding

Breng met STIWOT Reizen een tweedaags bezoek aan Bastogne en haar omgeving en krijg een duidelijk beeld van de gevechten van de 101st Airborne Division en andere betrokken eenheden tijdens de Slag om de Ardennen. U krijgt achtergrondinformatie over de posities en troepenbewegingen, persoonlijke verhalen van de veteranen en meer. En dat alles in originele WOII-voertuigen die met gemak op bospaden rijden waar een touringcar niet kan komen!

Spreekt deze Battlefield Tour u wel aan? Brengt u dan een bezoek aan onze website voor het volledige programma en de mogelijkheid tot inschrijven. Er is slechts plaats voor 18 deelnemers, dus beslis snel!


zo jun 29, 2008 2:51 pm
Profiel
David
Bericht 
Heb me zojuist opgegeven. Ben ik de eerste? :mrgreen: .

Zou deze tour eigenlijk het weekend van 12 en 13 juli doen, maar wegens te weinig animo ging dit niet door. Maar zo komt het ook mooi uit natuurlijk!


zo jun 29, 2008 3:08 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
David schreef:
Heb me zojuist opgegeven. Ben ik de eerste? :mrgreen:.


Gelukkig voor ons niet ;). We kruipen al een beetje in de richting van de 10 deelnemers...


zo jun 29, 2008 3:16 pm
Profiel
John S.
Bericht 
Ziet er leuk uit. Erg bekend gebied voor mij, maar toch altijd leuk om met een aantal gelijkgestemden zo'n tour te ondernemen.

Echter, wij gaan met een aantal mannen (waarvan enkelen ook zeer frequent bezoeker van dit forum) in dat weekend onze eigen Battlefield-tour maken van 4 dagen in het gebied van de Duitse linker-flank tijdens het Ardennen-offensief. Wie weet komen we elkaar tegen :D

Ps. onze trip is al volgeboekt. Er kunnen zich alleen nog maar deelnemers voor de reservelijst aanmelden :mrgreen:


zo jun 29, 2008 3:33 pm
RainbowRob
Bericht 
Toevallig vorige week deelgenomen aan de Bastogne tour dus ik sla deze even over. Het is echter absoluut de moeite waard


zo jun 29, 2008 11:42 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Nog andere mensen misschien? Het gaat nu echt nog maar om enkele vrije plaatsen...


vr jul 11, 2008 9:13 pm
Profiel
Militaria Bastogne
Bericht 
En als we niet compleet zijn met de hele groep (maximaal 18 personen) dan krijgt Barry niets te eten haha.

We gaan er een leuk en educatief weekend van maken dus schroom niet om deel te nemen.

Met vriendelijke groet,
Frank Slegers
Militaria Bastogne


di jul 15, 2008 3:21 pm
Harro
Bericht 
Is dit een typisch "Band of Brothers" reisje of heb ik dan teveel vooroordelen? Heeft de reis iets te bieden voor mensen die de strijd om Bastogne interessant vinden maar 505/E een beetje moe zijn?


di jul 15, 2008 4:54 pm
RainbowRob
Bericht 
Dan heb je geluk als het een band of brothers reisje is aangezien dat dan niet over 505E zal gaan maar over 506 E :D


di jul 15, 2008 5:10 pm
muncio
Bericht 
Helaas is vanaf september elk weekend weer lekker sportief voetballen voetballen en nog eens voetballen. :D

Harro dan moet je eens meegaan naar Hürtgenwald.


di jul 15, 2008 5:35 pm
Harro
Bericht 
RainbowRob schreef:
Dan heb je geluk als het een band of brothers reisje is aangezien dat dan niet over 505E zal gaan maar over 506 E :D

Mijn fout: 505/E is William Meddaugh en z'n mannen en die horen bij mijn eigen onderzoek


di jul 15, 2008 6:56 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Het "506 E" thema ontloop je daar niet, maar het zal wel op een andere manier benaderd worden. Mythbusters :wink:.

Maargoed, Frank kan hier vast veel meer over vertellen...


di jul 15, 2008 9:30 pm
Profiel
Militaria Bastogne
Bericht 
Hallo allemaal,

Barry's uitleg van wat wij doen tijdens de tour beschrijft het eigenlijk in één woord: mythbusters!

Wij kennen de veteranen van Easy Company allemaal zeer goed persoonlijk. Daarom zijn wij in de afgelopen jaren in de gelegenheid geweest veel met de veteranen in de omgeving van Bastogne rond te touren om de werkelijkheid achter "Band of Brothers" uit te vinden.

Zeker de afleveringen rondom de Battle of the Bulge uit Band of Brothers zitten behoorlijk vol met "Hollywood". De werkelijkheid is in vele gevallen anders en stukken minder romantisch. Deze informatie delen we graag met jullie tijdens de tour.

Kortom: aan Band of Brothers ontkom je niet tijdens een tour in en rond Bastogne. Wel kan ik jullie beloven dat deze tour anders is dan anders.

Ook besteden we natuurlijk veel aandacht aan de Duitse posities, de posities van de Duitse en Amerikaanse medics, artilleriestellingen, enz.

Het feit dat we deze tour uitvoeren in originele WW2 voertuigen en dat grote delen van onze tour ook off road zijn maakt het geheel niet alledaags.

Kortom: join our episode of mythbusters....

Groeten,
Frank Slegers
Militaria Bastogne


vr jul 18, 2008 3:25 pm
Dennis N
Bericht 
Ga me nog lekkerder zitten maken! Baal er al genoeg van dat ik niet mee kan! ;)


vr jul 18, 2008 4:33 pm
Militaria Bastogne
Bericht 
Hallo Dennis,

Wat je afspraak ook is, gewoon afzeggen met een heeeeeeeele slechte smoes :wink:

Groeten,
Frank


vr jul 18, 2008 4:45 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group