Het is nu za apr 20, 2024 12:37 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 
Weekje vakantie in Sheffield 
Auteur Bericht
Ishirra
Bericht Weekje vakantie in Sheffield
Hoi,

Op 9 januari vertrek ik naar naar Sheffield voor een weekje. Nu vroeg ik mij af of er in de buurt van Sheffield, Leeds en Birmingham dingen zijn die met WW2 te maken hebben. Ik weet dat Sheffield een cemetery heeft waar Britse Soldaten begraven liggen, maar zijn er daar musea of iets dergelijks dat je kan bezoeken? Ik hoor het graag!

Groetjes


zo jan 04, 2009 5:37 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Waar gaat je interesse naar uit? Het stikt daar van de Aviation en Regimental musea...
- http://www.oorlogsmusea.nl/province.asp ... d=5&page=1


zo jan 04, 2009 8:06 pm
Profiel
Ishirra
Bericht 
Mijn intresse is zowat algemeen. Vooral holocaust en luchtmacht/aireborne interesseren mij enorm.

Ik was al helemaal vergeten dat de oorlogsmusea site er is, dank je voor de link barry!


zo jan 04, 2009 9:31 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Nou, gewoon even filteren op de musea dan en de plaatsen zoeken die in de buurt liggen. Met betrekking tot Aviation moet dat wel goed komen volgens mij.


zo jan 04, 2009 9:39 pm
Profiel
Staf
Fedor

Geregistreerd:
do feb 21, 2008 6:20 pm
Berichten: 1642
Bericht 
Check ook de CWGC-site (zal je alleen wel plaatsnamen moeten weten) of er nog begraafplaatsen zijn met veel oorlogsgraven.

_________________
Avatar: Lt. Friedrich Lengfeld - No man hath greater love than he who layeth down his life for his enemy.


ma jan 05, 2009 8:42 pm
Profiel
Pieter F
Bericht 
Even contact opnemen met de plaatselijke Tourist Information is ook een aanrader. Bij mijn vorige twee trips naar Engeland hebben deze mij enkele nuttige tips gegeven.


ma jan 05, 2009 9:30 pm
Ishirra
Bericht 
Ga ik zeker doen, hartelijk dank voor de tips!


ma jan 05, 2009 9:54 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 31 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group