Het is nu vr maart 29, 2024 7:44 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 
Beroemde Hitler-foto mogelijk nep 
Auteur Bericht
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht Beroemde Hitler-foto mogelijk nep
Iedereen zal hem wel kennen, de foto van de jonge Hitler tussen de menigte op de Odeonsplatz in München in 1914, waar de oorlogsverklaring gevierd werd. In de Duitse media wordt momenteel gespeculeerd over de echtheid van de foto. Lees hierover meer op: www.thelocal.de.

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


vr okt 15, 2010 9:21 pm
Profiel WWW
Ries
Bericht 
Ik geloof het niet. Er is zelfs een filmpje van dat moment:
http://www.youtube.com/watch?v=MxP9ekjWzTM

De foto waarover het gaat, Odeonplatz in München:

Afbeelding

Dezelfde plek juni 2009:

Afbeelding[/URL]


za okt 16, 2010 11:13 am
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Tsja de waarheid kan alleen maar bekeken worden door alle foto's te publiceren zodat een ieder de feiten genoemd door de onderzoeker ook kan controleren.

Wat wel opvalt is dat deze foto in 1914 is genomen en dat de Hitler, waarvan altijd gezegd wordt dat het Hitler tijdens de Eerste Wereldoorlog was, nog eigenlijk niet lijkt op de Hitler terwijl de foto van 1914 wel op Hitler van na 1923 lijkt

Afbeelding
Volgens onderzoekers zou Hitler hier de persoon rechts op de foto zijn.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


za okt 16, 2010 1:45 pm
Profiel WWW
Ries
Bericht 
De persoon rechts op de foto is niet alleen volgens onderzoeker Hitler, hij is het gewoon. En inderdaad sterk vermagerd na twee jaar oorlog.


za okt 16, 2010 5:14 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
"De persoon rechts op de foto is niet alleen volgens onderzoeker Hitler, hij is het gewoon. En inderdaad sterk vermagerd na twee jaar oorlog."
Jazeker en dat beweerde men ook van andere foto's. Ik ben er niet bij geweest en ga er dus ook van uit.

En dus, ook al is hij vermagerd, ik vind hem daar nog niet echt op de Hitler lijken zoals we hem vanaf de jaren na 1923 kennen. Terwijl hij op de foto uit 1914 wel heel erg sprekend lijkt op de jaren vanaf 1923. We zullen zien wat het onderzoek verder uitwijst.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


za okt 16, 2010 6:15 pm
Profiel WWW
Ries
Bericht 
Als je de herkomst en de geschiedenis van de foto kent, is er geen enkele reden aan de authenticiteit ervan te twijfelen. Ook al ben je er niet bij geweest.


za okt 16, 2010 9:23 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Ik ken de historie van de foto. Ik ken ook de geschiedsvervalsing van heel veel foto's. Overigens twijfel ik niet aan de authenticiteit van de Wo1 foto van Hitler. Ik heb er slechts een vaststellende opmerking bij gezet. Maar vaststellen van de echtheid van degelijke foto's kan wel helpen bij de beoordeling van foto's waaraan wel door anderen getwijfeld wordt.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


za okt 16, 2010 11:21 pm
Profiel WWW
Ries
Bericht 
Ja, ja.


za okt 16, 2010 11:36 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group