Het is nu di apr 16, 2024 10:24 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Joseph Schreieder Englandspiel 
Auteur Bericht
Vehikel
Bericht 
Kriegsberichter schreef:
Citaat:
Maar de reactie van "kriegsberichter" vind ik wel zeer bevreemdend !


Welke specifiek ?


Heel je reactie op mijn vraag !


ma nov 15, 2010 9:34 pm
Kriegsberichter
Bericht 
Ik wil gewoon precies weten wat je nu eigenlijk nog meer wilt weten dan al aangegeven en vooral - waarom - je dat zo belangrijk vind.... (alvorens misschien in de boeken te duiken om je waar mogelijk te helpen)....

Ik wil dus graag je beweegredenen weten... Wat is daar mis mee? Je vraagt immers of anderen de tijd willen nemen om te reageren/ zich te verdiepen/tijd vrij te maken om je vraag te beantwoorden.... Maar waarom precies ?


ma nov 15, 2010 9:53 pm
ErnstJan
Bericht 
Kriegsberichter schreef:
Ik wil gewoon precies weten wat je nu eigenlijk nog meer wilt weten dan al aangegeven en vooral - waarom - je dat zo belangrijk vind.... (alvorens misschien in de boeken te duiken om je waar mogelijk te helpen)....

Ik wil dus graag je beweegredenen weten... Wat is daar mis mee? Je vraagt immers of anderen de tijd willen nemen om te reageren/ zich te verdiepen/tijd vrij te maken om je vraag te beantwoorden.... Maar waarom precies ?


Dus als ik iets wil weten dan moet ik eerst precies gaan aangeven waarom ik dat wil weten. Het vergroten van kennis is niet voldoende.
Als jij het weet en je wilt het niet delen prima maar ik vind jouw reactie wel vreemd als ik eerlijk ben.


di nov 16, 2010 9:38 am
Herisson77
Bericht 
ErnstJan schreef:
Dus als ik iets wil weten dan moet ik eerst precies gaan aangeven waarom ik dat wil weten. Het vergroten van kennis is niet voldoende.


Jo, het Englandspiel is toch nog steeds taboe in ons land? Het ligt zéér gevoelig. Uiteindelijk zijn de meeste archieven over dit onderwerp nog steeds ontoegankelijk en mogen pas in 2042 geopend worden.


di nov 16, 2010 10:56 am
ErnstJan
Bericht 
Dan nog, als je iets wil weten is dat je goed recht dan hoef je je niet te verantwoorden aan het ander wat de precieze redenen zijn. Als de gene je dan niet wil helpen ook prima. Maar dat constante doorgevraag en dergelijke dat staat me tegen.


di nov 16, 2010 11:24 am
Vehikel
Bericht 
Het Englandspiel is inderdaad nog steeds taboe, alleen al daarom is ieder tipje dat opgelicht kan worden de moeite waard. Met de opnieuw opduikende verhalen van Duitsers die overal ter wereld, bloed aan hun handen of niet, met open armen binnengehaald zijn, lijkt het me toch de moeite waard over deze Schreieder wat onderzoek te doen. Gezien de paar feiten die beknd zijn over zijn carriere na de oorlog zou het mij niet verwonderen...................................

Ik stel mij overigens ook vragen bij de houding van" Kriegsberichter". Het lijkt wel of ie zelf niet wil dat dingen uitkomen...................


di nov 16, 2010 12:24 pm
Vehikel
Bericht 
Inmiddels al te weten gekomen dat ie persoonlijk ook krijgsgevangenen gemarteld heeft tegen het einde van de oorlog. Ik vraag me steeds meer af waarom die man is vrijgelaten......................


di nov 16, 2010 6:42 pm
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Vehikel schreef:
Inmiddels al te weten gekomen dat ie persoonlijk ook krijgsgevangenen gemarteld heeft tegen het einde van de oorlog.

Kun je misschien je bron noemen, daar ben ik wel nieuwsgierig naar.

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


di nov 16, 2010 7:28 pm
Profiel
Harro
Bericht 
Wat een zinloze discussie. Peter/Pietje/AI002/Kriegsberichter (ben ik er nog vergeten?) TS wil graag weten wanneer hij overleden is. Jij wil hem alleen helpen als hij uitgebreid motiveert waarom hij dit wil weten. Vanwaar die vraag om een motivatie. Moet hij zich verantwoorden? Wil je hem enkel helpen als hij nobele motieven heeft of zo? Help hem gewoon wel of niet maar maak er geen spelletje van waarbij hij voor informatie afhankelijk is van een soort beoordelingscommissie.


di nov 16, 2010 7:33 pm
Kriegsberichter
Bericht 
Ja Harro, de discussies zijn altijd van een bijzonder hoog gehalte.

Ik denk als je wil dat andere mensen voor je voor je op zoek gaan naar gegevens - want zo werkt dat op een forum - dat je op zijn minst kan aangeven wat je beweegredenen zijn om te weten wat hij na de oorlog allemaal heeft gedaan en wanneer hij is overleden.

Kleine moeite lijkt me.

En het gaat niet alleen om de datum van overlijden. Ben gewoon
benieuwd wat hij allemaal wil weten en vooral waarom. Ik vind het hoogst eigenaardig min of meer aangevallen te worden als ik alleen maar vraag"waarom wil je iets weten".

Als het wel een kleine moeite is... dan moet hij niet verwachten dat andere mensen voor hem veel moeite gaan doen... Ten minste dan besteed ik liever mijn energie aan mensen die indien gevraagd wel kunnen uitleggen waarom ze iets willen weten...


di nov 16, 2010 7:56 pm
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Ik zie niet in waarom Vehilkel eerst verantwoording moet afleggen waarom hij graag de gewenste informatie wil hebben, alvorens er informatie verstrekt wordt. Dat is niet het principe van dit forum. Alsof we eerst gaan beoordelen of de beweegredenen wel "goed" zijn voordat we informatie verstrekken.

Deze discussie stoppen we dan ook hier.

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


di nov 16, 2010 8:05 pm
Profiel
Vehikel
Bericht 
Egbert schreef:
Vehikel schreef:
Inmiddels al te weten gekomen dat ie persoonlijk ook krijgsgevangenen gemarteld heeft tegen het einde van de oorlog.

Kun je misschien je bron noemen, daar ben ik wel nieuwsgierig naar.

het gaat hier over een officier genaamd "Armstrong" die ie opgepakt (na Market Garden) zou hebben, persoonlijk gemarteld en bedreigd en dan naar Buchenwald doorgestuurd.
Bovendien werd hij er ook van verdacht in Dronrijp (Friesland) een aantal Friese jongens gefusilleerd te hebben.
Ik citeer uit een Duits dossier:"Verfahren Lfd.Nr. NL068
Tatkomplex: Kriegsverbrechen
Angeklagte:
Schreieder, Joseph Freispruch + Verfahren eingestellt
Gerichtsentscheidungen:
BG/BS Leeuwarden 490131
BRvC 490622
Tatland: Niederlande
Tatort: Den Haag, Dronrijp
Tatzeit: 40-45, 4504
Opfer: Widerstandskämpfer, Zivilisten (?)
Nationalität: Niederländische
Dienststelle: Polizei BdS Niederlande Abwehr
Verfahrensgegenstand: Tätigkeit im Rahmen der Spionageabwehr. Anordnung der Erschiessung von 14 Menschen in Dronrijp kurz vor Kriegsende
Nach Deutschland abgeschoben: 490317
Urteil veröffentlicht: nein
Sonstige Hinweise: Wegen des Verdachts von Straftaten im Rahmen der Spionageabwehr war das Verfahren 480715 von der StA beim BG/BS Den Haag eingestellt worden. Als die StA beim BG/BS Leeuwarden wegen derselben Taten Anklage erhob, wurde das Verfahren vom BRvC am 490622 insoweit mangels neuer Verdachtsgründe eingestellt. Von der Erschiessung gegen Kriegsende in Dronrijp wurde freigesprochen. Schreieder war einer der wichtigsten deutschen Abwehrbeamten im sog. Englandspiel"

Lijkt me toch een louch zaakje te zijn geweest


di nov 16, 2010 9:35 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group