Het is nu do maart 28, 2024 11:42 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 
Weduwe van Max Blokzijl 
Auteur Bericht
DCM
Bericht Weduwe van Max Blokzijl
Wie kan mij wat meer informatie verschaffen over de weduwe van Max Blokzijl ? Leeft zij nog ?
Ik weet dat zij circa 10 jaar geleden in de regio Arnhem woonde en van origine van Duitse afkomst was.


do dec 30, 2010 1:18 am
Lauw
Bericht 
Lijkt me sterk dat ze nog leeft: geboortejaar 1897 (Hermine Eleonore Behle).


do dec 30, 2010 2:17 am
DCM
Bericht 
Thx voor de info: ik was ondertussen ook nog wat aan het zoeken en heb het volgende gevonden:

Blokzijl: "Na echtscheiding (12-5-1914) gehuwd op 29-6-1921 met Hermine Eleonore Behle (1897-?)." (Bron: http://www.inghist.nl/Onderzoek/Project ... 2/blokzijl)

ECHTER... ook:

E H Blokzijl-Behle
Bachlaan te Arnhem

(Bron: www.zoekenbel.nl)

Nu is deze site sterk verouderd en staan er veel gegevens nog in van minimaal 5 jaar oud, maar toch...

Hieruit ben ik wat verder gaan zoeken: momenteel is de oudste inwoner uit Arnhem 101 jaar, dus dat kan ze onmogelijk meer zijn.
Ook op het adres wonen momenteel andere mensen.
Het is dus inderdaad wel zeker dat ze overleden is...

Wel moet ze heel oud zijn geworden (ik schat minimaal 100 jaar), want ca. 12 jaar geleden leefde ze nog...

P.s. De reden waarom ik dit alles vraag/onderzoek is omdat ik enige hele oude grammofoonplaten (78-toeren) van Max Blokzijl (piano) en Jean-Louis Pisuisse (zang) heb: deze platen zijn medio 1912 opgenomen ! Graag had ik mevr. Blokzijl dingen over de vroege periode Blokzijl willen vragen...
Dat Blokzijl gedurende de oorlog een negatieve houding heeft aangenomen is algemeen bekend: minder bekend is echter dat hij een positieve invloed heeft gehad op het (vroege) Nederlandse cabaret...

[edit] adresgegevens + telefoonnummer verwijderd [/edit]


do dec 30, 2010 2:44 am
tendam
Bericht 
DCM schreef:
Dat Blokzijl gedurende de oorlog een negatieve houding heeft aangenomen is algemeen bekend: minder bekend is echter dat hij een positieve invloed heeft gehad op het (vroege) Nederlandse cabaret...



Dat is algemeen bekend hoor. Blokzijl vormde met Pisuisse jarenlang een internationaal vermaard duo.

Zie bijv.:
http://www.radio1.nl/contents/22362-het ... ijl-deel-1
http://www.dodenakkers.nl/beroemd/kunst ... uisse.html


do dec 30, 2010 9:16 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group