Het is nu do maart 28, 2024 6:52 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 
info gevraagd over executies friese verzet 
Auteur Bericht
Bernard
Bericht info gevraagd over executies friese verzet
Hallo,
Nav het lezen van recht op wraak van jack kooistra en het boekje veemgericht ben ik wat meer geinteresseerd geraakt in dit fenomeen. Ik begrijp dat er in de buurt van Sneek/ Scharnegoutum een aantal executies hebben plaats gevonden onder andere op de onderduiker max biegel.
Heeft iemand wat meer info over deze liquidate en mogelijk andere liquidaties in deze streek dan via google en in de genoemde boekjes te vinden zijn?

Ook heb ik reeds het archief in leeuwarden nageplozen en gezocht op verklaringen van mogelijk betrokken mensen. Helaas heb ik geen verdere verslagen kunnen vinden van de verzetsmensen of kp ploegen die hierbij betrokken waren. Weet iemand of deze ook bij het niod kunnen liggen?

alvast bedankt.

gr Bernard


di jan 10, 2012 12:30 am
agemol
Bericht Re: info gevraagd over executies friese verzet
Beste Bernard,

Ik weet hier wel meer van en kan u misschien wel verder helpen maar dat wil ik nu niet openbaar doen.

agemol


wo mei 09, 2012 12:27 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group