Het is nu do maart 28, 2024 3:15 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Hitlers kennis van vreemde talen 
Auteur Bericht
yoeri
Bericht Re: Hitlers kennis van vreemde talen
volgens een oudere boek over Hitler die ik momenteel aan het lezen ben vond Hitler , gevraagd door Joseph goebels, het niet de moeite voor het bepalen van zijn "wereldbeschouwing naar het buitenland te gaan of enige van die talen te leren.

aangezien volgens hem de Duitsers het belangrijkste ras waren was Duits volgens hemzelf het enige wat hij nodig had.

nog volgens die auteur zou een een lid van de partij , gevraagd zijn boek te bepreken in de eigen krant , gesteld hebben dat zijn kennis van het Duits ook niet dat was .

om het zeker te weten moet je het hem zelf vragen natuurlijk ;)
dat is iets moeilijker...


za apr 21, 2012 12:26 pm
yoeri
Bericht Re: Hitlers kennis van vreemde talen
quote="paul van de weg"]
Aan de originele, in Fraktur gedrukte??? Want ik heb zo'n ding. Met een originele foto van AH + Blondi erbij. Daarom vermoed ik, dat dat boek ooit van iemand was, die iets te betekenen had.
Of had iedereen zo'n foto in zijn boek???[/quote]


die is ook niet volledig door AH zelf geschreven dacht ik?


za apr 21, 2012 12:27 pm
paul van de weg
Bericht Re: Hitlers kennis van vreemde talen
yoeri schreef:
paul van de weg schreef:
Aan de originele, in Fraktur gedrukte??? Want ik heb zo'n ding. Met een originele foto van AH + Blondi erbij. Daarom vermoed ik, dat dat boek ooit van iemand was, die iets te betekenen had.
Of had iedereen zo'n foto in zijn boek???

die is ook niet volledig door AH zelf geschreven dacht ik?

Hij dicteerde toch aan Rudolf Hess? Dan ligt het voor de hand, dat die al het een en ander "corrigeerde".
Gelet op Hitlers woedeuitbarstingen, lijkt het mij niet waarschijnlijk, dat Hess bij iedere te corrigeren "fout" (lees eminente blunder) Hitlers goedkeuring vroeg.


za apr 21, 2012 5:39 pm
sauerkraut
Bericht Re: Hitlers kennis van vreemde talen
Ook ene pater Stempfle heeft zich met de stylistische wasserij beziggehouden, hoewel sommigen dat in twijfel trekken. Maar Konrad Heiden, Hitlers eerste biograaf die uitermate goed geinformeerd was, heeft dat als bewezen verklaard.
Otto Plöckinger, een autoriteit op het gebied van MK heeft dat niet kunnen weerleggen. Citaat:
Othmar Plöckinger weist in seiner breit angelegten Untersuchung der Geschichte von Mein Kampf nach, dass im Laufe der Jahre zahlreiche Autoren Bullocks Behauptung aufgriffen und so dessen Auffassung über Stempfles Rolle bei der Entstehung von Mein Kampf weiter verbreiteten.
http://de.wikipedia.org/wiki/Bernhard_Stempfle

(Plöckinger is ook degene die voor het IfZ de wetenschappelijke heruitgave van MK aan het voorbereiden is).


za apr 21, 2012 6:29 pm
yoeri
Bericht Re: Hitlers kennis van vreemde talen
paul van de weg schreef:
yoeri schreef:
paul van de weg schreef:
Aan de originele, in Fraktur gedrukte??? Want ik heb zo'n ding. Met een originele foto van AH + Blondi erbij. Daarom vermoed ik, dat dat boek ooit van iemand was, die iets te betekenen had.
Of had iedereen zo'n foto in zijn boek???

die is ook niet volledig door AH zelf geschreven dacht ik?

Hij dicteerde toch aan Rudolf Hess? Dan ligt het voor de hand, dat die al het een en ander "corrigeerde".
Gelet op Hitlers woedeuitbarstingen, lijkt het mij niet waarschijnlijk, dat Hess bij iedere te corrigeren "fout" (lees eminente blunder) Hitlers goedkeuring vroeg.



meen zelfs dat een deel van 2de helft van de boek door hess is afgewerkt.
het tweede boek zou dolf wel zelf hebben geschreven.
de schrijfstijl zou zeer verschillen van de 1.

ik heb een poging gedaan die boek ( mijn kamp) te lezen , doch de rare schrijfstijl en de oud-nederlandsche vertaling.....
heb hem na een 15 pagina's opgeborgen :mrgreen:


za apr 21, 2012 6:52 pm
Moderator
Avatar gebruiker
Jean

Geregistreerd:
vr jul 24, 2009 2:23 pm
Berichten: 1184
Woonplaats: Flanders Fields
Bericht Re: Hitlers kennis van vreemde talen
Vergeet niet dat H. niet echt "gevangen" zat tijdens het schrijven van het manuscript, er kwamen veel bezoekers over de celvloer.

_________________
Ni dieu, ni maitre


za apr 21, 2012 8:05 pm
Profiel
sauerkraut
Bericht Re: Hitlers kennis van vreemde talen
Jean schreef:
Vergeet niet dat H. niet echt "gevangen" zat tijdens het schrijven van het manuscript, er kwamen veel bezoekers over de celvloer.


Zo was het precies.
Zijn opsluiting was een passend vervolg op het lichte vonnis. In de behaaglijk gestoffeerde suite waar de bewakers voor hem in de houding sprongen en Heil Hitler riepen als ze zich onbespied waanden, liet hij zich vetmesten met de giften van adorerende bezoeksters. Hij ontving mandenvol post. Zijn cel leek een delicatessenwinkel en omdat hij de bewakers mee liet delen werden de gevangenisreglementen nogal royaal toegepast. Speciaal voor Hitler werd de avondklok voor het stroomverbruik opgeheven. De sleutel van de poort was het enige dat hem ontzegd werd.
‘Hitler erwies sich als mustergültige Strafgefangene’, getuigde de gevangenisdirecteur van de Landsbergse gevangenis. Bescheiden, hoffelijk en onopvallend toonde Hitler zich de ideale gevangene, zoals hij ook als korporaal aan het front de ideale ondergeschikte en modelordonnans was geweest.
Winifred Williams, Wagners schoondochter, bemoederde haar geliefde huisvriend het meest en zorgde dat Hitlers toch al comfortabele omstandigheden nog aangenamer werden. En zij verschafte ook het papier waarop Mein Kampf door Rudolf Hess uitgetikt werd.


za apr 21, 2012 8:29 pm
yoeri
Bericht Re: Hitlers kennis van vreemde talen
niet iedereen is gelijk in het gevang he :)
heeft ook maar een heel klein deel van zijn straf moeten zitten .


za apr 21, 2012 8:37 pm
sauerkraut
Bericht Re: Hitlers kennis van vreemde talen
Het kwam nog erger yoeri.

Nadat Hitler na een betrekkelijk korte tijd de gevangenis mocht verlaten werd er van verschillende kanten geroepen: "Eruit met deze kerel."

Maar met een juridisch lang niet waterdichte redenering liet men de vereiste uitwijzing naar Oostenrijk achterwege.
Men wilde dat "een man die zo Duits dacht en voelde als Hitler", niet aandoen.
Achteraf bezien een beslissing die de geschiedenis op fatale wijze heeft bepaald. Had men hem uitgewezen, dan had Hitler nooit of te nimmer een politieke carrière kunnen opbouwen.


zo apr 22, 2012 10:35 am
paul van de weg
Bericht Re: Hitlers kennis van vreemde talen
yoeri schreef:
ik heb een poging gedaan die boek ( mijn kamp) te lezen , doch de rare schrijfstijl en de oud-nederlandsche vertaling.....
heb hem na een 15 pagina's opgeborgen :mrgreen:

Daar zie ik eindelijk een echt voordeel van mijn leeftijd. Mijn grootouders dateren allemaal van rond 1880.
Dat betekent, dat zij allen nog de spelling "De Vries en Te Winkel" hanteerden. In 1932 kwam de spelling Marchand. Toen ik op de middelbare school zat, moest ik plotseling de "nieuwe spelling" met het befaamde groene boekje leren.

Mijn grootmoeders bleven tot hun dood de spelling "De Vries en Te Winkel" schrijven. Veel boeken die ik destijds las, waren nog in die spelling gedrukt.
Kortom: de spelling is een fluitje van een cent. Maar de onlogica van die vent... Dáár word je ziek van.


zo apr 22, 2012 10:47 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group