Het is nu do maart 28, 2024 5:49 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ] 
Otto Wolf 
Auteur Bericht
Marius Peter
Bericht Otto Wolf
Heeft iemand aanvullende info over deze man; zoals legeronderdeel, foto, foto van het graf, waardoor omgekomen?

Otto Wolf ligt begraven op de Duitse militaire begraafplaats in Lommel (Belgiƫ)
Graflocatie: Block 32 Grab 469
Rang: Gefreiter
Omgekomen: 27.05.1940
Geboren: 25.04.1910


vr aug 03, 2012 7:14 pm
Marius Peter
Bericht Re: Otto Wolf
Aan de datum te zien waarschijnlijk gesneuveld tijdens de laatse fase van FALL GELB.


za aug 04, 2012 2:18 am
Moderator
Avatar gebruiker
Jean

Geregistreerd:
vr jul 24, 2009 2:23 pm
Berichten: 1184
Woonplaats: Flanders Fields
Bericht Re: Otto Wolf
Voorlopig en absoluut niet zeker zou hij wel eens uit het plaatsje Dretzel komen.

http://www.denkmalprojekt.org/2010/gent ... 1u2_sa.htm

_________________
Ni dieu, ni maitre


za aug 04, 2012 9:49 am
Profiel
Marius Peter
Bericht Re: Otto Wolf
Jean schreef:
Voorlopig en absoluut niet zeker zou hij wel eens uit het plaatsje Dretzel komen.

http://www.denkmalprojekt.org/2010/gent ... 1u2_sa.htm


Inderdaad zijn er altijd meer mensen met zo'n algemene naam, maar het is echt gaaf dat je dit voor me gevonden hebt. Erg Bedankt!


za aug 04, 2012 3:38 pm
davy
Bericht Re: Otto Wolf
Otto Wolf, geboren op 25 april 1910 in Alsenz-Pfalz, Gefreiter in de Stab.III./InfRgt.162 van de 61.Infanterie Division.
Deze eenheid volgde de lijn Aken, Maastricht, Eben Emael, daarna Namen, Kortrijk, Ieper, Menen en Duinkerken.
Volgens mij ergens gesneuveld aan de Schelde ten zuiden van Gent, hij werd voorlopig begraven op het 'Ehrenfriedhof' van Deinze in graf nr.449 en na de oorlog overgebracht naar Lommel.

Ik ga bijna elke maand naar Lommel, zal de volgende keer een foto trekken van zijn graf.

Groeten, Davy


ma aug 06, 2012 8:51 pm
Marius Peter
Bericht Re: Otto Wolf
davy schreef:
Otto Wolf, geboren op 25 april 1910 in Alsenz-Pfalz, Gefreiter in de Stab.III./InfRgt.162 van de 61.Infanterie Division.
Deze eenheid volgde de lijn Aken, Maastricht, Eben Emael, daarna Namen, Kortrijk, Ieper, Menen en Duinkerken.
Volgens mij ergens gesneuveld aan de Schelde ten zuiden van Gent, hij werd voorlopig begraven op het 'Ehrenfriedhof' van Deinze in graf nr.449 en na de oorlog overgebracht naar Lommel.

Ik ga bijna elke maand naar Lommel, zal de volgende keer een foto trekken van zijn graf.

Groeten, Davy


Hey Davy,

Knap gevonden. Mag ik vragen naar de bron?

Mooie foto van het graf zou te gek zijn maar er is geen haast bij hoor. Kan op het gemak.

Dank Marius


ma aug 06, 2012 9:10 pm
Marius Peter
Bericht Re: Otto Wolf
Dankzij jullie posts ben ik een flink stuk verder gekomen en heb nu zelfs een mailtje naar een regionaal archief (van waar Otto Wolf vandaan kwam) kunnen sturen.
Komt daar iets uit en is het een aanvulling, dan zal ik het jullie hier laten weten.


di aug 07, 2012 5:33 pm
Moderator
Avatar gebruiker
Jean

Geregistreerd:
vr jul 24, 2009 2:23 pm
Berichten: 1184
Woonplaats: Flanders Fields
Bericht Re: Otto Wolf
Veel succes verder, maar hou wel rekening dat de Duitse molens meestal heel traag draaien. :wink:

_________________
Ni dieu, ni maitre


di aug 07, 2012 7:01 pm
Profiel
Marius Peter
Bericht Re: Otto Wolf
Jean schreef:
Veel succes verder, maar hou wel rekening dat de Duitse molens meestal heel traag draaien. :wink:


Als ze al draaien. :D
Ik ben geduldig in deze kwestie. Wat ik nu al weet en heb maakt me al happy.
Als Davy ooit nog eens een foto kan maken is dat ook fantastisch.
Ik heb de tijd.


Marius


di aug 07, 2012 11:41 pm
Marius Peter
Bericht Re: Otto Wolf
Vandaag het document binnengekregen waar ik op zat te wachten en waardoor ik meer over deze man wilde weten.
Het is zijn Wehrmacht Gesundheitsbuch (G-Buch).

Hieruit tot nu toe opgemaakt dat het inderdaad om de Otto Wolf gaat die in Alsenz geboren is!
Verder was zijn nummer 10/1/20/9 en zijn beroep was hoef- en wagensmid.
171cm/68kg.


wo aug 08, 2012 8:20 pm
Marius Peter
Bericht Re: Otto Wolf
Speciale dank aan forumlid DAVY voor het snelle regelen van foto's van het graf.
Tof!!


zo aug 12, 2012 2:56 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 11 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group