Het is nu do maart 28, 2024 2:27 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 
Mijn opa, Sgt. G.A. Trines 1-II-2 RI gesn. 13-05-1940 
Auteur Bericht
margot321
Bericht Mijn opa, Sgt. G.A. Trines 1-II-2 RI gesn. 13-05-1940
Hallo, ik ben op zoek naar alle info die er nog te vinden is over mijn opa Gerard Trines. Bij het uitbreken van de oorlog lag hij in stelling in de Peel, vak Erp, waarna zijn regiment werd verplaatst naar de Zuid-Willemsvaart bij Veghel. Daar is hij op 11 mei neergeschoten door een duitse patrouille. Hij is toen naar Schijndel vervoerd (klooster Huize Lidwina) alwaar hij op 13 mei 1940 aan zijn verwondingen is overleden. Zijn er misschien mensen die verhalen over deze gebeurtenissen weten, van hun opa of zo? Volgens mij was er ook een soldaat Vogelsangs betrokken bij deze gevechtshandelingen en soldaten van 1-II-17 RI: Lt. van Beers, Stg. Van der Llinden, Korp. Doornhein, en soldaten Van Oosterhout, Blankers en Prinsen. Alvast bedankt! Gr. Margot


di jan 15, 2013 5:23 pm
r.peelen
Bericht Re: Mijn opa, Sgt. G.A. Trines 1-II-2 RI gesn. 13-05-1940
Hallo Margot,

Ga eens naar onze site www.oudzijtaart.nl Wellicht vind je daar al wat meer informatie. Wij zijn op onze beurt op zoek naar een foto van je opa, omdat we altijd uitgegaan zijn van 7 gesneuvelde soldaten aan de Zuid-Willemsvaart in Zijtaart, maar met uw opa erbij moeten dat er 8 zijn. Hij staat inderdaad niet als gesneuveld in Zijtaart, maar in Schijndel geregistreerd. 1-II-17 RI heeft nog jarenlang reünies in Zijtaart georganiseerd. Slechts een paar jaar geleden is de laatste van dit Bataljon gestorven (Ad Hellemonds).

Groeten,
Marc van den Berkmortel


di apr 23, 2013 11:24 am
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht Re: Mijn opa, Sgt. G.A. Trines 1-II-2 RI gesn. 13-05-1940
VOgelesangs zat bij dezelfde eenheid en is daar ook omgekomen.
Nog enkele gegevens zijn te vinden op de volgende pagina's
http://www.zuidfront-holland1940.nl/ind ... rinsen-w-p
http://www.zuidfront-holland1940.nl/ind ... -doorbraak

Bij het Nederlands Instituut voor Militaire Historie, http://www.defensie.nl/nimh/ zullen vast ook wel gevechtsrapporten in te zien zijn.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


di apr 23, 2013 8:22 pm
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group