Het is nu do apr 18, 2024 9:16 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 15 berichten ] 
Contact met Canadese veteranen.. 
Auteur Bericht
ErnstJan
Bericht Contact met Canadese veteranen..
Ik wil heel graag in contact komen met Canadese veteranen die in mei '45 Zuidlaren, Groningen en Delfzijl bevrijd hebben. Ik kan natuurlijk achter de regimenten komen maar hoe kan ik verder achter de mensen komen? wie kan mij helpen?


wo sep 22, 2004 4:56 pm
Tessa85
Bericht 
Weet je de regimenten etc? Dan zou je naar hun officiele website kunnen zoeken als ze die hebben en daar naar info kunnen zoeken over hoe je in contact kunt komen. Misschien lukt het zo?


wo sep 22, 2004 5:03 pm
ErnstJan
Bericht 
ja das idd een optie. ik zal de boekejs er even op na slaan.


wo sep 22, 2004 5:05 pm
ErnstJan
Bericht 
mbt Delfzijl ben ik er achter dat de volgende regimenten bij de bevrijding betrokken waren:

The Irish Regiment
The Westminster Regiment
The Regina Rifle Regiment
Sherbrooke Fuseliers
7e Canadian recce Regiment
8e Canadian Recce Regiment
British Columbia Dragoons
Perth Regiment
The Royal winnipeg Rifles
Cape Breton Highlanders

Bij de bevrijding van Groningen waren betrokken:

Camerons of Canada
Royal Hamilton
Regt. de Maisonneuve
Calgary Highlanders
The black Watch
Royal regt. of Canada
Essex Scottish
South Saskatchewan Reg.
Fusiliers Mont Royal

zover ik het kan zien behoorden ze tot het Can. 2e div.
(bron: Canadezen in Actie.)

Wie heeft er al info over deze Reg. want ik denk dat ze ook in andere gedeelten van Nederland gevochten hebben.

Info over zuidlaren volcht nog kan ik niet echt uit het boek halen moet ik even kijken in een ander boekje...


wo sep 22, 2004 5:48 pm
Hans
Bericht 
Een aardige lijst ErnstJan. Het beste is gewoon om bij Google al deze regimenten afzonderlijk in te tikken, en de desbetreffende websites zulen tevoorschijn komen. Daarna gewoon 'even ' contact opnemen met destbetreffende personen/webmasters en je vragen aan hun voorleggen.


wo sep 22, 2004 5:52 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Op veel van de door jou aangegeven eenheden krijg ik "google-hits", misschien goed om ze gewoon allemaal eens langs te lopen.

[edit] topictitel aangepast [edit]
[edit] Hans was me weer eens voor :wink: [edit]


wo sep 22, 2004 5:52 pm
Profiel
ErnstJan
Bericht 
@hans en Barry ja het is idd een aardige lijst maar goed om deze 2 plaatsen is dan ook goed gevochten. heb al een website gevonden mbt the black watch een museum in Canada. ga daar even een mailtje heen sturen... en voor de rest ben ik nog wel even bezig denk ik. :mrgreen:
maar ondertussen hou ik me open voor suggesties..


wo sep 22, 2004 5:55 pm
Hans
Bericht 
Is goed ErnstJan, voorlopig ben je wel even bezig. Maar dit is vaak de best oplossing, gewoon de regimenten rechtstreeks benaderen. Zij hebben vaak een eigen museum en een eigen bibliotheek/archief.


wo sep 22, 2004 5:56 pm
ErnstJan
Bericht 
Hans schreef:
Is goed ErnstJan, voorlopig ben je wel even bezig. Maar dit is vaak de best oplossing, gewoon de regimenten rechtstreeks benaderen. Zij hebben vaak een eigen museum en een eigen bibliotheek/archief.
ja dit gaan weer aardig wat slapeloze nachten worden :mrgreen: niet dat ik dat erg vind hoor.


wo sep 22, 2004 6:29 pm
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Geen herdenkingen met veteranen? Misschien moet je dan wachten tot de 60-jarige herdenking volgend jaar, maar dat zijn wel de momenten (als het niet te druk is).

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


wo sep 22, 2004 7:43 pm
Profiel WWW
Tessa85
Bericht 
En misschien oproepjes plaatsen op verschillende websites?


wo sep 22, 2004 7:46 pm
ErnstJan
Bericht 
Jeroen: ik wil juist van te voren contact proberen te krijgen. ik denk dat dat op zoon herdenking moeilijk word.


wo sep 22, 2004 7:49 pm
Tessa85
Bericht 
Tja ik ben er met mijn contact met veteranen gewoon ingerold.. Door historicussen te schrijven en veel te zoeken op websites.
Ik denk wel dat je gericht moet zoeken aangezien er een hele waslijst is met regimenten en dergelijke. Als je uit elk regiment contact wil met meerdere veteranen zul je daar echt een dagtaak aan krijgen denk ik :) .


wo sep 22, 2004 7:53 pm
ErnstJan
Bericht 
ja dat denk ik ook. maar 'helaas' heeft geen reg. in beide plaatsen gevochten. zou graag in contact komen met veteranen die in beide plaatsen gevochten hebben. maar van die historicus is wel een goed idee.


wo sep 22, 2004 7:56 pm
OmErta
Bericht 
Als je contact wilt met die veteranen is het misschien niet dom om eens te rade te gaan bij de organisatie/mensen die de herdenkingen organiseren? Ten slotte nodigen zij ook die veteranen uit en hebben ze waarschijnlijk ook wel een contactadres van sommigen of toch zeker van een of andere canadese verenigning die de veteranen groepeerd. Kwam gewoon in me op mss eens proberen?

grtz alex


wo sep 22, 2004 7:56 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 15 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group