Het is nu do maart 28, 2024 3:36 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vraagje NVA 
Auteur Bericht
Linsey
Bericht Vraagje NVA
hey,
Heb een klein vraagje, misschien is er hier iemand die mij kan helpen.
Ik ben 24, en al een tijdje geinteresseerd in WOII. Onlangs ben ik naar Normandië geweest, en ik moet zeggen; ik was er echt van onder de indruk! Heb dan ook de vele programma's gevolgd n.a.v D-day.
In één van deze programma's hoorde ik (weet niet of het effectief waar is, maar ik denk dat ze er niet ver naast zitten) dat 1/3 van de jeugd niet meer op de hoogte is van wat er toen allemaal gebeurd is, en dat zij er geen belang meer aan hechten. :shock:
Nu zou ik graag een brief schrijven naar de "Normandy Veterans Association", om toch te laten zien dat het voor sommige mensen van mijn generatie nog steeds belangrijk is, wat zij toen gedaan hebben. Ik vind dat niemand - welke generatie dan ook - dit ooit mag vergeten.
Nu is mijn vraag, kan iemand mij aan dit adres helpen? Heb dit al proberen opzoeken, maar zonder resultaat.

Mercikes


zo jun 20, 2004 4:25 pm
IA001
Bericht 
Heb wel een e-mail adres:

beehive@nep.co.uk

Maar denk niet dat brieven schrijven mogelijk is.. een e-mail heeft misschien meer effect denk ik.. :roll:


zo jun 20, 2004 4:28 pm
Avatar gebruiker
Jeroen Niels

Geregistreerd:
do apr 01, 2004 6:58 pm
Berichten: 684
Woonplaats: Arnhem
Bericht 
Zeer nobele gedachte Linsey, veel succes ermee.

Jeroen Niels

_________________
Jeroen Niels
Projectleider STIWOT Reizen
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)


zo jun 20, 2004 4:33 pm
Profiel WWW
Linsey
Bericht 
Teqero,
Bedankt, maar is dit e-mail adres dat van de NVA? Of van een andere organisatie?


zo jun 20, 2004 4:48 pm
IA001
Bericht 
Ja heb het van een site:

http://beehive.thisishull.co.uk/NVA/


zo jun 20, 2004 5:09 pm
Linsey
Bericht 
Ok Thanks!!! :)


zo jun 20, 2004 5:23 pm
Bart Geraerts
Bericht 
Linsey, ik ben zelf 16 en WO-II is al een hele poos mijn interesse / hobby / passie / ... ;)


zo jun 20, 2004 7:23 pm
Linsey
Bericht 
Bart, er zouden er zo meer moeten zijn!!! :wink:
Als ik zeg dat ik interesse heb in WOII, dan vinden de meeste me bijna een freak :?


ma jun 21, 2004 6:09 pm
Bart Geraerts
Bericht 
Ik weet het, toen ik laatst nog ergens kwam, had ik 10may1940 in mn nicknaam staan. Kwamen er een paar die me aanspraken, wat is er die datum? Als ik hun dan zei dat het WOII was, hadden ze zoiets van: "Eeeer, right... waarom WOII, ziet ge de mensen dan zo graag lijden?" Toen had ik echt zoiets van... ok mensen, er zit ook nog een andere kant aan de oorlog :roll:

En toen ik zei dat ik veel respect heb voor de mensen van toen, kregen ze helemaal iets, net alsof ik 'iets raars' was :?


ma jun 21, 2004 6:13 pm
Linsey
Bericht 
Tja, uiteindelijk zouden we er ons niets van moeten aantrekken. Maar het blijft me toch verbazen dat sommige mensen zo onwetend zijn :shock:
Ookal ben je meer geinteresseerd in andere zaken, naar mijn mening belangt dit toch uiteindelijk iedereen aan (ook al is het al zo lang geleden).


ma jun 21, 2004 6:35 pm
Bart Geraerts
Bericht 
Dit is zeer zeker van belang naar mijn mening, stel nu dat er geen geallieërde hulp kwam, dan zaten wij hier nu mooi 'Sieg heil' te roepen tegen de buurman, ipv goedemorgen, nogmaar eens, bedankt amerikanen, britten en canadezen ;) (niet te vergeten het verzet :D)


ma jun 21, 2004 6:56 pm
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Linsey & Bart,

Het raakt misschien wat offtopic, vooral ook omdat dit eigenlijk al in dit topic: Geschiedenis WO-2 is besproken, maar toch...

Ga nu niet denken dat jullie haast de enige 'jongeren' zijn met interesse in de Tweede Wereldoorlog. De jeugd die in de openingspost wordt bedoelt was blijkbaar tussen de 12 en 14 jaar. De meeste jongeren hier in Nederland zullen dankzij Saving Private Ryan en Band of Brothers wel een beetje een idee hebben wat de Tweede Wereldoorlog was. Daarnaast zijn hier op het forum en binnen STIWOT nog genoeg 'jongeren' van rond de 20 te vinden (waaronder ikzelf).

Dat mensen je raar aankijken als je zegt dat je geïnteresseerd bent in WOII hoort nu eenmaal bij deze hobby, een beetje uitleg doet echter wonderen.

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


ma jun 21, 2004 6:57 pm
Profiel WWW
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Linsey en Bart,
Als oude rot (41 jaar) kan ik jullie interesse alleen maar toejuichen. Zelf was ik ook 12 jaar toen ik me met Wo2 ging bezig houden en kijk wat ik nu doe.
Secretaris STIWOT, auteur Go2War2 enz enz enz. Op mijn 17e was ik al gids voor de toenmalige uitgever van 40-45 Toen en Nu voor de uitgave over Walcheren 1944.

Dus gewoon doorgaan met je interesse en geniet er van.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


ma jun 21, 2004 7:11 pm
Profiel WWW
Linsey
Bericht 
@ Jeroen
Ik wil helemaal niet zeggen dat ik als 'enige' jongere in dit onderwerp geïnteresseerd ben, zeker niet. Ik ben uiteindelijk één van de vele. Daarom heb ik ook mijn vraag hier op het forum gesteld, omdat ik weet dat de mensen hier allemaal in hetzelfde geïnteresseerd zijn.
Misschien heb ik inderdaad de 'aanwezigheid' van jongeren onderschat, maar ik kan enkel uit mijn persoonlijke ervaring zeggen, dat ik nog niet veel jongeren heb ontmoet die mijn interesse delen. En het was zeker mijn bedoeling niet om bij mijn reactie aan Bart op andere jongeren hun tenen te trappen.

Linsey


wo jun 30, 2004 6:27 pm
Desiree
Bericht 
Ik vind het altijd wel leuk als mensen je aankijken als je zegt dat je geintereseerd bent in wo2. Vooral als je meisje bent, de vraag die je dan krijgt, is dat geen mannenwereld? ik zeg dan, het is geen mannenwereld, het is een wereld voor iedereen. En zo hoort het ook!


wo jun 30, 2004 6:40 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group