Het is nu do maart 28, 2024 8:54 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Adolf Hitler 1945 
Auteur Bericht
leandro
Bericht Adolf Hitler 1945
Ik heb nu eens een vraag:

Stel u nu eens voor:Hitler pleegde geen zelfmoord en werd gevangenen genomen door de geallieerden.
Wat zouden ze met hem doen:

- een proces.Hij wordt zeker ter dood verklaard.Maar dit kan wel eens problemen geven in het nieuwe Duitsland.(er zijn nog veel nazi-aanhangers)
- hem verbannen
-of iets anders.

Wat denken jullie?


zo dec 17, 2006 12:18 pm
ik ben Michiel
Bericht 
Meteen vermoord churchill wilde Hitler gevangen nemen en meteen zonder pauze op de elektrische stoel zetten.


zo dec 17, 2006 4:01 pm
maximus-belarus
Bericht 
Ik denk dat ik ergens gelezen heb dat Hitler geen zelfmoord heeft gepleegd en ook niet gevangen genomen is,maar is gaan vluchten juist voor dat de Russen hem konden pakken (samen met zijn vrou en aantal officiren).Ik ga terug opzoek naar die info en zal later meer posten.

P.S. Als hij gevangengenomen zou geweest zijn...hmmm...mss zou hij geheime plannen moeten gezegd hebben over ontwerpen van duitse rijk..zoals V2.

Mvg,

Maks


zo dec 17, 2006 7:50 pm
ik ben Michiel
Bericht 
Er zijn verschillende getuigen die beweren dat Hitler verbrand is het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat hij niet in 1945 is overleden. Maar ja liever een dode Hitler dan ene die leeft.


zo dec 17, 2006 9:00 pm
Mauserwerke
Bericht 
Heb ergens gelezen dat pas geleden de zoon van de SS'er die Hitler heeft verbrand zijn vaders dood bekend heeft gemaakt in de krant. Hij was in 1945 luitenant. De man was in de 80. (kan helaas het bericht niet meer terugvinden)


zo dec 17, 2006 11:18 pm
Avatar gebruiker
Frank M

Geregistreerd:
vr dec 23, 2005 9:43 pm
Berichten: 1168
Woonplaats: Ommen
Bericht 
Citaat:
Ik denk dat ik ergens gelezen heb dat Hitler geen zelfmoord heeft gepleegd en ook niet gevangen genomen is,maar is gaan vluchten juist voor dat de Russen hem konden pakken (samen met zijn vrou en aantal officiren).

Er komen een heleboel fantastische (letterlijk) verhalen in boeken voor.. Maar of ze allemaal even waar zijn?.. :wink:

_________________
"..geef me tien jaar; u zult Duitsland niet meer herkennen.." Adolf Hitler

Avatar: mijn huis met op de voorgrond gevangenen uit kamp Erika.


ma dec 18, 2006 3:48 pm
Profiel WWW
Mauserwerke
Bericht 
Ik heb dit echt pas vorige week ergens gelezen of zo en het bericht was ook niet ouder als twee weken. Ik geloof een krant of teletex of iets dergelijks.


ma dec 18, 2006 4:33 pm
Avatar gebruiker
Frank M

Geregistreerd:
vr dec 23, 2005 9:43 pm
Berichten: 1168
Woonplaats: Ommen
Bericht 
Ik heb het ook niet over jouw bijdrage Mauserwerke, maar over die van maximus-wBelarus! Als je even gelezen had, had je dat ook wel gezien denk ik... :mrgreen:

_________________
"..geef me tien jaar; u zult Duitsland niet meer herkennen.." Adolf Hitler

Avatar: mijn huis met op de voorgrond gevangenen uit kamp Erika.


ma dec 18, 2006 4:46 pm
Profiel WWW
Mauserwerke
Bericht 
Haha Oh shit my bad! :oops:
Je hebt helemaal gelijk... :wink:

Maar wil dadelijk toch nog even de krant nachecken want zijn naam en alles tsond er vermeld. Misschien interessant om er nog wat over te posten.


ma dec 18, 2006 4:48 pm
Dutch-Lion
Bericht 
Heb eens gelezen dat met het DNA van de sporen van Hitler is bewezen dat Hitler dood is. Ik persoonlijk geloof ook niet dat Hitler nog geleefd heeft of wat dan ook. Mijn simpele antwoord is gewoon dat hij zelfmoord gepleegd heeft. Zijn geloof voor ideologie was zo sterk, dat hij dit hoogst waarschijnlijk zo gedaan heeft.

En om bij het hoofdonderwerp te blijven

Citaat:
Meteen vermoord churchill wilde Hitler gevangen nemen en meteen zonder pauze op de elektrische stoel zetten.


ma dec 18, 2006 5:46 pm
maximus-belarus
Bericht 
Dutch-Lion schreef:
Heb eens gelezen dat met het DNA van de sporen van Hitler is bewezen dat Hitler dood is. Ik persoonlijk geloof ook niet dat Hitler nog geleefd heeft of wat dan ook. Mijn simpele antwoord is gewoon dat hij zelfmoord gepleegd heeft. Zijn geloof voor ideologie was zo sterk, dat hij dit hoogst waarschijnlijk zo gedaan heeft.

En om bij het hoofdonderwerp te blijven

Citaat:
Meteen vermoord churchill wilde Hitler gevangen nemen en meteen zonder pauze op de elektrische stoel zetten.
Ja,dat kan.
Maar het kan ook anders.
De Sovjets en de Geallierden wisten dat hij niet doos was,maar het was voor iedereen gunstig dat alle mensen zouden geloven dat hij doodgegaan is.Eindelijk van die mizerie vanaf..zou ik zeggen.
Tegenwoordig zijn er studies van een wetenschapper die beweren dat hij nog na de oorlog zou geleeft hebben,en dat tot 1964.Hij beweert dat Eva met haar kinderen nog altijd leeft.Of dat waar is of niet zou de tijd uitwijzen...

De wetenschapper (heeft ook een boek) heet Sinjor Basti.Ik heb het artikel in het Russisch dus kan ook niet alles vertalen...Als je iets wiel weten vraag et maar he.Anders opzoeken op google...?

Mvg,

Maks


ma dec 18, 2006 6:24 pm
ErnstJan
Bericht 
maximus-wBelarus schreef:
Dutch-Lion schreef:
Heb eens gelezen dat met het DNA van de sporen van Hitler is bewezen dat Hitler dood is. Ik persoonlijk geloof ook niet dat Hitler nog geleefd heeft of wat dan ook. Mijn simpele antwoord is gewoon dat hij zelfmoord gepleegd heeft. Zijn geloof voor ideologie was zo sterk, dat hij dit hoogst waarschijnlijk zo gedaan heeft.

En om bij het hoofdonderwerp te blijven

Citaat:
Meteen vermoord churchill wilde Hitler gevangen nemen en meteen zonder pauze op de elektrische stoel zetten.
Ja,dat kan.
Maar het kan ook anders.
De Sovjets en de Geallierden wisten dat hij niet doos was,maar het was voor iedereen gunstig dat alle mensen zouden geloven dat hij doodgegaan is.Eindelijk van die mizerie vanaf..zou ik zeggen.
Tegenwoordig zijn er studies van een wetenschapper die beweren dat hij nog na de oorlog zou geleeft hebben,en dat tot 1964.Hij beweert dat Eva met haar kinderen nog altijd leeft.Of dat waar is of niet zou de tijd uitwijzen...

De wetenschapper (heeft ook een boek) heet Sinjor Basti.Ik heb het artikel in het Russisch dus kan ook niet alles vertalen...Als je iets wiel weten vraag et maar he.Anders opzoeken op google...?

Mvg,

Maks


Ik denk dat als de geallieerden(en vooral de Russen) ook maar het kleinste vermoeden hadden dat Hitler niet dood was ze alles op alles gezet zouden hebben om hem te pakken.

Daarnaast was Hitler niet echt het type om te vluchten of in gevangenschap te vallen, dus ik geloof dat hij zelfmoord heeft gepleegd.


di dec 19, 2006 12:25 pm
ik ben Michiel
Bericht 
Ik heb eens ooit ergens gelezen dat de Russen op een bepaald moment beweerde dat ze het lijk van Hitler gevonden hadden en ze hadden een foto ervan gemaakt. Natuurlijk bleek het later om een dubbelganger te gaan.

Maar zoals al eerder vermeld is Hitler zo dood als een pier en zijn lijk is in een bomkrater verband boven de rijkskanselarij. De grootste smeerlap ooit was laf en heeft zich dan maar van kant gemaakt door een kogel door zijn kop te schieten.


di dec 19, 2006 6:26 pm
leandro
Bericht 
Zou Hitler een proces krijgen?


di dec 19, 2006 9:07 pm
Mich
Bericht 
leandro schreef:
Zou Hitler een proces krijgen?



Waarschijnlijk wel . Ik denk zelfs dat hij dat zelf zou vragen/eisen, maar ben er niet zeker van..


di dec 19, 2006 9:37 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group