Het is nu wo jun 20, 2018 5:20 pm

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 323 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 22  Volgende
Overleden veteranen 
Auteur Bericht
Jochen S.

Bericht + Otto Fischer
:!:

do nov 20, 2008 1:26 pm
Profiel
Leo

Bericht 
Mijn medeleven voor de nabestaanden.

Jochen, het moet een ganse ervaring zijn om zulke mensen hun levensloop te horen vertellen.

Voorheen: NIGHTWALKER

do nov 20, 2008 8:31 pm
Profiel WWW
Hans Dorr

Bericht 
Zo verdwijenen stilaan alle getuigen van deze historische gebeurtenis die ons nog steeds bezighoud en nog decennia lang zal bezighouden. Ik weet dat Mike veel contact heeft gehad met Otto Fischer en nog in de gelegenheid is geweest om veel van zijn verhalen te bewaren. Ik las met grote schrik ook dat Frank Garret is overleden in juli. De foto waar Mike met Frank opstaat heb ik nog mogen nemen tijdens deze memorabele tour in december 2007. Kort daarna hebben we nog in Stavelot een pizza gegeten, Frank genietend van zijn pizza fromage.

JW

do nov 20, 2008 8:41 pm
Profiel
Dennis N

Bericht Re: + Otto Fischer
Jochen S. schreef:

Moge hij in Vrede rusten.

En dat zijn zonden worden vergeven.... :?

do nov 20, 2008 10:02 pm
Profiel WWW
John S.

Bericht 
Ik snap het even niet meer...... :!:

There was no glory in the victory of war, only honor to those who fought bravely,
and memories of those who sufferd and died in battle. D.R. Burgett

vr nov 21, 2008 5:14 pm
Profiel ICQ
Forumlid v/h jaar '10
Harro

Bericht 
Ja, gaan we van elke soldaat die sterft om vergeving van zonden vragen ongeacht nationaliteit, of doel je op zijn SS verleden en het misverstand dat elke SS'er een misdadiger was?

Mike, gecondoleerd. Ik ken je speciale band met Otto.

vr nov 21, 2008 5:43 pm
Profiel
Hans Dorr

Bericht 
Jammer maar begrijpelijk van Mike dat ie zijn posting heeft verwijderd! Ga er verder geen woorden aan vuil maken :roll: :roll:

JW

vr nov 21, 2008 6:39 pm
Profiel
Dennis N

Bericht 
Ik ga er wel degelijk woorden aan vuil maken. Het is natuurlijk wel lekker makkelijk om nu over mij heen te vallen nadat Jochen zijn post heeft verwijderd.

Met mijn sarcastische opmerking doelde ik zeker op zijn SS verleden Harro. Een ieder die zich vrijwillig voor de SS aanmeld en zulke uitspraken doet zoals Jochen heeft gequote is in MIJN ogen fout.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het heel vervelend voor de familie, vrienden en kennissen, maar met een andere inhoud van de post had het misschien iets anders overgekomen...

vr nov 21, 2008 7:27 pm
Profiel WWW
Forumlid v/h jaar '10
Harro

Bericht 
Dus de zonden van Otto Fischer waren... :?

vr nov 21, 2008 7:41 pm
Profiel
Dennis N

Bericht 
zon·de de; v(m) -s, -n iedere vrijwillige overtreding van goddelijke of morele wetten.

vr nov 21, 2008 8:06 pm
Profiel WWW
ik ben Michiel

Bericht 
Ja en zijn misdaden waren? Met de dood ben je niet sarcastisch, ook niet ( in jou woorden misschien "zelfs" ) niet met een Duitse SS'er waarvan jij veronderstel ik, niets van af weet en dus eigenlijk ook niet te oordelen hebt. Laat dat maar aan de mensen over die hem kende.

Dat hij moge ruste in vrede.

"Geen enkele soldaat komt ongedeerd uit een oorlog"

vr nov 21, 2008 9:34 pm
Profiel
John S.

Bericht 
Dennis, met alle respect, maar ik ben het nu toch echt een keer met je oneens. Ik vind jouw post té kort door de bocht.

Verder sluit ik mij aan bij Harro en Michiel.

There was no glory in the victory of war, only honor to those who fought bravely,
and memories of those who sufferd and died in battle. D.R. Burgett

vr nov 21, 2008 10:13 pm
Profiel ICQ
Dennis N

Bericht 
John, heb ik helemaal geen problemen mee, ieder zijn mening toch?

Michiel, ik heb deze man nergens beticht van misdaden dus ik weet niet waarom je me zo aanvalt?

Maar laten we deze discussie elders verder voeren ipv in dit topic. Mijn PM staat altijd open....

vr nov 21, 2008 11:17 pm
Profiel WWW
Moderator
Auke

Bericht 
Op 12 september 2008 is de laatste persoon die zowel Held van de Sovjet-Unie als ontvanger van alle drie de Roemsordes was, sergeant-majoor der artillerie Nikolaj Ivanovitsj Koeznetsov, overleden, 86 jaar oud.

Voor zijn overlijden was hij van de vier personen die deze hoge onderscheidingencombinatie kregen als enige nog in leven. Hij ontving zijn onderscheidingen als stukscommandant in de 369e Zelfstandige Jacht-Anti-Tank-Artillerieafdeling van de 263e Jagerdivisie. Zijn Roemsorde 3e Klasse kreeg hij voor zijn rol in de bevrijding van de Krim, zijn 2e Klasse voor het persoonlijk tot staan brengen van een tankdoorbraak in de Baltische Staten en zijn 1e Klasse voor het uitschakelen van 16 tanks in de buurt van Königsberg. Zijn HSU-ster kreeg hij voor zijn rol in de bevrijding van Sevastopol (waar hij als eerste de rode banier hees) en Königsberg.

Vorig jaar kwam Koeznetsov ook al in het nieuws toen al zijn onderscheidingen waren gestolen. Goed nieuws is wel dat ze na anderhalve maand weer werden teruggevonden door een groep toegewijde journalisten. Zij kwamen de onderscheidingen op het spoor en kwamen met de dieven overeen dat ze de onderscheidingen zouden terugbezorgen bij Koeznetsov en in ruil daarvoor de dieven niet zouden aangeven bij de politie. De slechtziende veteraan kreeg tranen in zijn ogen toen hij zijn onderscheidingen weer in zijn handen voelde.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

di nov 25, 2008 9:40 pm
Profiel WWW
muncio

Bericht 
Rust zacht en ga in vrede.
Bedankt!

di dec 02, 2008 11:20 pm
Profiel WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 323 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 22  Volgende