Het is nu do maart 28, 2024 10:41 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 
waarom is Thalmann pas in '44 vermoord? 
Auteur Bericht
ErnstJan
Bericht waarom is Thalmann pas in '44 vermoord?
Citaat:
24 aug 44
Ernst Thalmann,leider van de KPD,in buchenwald vermoord.


waarom werd hij eigenlijk pas zo laat vermoord hij kan toch gezien worden als een van de bealngrijkste vijanden van Hitler waarom werd hij nog zo lang in leven gehouden? was hij een soort buit? ik las het net en keek hier aardig van op had verwacht dat hij veel erder vermoord was. en waarom op deze datum of is hij gewoon overleden door verzwakking? kortom wie weet hier meer over?

*edit* volgens mij heb ik het in het verkeerde gedeelte geplaatst en had dit bij personen moeten staan.


zo aug 01, 2004 9:52 pm
Avatar gebruiker
Gerd

Geregistreerd:
za mei 22, 2004 10:36 am
Berichten: 1133
Woonplaats: Tollembeek, Belgiƫ
Bericht 
Ik denk dat Thalmann op dat moment geen bedreiging meer vormde. Hij zat opgesloten in Buchenwald waardoor hij geen rol van betekenis meer kon spelen. Bovendien was Buchenwald geen vernietigingskamp waar mensen systematisch werden omgebracht, maar een arbeidskamp, weliswaar onder het motto "Vernichtung durch Arbeit". Misschien zag Hitler dergelijke tegenstanders liever op die manier omgebracht worden (en niet op een "snelle manier, zoals vergassing of de kogel). Blijkbaar was hij echter een sterke persoon die de ontberingen van het kamp (tegen de verwachtingen in?) overleefde. Pas toen bleek dat de oorlog verloren was, hebben de nazi's met hem definitief afgerekend.

Gerd


ma aug 02, 2004 7:30 pm
Profiel
ErnstJan
Bericht 
Gerd schreef:
Ik denk dat Thalmann op dat moment geen bedreiging meer vormde. Hij zat opgesloten in Buchenwald waardoor hij geen rol van betekenis meer kon spelen.Gerd


het zou kunnen maar ik denk dat deze man altijd een gevaar is geweest, in een kamp kan hij ook een groep op zetten waarmee hij kan ontsnappen....

(en waren de echte nazi er toen al van overtuigd dat de oorlog voorbij was ik denk het niet...)


ma aug 02, 2004 7:39 pm
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht Re: waarom is Thalmann pas in '44 vermoord?
ErnstJan schreef:
*edit* volgens mij heb ik het in het verkeerde gedeelte geplaatst en had dit bij personen moeten staan.

Inmiddels voor je verplaatst naar het juiste forumonderdeel.


ma aug 02, 2004 8:04 pm
Profiel WWW
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht 
Een reden waarom sommige prominente gevangenen uitstel van executie kregen, was om ze later te gebruiken voor een showproces.

Ik ben echter niet goed op de hoogte van de geschiedenis van Thalmann en of dit in zijn geval ook de reden was, weet ik niet.

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


ma aug 02, 2004 8:07 pm
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group