Het is nu do maart 28, 2024 9:46 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 
landwachters/SDers 
Auteur Bericht
willemk
Bericht landwachters/SDers
Wie wil/kan mij helpen aan info- over de SDers Pouwels en Belder.
Beiden opereerden in Steenwijk en Meppel en gedeeltelijk in Staphorst.
Deze twee heren hebben veel pogingen gedaan de verzetsgroep Staphorst te localiseren en te arresteren.
Pouwels was afkomstig uit Amsterdam maar waar en wie was Belder?

willem


za jun 26, 2010 10:13 am
henryhp
Bericht 
Hallo WillemK,
Ik ben bezig om wat meer van m'n oom en zijn vrouw te weten te komen. Na m'n laatste bezoek aan Nederland hoorde ik van een neef dat oom Hans (Johannes August ) Pouwels bij de SS of Sd was in WO2. Zijn vrouw ,of mischien toen vriendin,Coby (Jacoba ?) v.d. Linde moet een assistente geweest zijn voor een top Duits bewindsman in Nederland. M'n vader was in het nederlands leger en is bij de slag om Rotterdam krijgsgevangen genomen en heeft een tijd bij Bialistock in Polen vastgezeten. U zegt dat Pouwels uit Amsterdam kwam, m'n vader en z'n broer waren in Den Haag geboren en zijn in de dertiger jaren naar Garderen Gld verhuist waar hun vader een eenden of kippen fokkerei oprichte . Of oom Hans later naar Amsterdam is gegaan weet ik niet , maar wel dat Coby een Amsterdamse was. Ik heb ooit wel eens fotos gezien van m'n oom in een Zwart Uniform maar er werd ons niet verteld wat het uniform was. Ik weet ook dat hij na de oorlog vast heeft gezeten en en aan de polder drooglegging of dijken versterking heeft moeten werken . In de jaren 50 woonde ze in Amsterdam, daarna in Naarden tot in de 70 jaren toen ze naar Drente verhuisden en daar zijn gestorven. Zou dat dezelfde Pouwels zijn waar u onderzoek aan heeft gedaan ? Mischien kunt U mij meer informatie over J A Pouwels verstrekken.


za jul 31, 2010 7:49 am
willemk
Bericht 
Beste Henry,

Ik ben heel blij met je reactie over dit nog steeds gevoelig onderwerp.
Ik wil graag info- over P met jou delen. Enige weken geleden heb ik het dossier P in mogen zien.
I.v.m. richtlijnen die de Archiefwet stelt kan ik op dit unieke forum, waar nog te weinig gebruikt van gemaakt wordt,niet alles schrijven.
Het lijkt mij gewenst dat we elkaar per email ontmoeten.
Graag hoor ik je mening hier over.
Met vr.gr Willemk


za jul 31, 2010 8:11 am
Core
Bericht 
Over Cornelis Belder is best wat bekend;

In deze pdf vind je aardig wat info over hem, en tevens een foto.
http://dare.uva.nl/document/105920


do sep 09, 2010 4:06 pm
ingeborgpouwels
Bericht Re: landwachters/SDers
Dag Willem,
Sinds gisteren ben ik op de hoogte van jouw verzoek en de eerdere contacten die je met mijn neef in Australie hebt gehad over mijn vader J.A. Pouwels.
Graag zou ik met je hierover van gedachten willen wisselen, zeker omdat je aangeeft het dossier P te hebben ingezien. Mij is dit allemaal niet bekend nooit heb ik mijn vader hierover horen praten.
Daarom zou het fijn zijn als je contact met me zou willen opnemen.
Vriendelijke groet, Ingeborg Pouwels


ma nov 03, 2014 6:08 pm
willemk
Bericht Re: landwachters/SDers
Beste Ingeborg,

Hartelijk dank voor je reactie. Ik kom graag met je in contact. Email: w.kappe ad hotmail.com
Je weet wel wat ad betekent.

Groeten Willemk


ma nov 03, 2014 6:44 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group