Het is nu do maart 28, 2024 11:57 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Wéreth... 
Auteur Bericht
Harro
Bericht Re: Wéreth...
Er is hier niemand die zegt dat het niet wreed was.


vr dec 16, 2011 9:06 am
John S.
Bericht Re: Wéreth...
Het vermoorden van krijgsgevangen was niet iets waar de Duitsere alléén patent op hadden tijdens het Ardennenoffensief. Er zijn ook veel Duitsers door Amerikanen gedood.

Neemt niet weg dat de wandaden van oa. de Leibstandarte minder erg waren. Ik denk inderdaad dat het een combinatie van redenen was waarom overgegaan werd tot wandaden. Frustratie is er daar één van. Ik heb met veel Amerikaanse veteranen gesproken die in de Bulge gevochten hebben. Zij gaven aan dat één de redenen was waarom zij Duitse krijgsgevangen vermoorden, het simpel gebrek aan mogelijkheden om krijgsgevangen te hebben/houden was.
Ik kan me zoiets ook voorstellen bij de Duitsers. Ik heb daar echter geen bewijs voor. Puur speculatief.


za dec 24, 2011 1:26 pm
Harro
Bericht Re: Wéreth...
Het wangedrag was niet algemeen: de Kampfgruppen van Hansen en Sandig, de HJ Division, Das Reich Hohenstauffen, de Heeres Panzer-Divisionen, de Volksgrenadiers, enz., feitelijk begingen de drie Duitse aanvalsmachten (vrijwel) geen oorlogsmisdaden tijdens het Ardennenoffensief. Wat mij nog altijd intrigeert is dat het specifiek in de Kampfgruppen van Peiper en Knittel zo liep.


za dec 24, 2011 4:12 pm
John S.
Bericht Re: Wéreth...
Harro schreef:
Wat mij nog altijd intrigeert is dat het specifiek in de Kampfgruppen van Peiper en Knittel zo liep.



Ja, ben ik ook wel benieuwd naar.


za dec 24, 2011 4:39 pm
Harro
Bericht Re: Wéreth...
Hebben wij onder de forumleden iemand die voor mij een paar korte tekstfragmenten van Frans naar Nederlands kunnen en willen vertalen?


vr feb 17, 2012 12:19 am
Eberbach
Bericht Re: Wéreth...
Al iets bekend over het verschijnen van Harro's boek?


wo feb 26, 2014 11:48 am
Harro
Bericht Re: Wéreth...
Voorbeeldhoofdstuk...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


wo feb 26, 2014 9:34 pm
ruud (rjajo)
Bericht Re: Wéreth...
Dat ziet er indrukwekkend uit !!


wo feb 26, 2014 10:15 pm
Harro
Bericht Re: Wéreth...
Het heeft "even" geduurd maar daar is het dan: 531 pagina's inclusief foto's en kaarten en zéér binnenkort verkrijgbaar...

Afbeelding


za jun 04, 2016 9:49 pm
Melting
Bericht Re: Wéreth...
Wordt deze ook in het Nederlands uitgegeven? :oops:
Zo ja, dan heb ik interesse.


zo jun 05, 2016 12:08 am
Harro
Bericht Re: Wéreth...
Het boek is er alleen Engelstalig.


zo jun 05, 2016 2:27 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group