Het is nu do maart 28, 2024 9:50 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Wéreth... 
Auteur Bericht
koos24
Bericht 
Harro schreef:
Want jij weet zeker dat de daders van Wéreth rechtstreeks van Wéreth naar Kaiserbaracke zijn gereden?


Nee natuurlijk niet.
Zit wat mee te denken over die foto op het kruispunt.
Sterker nog ik weet niet eens het tijdstip van de fotoserie
op het kruispunt in Kaiserbaracke.


za jan 15, 2011 9:33 pm
noviomagum
Bericht 
In het hele verhaal zitten veel te veel hypotheses, zodat te vrezen valt dat de waarheid nooit meer boven water zal komen. Het begaan van bestialiteiten is meestal niet te doorgronden, ook niet voor psychologen. Wat dat betreft mag ik uit ervaring spreken. Ik ben een veteraan van ons laatste koloniale oorlogje, die in Nederlands Nieuw-Guinea. Uit hoofde van mijn functie heb ik daar enkele malen de opdracht gehad bepaalde uitwassen met gevangenen van de Siliwangi-divisie na te gaan. Elk onderzoek werd afgesloten met de onbehaaglijke slotsom dat één bepaalde oorzaak of aanleiding niet bepaald kon worden. De verschillende versies verschilden mijlenver. Wat Harro hier heeft aangebracht is weer typisch zo'n geval. Je komt er ook niet mee met te zeggen dat 'de waarheid dan wel in het midden zal liggen.'


za jan 15, 2011 9:33 pm
Harro
Bericht 
Euh, bestialiteit is seks tussen mens en dier, een ander woord voor zoöfilie. Inderdaad niet te doorgronden maar wat het met dit onderwerp te maken heeft :?


zo jan 16, 2011 2:19 am
Harro
Bericht 
koos24 schreef:
Harro schreef:
Want jij weet zeker dat de daders van Wéreth rechtstreeks van Wéreth naar Kaiserbaracke zijn gereden?


Nee natuurlijk niet.
Zit wat mee te denken over die foto op het kruispunt.
Sterker nog ik weet niet eens het tijdstip van de fotoserie
op het kruispunt in Kaiserbaracke.

Mijn vraag was ook retorisch ;)

Ik ben inmiddels vijftien jaar aan het "knittelen" (het zelfstandig naamwoord ooit door een ex bedacht om mijn bezigheden te omschrijven) en derhalve ook met Wéreth. Zoals ik aan het begin van dit topic al aangaf is wat daar gebeurd is feitelijk een simpele 1 + 1 = 2. De daders zullen nooit bij naam bekend worden maar wat zij daar gedaan hebben en waarom is geen "rocket science".


zo jan 16, 2011 2:26 am
noviomagum
Bericht 
Harro schreef:
Euh, bestialiteit is seks tussen mens en dier, een ander woord voor zoöfilie. Inderdaad niet te doorgronden maar wat het met dit onderwerp te maken heeft :?


Deze omschrijving is de helft van wat er in mijn woordenboek staat.


zo jan 16, 2011 10:36 am
Harro
Bericht 
Dat is dan toevallig de helft die ik niet kende. Vanmiddag, na m'n fietstraining, ga ik mijn bronnen er weer eens bij pakken om alles wat "Wéreth" betreft weer even op een rijtje te zetten.


zo jan 16, 2011 11:28 am
Moderator
Avatar gebruiker
Jean

Geregistreerd:
vr jul 24, 2009 2:23 pm
Berichten: 1184
Woonplaats: Flanders Fields
Bericht 
Er zijn nog mensen die "knittelen", opgepast enkel in het Frans verkrijgbaar.

http://www.editionsheimdal.fr/kampfgrup ... p-116.html

_________________
Ni dieu, ni maitre


zo jan 16, 2011 12:49 pm
Profiel
Harro
Bericht 
Hou op, je bedoelt er zijn nog mensen die wat ik op diverse fora heb geschreven letterlijk één op één naar het Frans vertalen en schaamteloos publiceren. De auteur heeft mij een jaar lang letterlijk gestalkt om foto's en informatie en ik heb hem duidelijk te kennen gegeven dat ik niet wou meewerken. Dan is het nogal een streek om het zonder bronvermelding alsnog te gebruiken. Iedereen kan zien hoe hij aan zijn informatie kwam en het jatwerk gebeurde alles behalve subtiel.

Een voorbeeld: bericht van mij in het AHF forum, gedateerd 9 augustus 2006...
http://forum.axishistory.com/viewtopic.php?f=6&t=105795
Citaat:
Ludwig Sieber, the Untersturmführer who led the III. Zug of the 2. Kompanie in the Ardennes, the man responsible for the killings in the Legaye House in Stavelot, was killed in action on April 2, 1945, in Steinabrückl in Austria. He was in command of the 2. Kompanie at that time. Unterscharführer Herold and his driver Rottenführer Bilan, took the body with them on the engine deck of an SPW but later left the body behind in an unknown hamlet when the villagers promised to burry Sieber. His body has not been recovered by the Volksbund and he is listed as missing in action.

Het bovenstaande is een letterlijk citaat uit een brief die ik van een veteraan kreeg en ik weet toevallig dat ik de enige buitenstaander ben waarmee hij correspondeerde. Hieronder een scan uit het boek van Mathieu Longue. Editions Heimdal 2010, ISBN: 2840482754
http://www.amazon.co.uk/Ardennes-1944-K ... 2840482754
Afbeelding
Hij vertaalde mijn post letterlijk naar het Frans. Geen bronvermelding en zo heeft hij tientallen berichten van mij op diverse forums bewerkt. Dat geeft toch te denken de volgende keer dat ik iemand behulpzaam ben in een forum


zo jan 16, 2011 3:02 pm
Harro
Bericht 
Zo staat het overigens in mijn manuscript...
Citaat:
Ostermontag den 2. April 1945 – Es kommt in Steinabrückl zu Kämpfen mit den angreifenden sowjetischen Truppen des IX Garde- mechanischen Korps, die auch Panzer einsetzen. Walter Herrmann schreibt:

"Plötzlich war der Russe da. Untersturmführer Sieber war es sogar gelungen bei der Stabskompanie Geschütze von den SPW abzuhängen. Bei der folgenden Schiesserei wurde er tödlich verwundet. Die Leiche von Ludwig Sieber ist vom Funktruppführer Unterscharführer Herold und Fahrer Rottenführer Bilan geborgen und vorn auf die Motorhaube des Schützenpanzerwagens mitgenommen worden. Irgendwann sind sie später von der Bevölkerung angesprochen worden, was mit dem Soldaten auf der Motorhaube los sei. Den könnt ihr hier beerdigen. Dann haben sie ihn vom Wagen gehoben und sind weitergefahren."

Untersturmführer Fritz Lenz übernimmt die 2. (le. SPW.-) Kompanie. Die sowjetischen Angreifer mußen sich zweimal in die Heideansiedlung zurückziehen.

† 2. (le. SPW.-) Kompanie
Untersturmführer Ludwig Sieber (Brad/Rum., 4. September 1923 / SS-Nr. 496 509) ist seit Ende den Kämpfe in Steinabrückl vermißt. Sein Grab ist nicht in den Listen des Volksbund verzeichnet.


zo jan 16, 2011 3:07 pm
Moderator
Avatar gebruiker
Jean

Geregistreerd:
vr jul 24, 2009 2:23 pm
Berichten: 1184
Woonplaats: Flanders Fields
Bericht 
Iets subtieler dan "Hou op" kan ook wel Harro, wat deze man heeft gedaan is idd. schandalig, en ik kan uw wantrouwen best begrijpen, enkel wist ik niets van deze zaken af.

De bijhorende reclame boodschap bij het boek geeft dan nu ook een iritant zuur luchtje af.

Citaat:
Matériels, combats, exécutions de civils et procès sont étudiés de manière magistrale

_________________
Ni dieu, ni maitre


zo jan 16, 2011 4:39 pm
Profiel
Harro
Bericht 
"Hou op" is hier in het noorden (regio Amsterdam) een vrij normale uitdrukking om te zeggen dat je het weet en dat het ergernis opwekt. Is dus niet negatief aan jouw adres maar vergelijkbaar met "praat me er niet van" (maar ik weet niet of dat in Vlaanderen wel gezegd wordt, dat is ook een uitdrukking om ergernis over iets te tonen maar geen aanval op de boodschapper).

Ach, ik haal enige genoegdoening uit het feit dat ik binnenkort een lijst met fouten plus correcties presenteer en hij moet het eens wagen die te verwerken in een nieuwe editie zonder bronvermelding ;)


zo jan 16, 2011 5:05 pm
Moderator
Avatar gebruiker
Jean

Geregistreerd:
vr jul 24, 2009 2:23 pm
Berichten: 1184
Woonplaats: Flanders Fields
Bericht 
Hou dan maar op :lol:

Afbeelding

Toonaard is in Vlaanderen idd. iets scherper.

_________________
Ni dieu, ni maitre


zo jan 16, 2011 5:36 pm
Profiel
Harro
Bericht 
Een bevriende onderzoeker wou hem alleen helpen als hij onder pseudoniem in de bronnenlijst mocht want hij wou absoluut niet geassocieerd worden met de vele fouten die Longue maakt. I rest my case ;)


zo jan 16, 2011 5:44 pm
John S.
Bericht 
Bedankt voor jouw boeiende bijdrage Harro. De casus Wereth heeft mij altijd al geboeid.
Ik heb ergens nog wat foto's van het monument. Ik zal ze posten.

NB. het vermoorden van krijgsgevangen tijdens het Ardennenoffensief was trouwens niet iets waar alleen Duitsers een patent op hadden. In tegendeel !!!


zo jan 16, 2011 7:41 pm
Harro
Bericht 
Zou ik mijn bronnen voor Wéreth weer eens op een rijtje gaan zetten loop ik opeens weer vast in nieuwsgierigheid naar de moorden in la Vaulx Richard. Ook al zo'n zaak waarbij de betrokkenheid van Schnelle Gruppe Knittel duidelijk is maar de precieze daders aanwijzen een stuk moeilijker is, ondanks de getuigenverklaringen.


di jan 18, 2011 3:35 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group