Het is nu vr maart 29, 2024 1:11 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 130 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Oradour... 
Auteur Bericht
Skywalker
Bericht 
frundsberger schreef:
Eind goed al goed!
Gelukkig zijn het altijd dezelfde op dit forum wiens mening er dan blijkbaar wel toe doet!
kunnen jullie je tenminste in collectieve verontwaardiging je ongenoegen spuien over mensen die de geschiedenis uit een andere invalshoek benaderen!.
beschouw dit dan ook maar als niet gepost..
dus over en sluiten.



Het benaderen van de geschiedenis vanuit een andere invalshoek is niet erg en misschien soms wel verfrissend. Blijft het feit dat alles wat wordt beweerd wel goed en zorgvuldig moet worden onderbouwd met echte feiten.

Het is dan ook jammer dat je niet inhoudelijk ingaat op de posts van anderen en hun vragen niet beantwoordt.


zo aug 27, 2006 6:24 pm
Motorway
Bericht 
frundsberger schreef:
In antwoord op je eerdere opmerking Motorway,voor een advies tot het volgen van een cursus elementaire logica,wilde ik je nog even zeggen dat het allemaal wel snor zit hoor!, ik heb nml sesamstraat gevolgd!dat is toch wel elementair genoeg qua logica zou ik zo zeggen niet?,Maarja een persoon die een uitgeholde leeghoofdige pumpkinhead als avator heeft moet ook wel een licht in de duisternis zijn!

in verder antwoord op je vraag, Dit aspect van de wereld geschiedenis ligt totaal niet in mijn interesse gebied,en uitdiepen en doorploegen van dit beladen onderwerp is ook zeker niet mijn paradepaardje,en ik begrijp ook niet waarom je er het met mij nog speciaal over zou willen hebben ??? dit onderwerp heeft mijn interesse niet, of is dit ook al strafbaar???


QED


zo aug 27, 2006 6:47 pm
John S.
Bericht 
Skywalker:

Citaat:
Het is dan ook jammer dat je niet inhoudelijk ingaat op de posts van anderen en hun vragen niet beantwoordt.



AMEN, helemaal mee eens...


zo aug 27, 2006 10:18 pm
Harro
Bericht 
http://forum.axishistory.com/viewtopic.php?t=115224
TH Albright schreef:
http://www.oradour.info/general/news.htm

Mike William's excellent Ordadour website will soon have a translation of Otto Kahn's statement which essentially says that the massacre was ordered through the divisional chain-of-command. This goes against the "conventional" wisdom that this atrocity was concocted by battalion commander Adolf Diekmann as a repraisal for the kidnapping/murder of Helmut Kämpfe. It possibly implicates Sylvester Stadler up this chain and, most likely, Heinz Lammerding as the ultimate architect, which makes sense based on his background at the highest levels in anti-partisan warfare in Russia.


di jan 30, 2007 9:45 pm
hansan
Bericht Oradour sur Glâne
[quote="Johan WILLAERT"]Ik bezocht het dorp in 2000....
Ik was heel erg onder de indruk van wat ik zag in het bezoekerscentrum en het kerkhof.....
Maar ik had ook zoiets van 'zoveel auto's (een 20-tal) in zo'n klein stadje in 1944???????


Maar het is zeker het bezoeken waard.....


Hansan33 De herdenking van 10 juni 1944 dag van de massacre heb ik meebeleefd in 2001 en heeft een diepe indruk gemaakt. Kort na onze bevrijding in september 1944 (ik was toen ruim 10 jaar heb ik al van deze massacre gehoord en ben er steeds door gefascineerd gebleven.
Ik heb toen het boek gekocht in het gedenkcentrum, dat een aanrader is omdat de schrijvers André Desourteau en Robert Hébras overlevenden waren, Robert is kunnen ontkomen, André was overdag in Limoges. M.i. is dat boek zeer waarheidsgetrouw en betrouwbaarder dan de hierboven genoemde schrijvers, die journalist waren en pas later met het fenomeen in aanraking kwamen.
Zij waren ook in Bordeaux op het proces, (ook Mme Rouffranche was daar als getuige) en hebben niets begrepen van de rechtspraak aldaar. Maar, net als hier, wordt er vreemd met het recht omgesprongen.


ma apr 12, 2010 11:23 pm
Avatar gebruiker
Jelle Y.

Geregistreerd:
do jul 23, 2009 11:43 am
Berichten: 3092
Woonplaats: Leeuwarden
Bericht Re: Oradour...
German man charged over WW2 Oradour massacre in France

An 88-year-old German man has been charged with involvement in one of the most infamous World War Two massacres.

The charges relate to Oradour-sur-Glane in central France, where 642 people were murdered by SS troops in 1944.

http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-25656746

_________________
Jelle
Awards/Persons Editor

"The Navy can lose us the war, but only the Air Force can win it. The fighters are our salvation, but the bombers alone provide the means of victory." Winston Churchill


zo jan 12, 2014 2:05 pm
Profiel
Eisbein
Bericht Re: Oradour...
Jelle Y.

In dat BBC.CO bericht komt voor:

"The men were locked in a barn. Machine-gunners shot at their legs, then doused them in petrol and set them alight."

In alle boeken en documenten die ik gelezen heb over dat drama wordt hierover niet éénmaal gewag gemaakt.
Het is onzin en de BBC onwaardig om onware feiten zo wereldkundig te maken.


zo jan 12, 2014 10:31 pm
Avatar gebruiker
Jelle Y.

Geregistreerd:
do jul 23, 2009 11:43 am
Berichten: 3092
Woonplaats: Leeuwarden
Bericht Re: Oradour...
Eisbein: je zal gelijk hebben. Ik ben absoluut geen kenner op het gebied van dit drama maar fungeer hier alleen als stroman :?
De kern van het bericht gaat natuurlijk over de vervolging van één van de nog in leven zijnde medeplichtigen.

Le Figaro spreekt over ene 'Werner C'.
Gaat er bij die naam bij jou een bel rinkelen?

Met vriendelijke groet
Jelle

_________________
Jelle
Awards/Persons Editor

"The Navy can lose us the war, but only the Air Force can win it. The fighters are our salvation, but the bombers alone provide the means of victory." Winston Churchill


ma jan 13, 2014 7:41 pm
Profiel
Ries
Bericht Re: Oradour...
Eisbein schreef:
Jelle Y.

In dat BBC.CO bericht komt voor:

"The men were locked in a barn. Machine-gunners shot at their legs, then doused them in petrol and set them alight."

In alle boeken en documenten die ik gelezen heb over dat drama wordt hierover niet éénmaal gewag gemaakt.
Het is onzin en de BBC onwaardig om onware feiten zo wereldkundig te maken.


Je blaast nogal hoog van de toren als er bij een instituut als de BBC een fout wordt gemaakt, maar je doet net of je neus bloedt als je zelf op fouten wordt gewezen.


di jan 14, 2014 2:17 am
Avatar gebruiker
Jelle Y.

Geregistreerd:
do jul 23, 2009 11:43 am
Berichten: 3092
Woonplaats: Leeuwarden
Bericht Re: Oradour...
Willen jullie dit alsjeblieft in PB's uitvechten?

_________________
Jelle
Awards/Persons Editor

"The Navy can lose us the war, but only the Air Force can win it. The fighters are our salvation, but the bombers alone provide the means of victory." Winston Churchill


di jan 14, 2014 12:07 pm
Profiel
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht Re: Oradour...
Dat lijkt me een goed idee Jelle. Hier graag on topic blijven heren.


di jan 14, 2014 1:50 pm
Profiel
Eisbein
Bericht Re: Oradour...
Jelle Y.

U schrijft/vraagt:

Le Figaro spreekt over ene 'Werner C'.
Gaat er bij die naam bij jou een bel rinkelen?


Ik ben deze naam met voorletter 'C' weleens tegengekomen, maar zoals een Hollands gezegde luidt, "Er zijn meer honden die Fikkie heten".

Als u soms de ware gebeurtenissen te Oradour sur Glane wil onderzoeken dan geef ik u in overweging om dat niet te doen.
Als u naderhand op dit medium daarover wilt publiceren dan breekt de hel los en volgt verdachtmaking als neo-nazi en erger.
Aan u de keus.

Groet van Eisbein.


di jan 14, 2014 2:20 pm
Moderator
Avatar gebruiker
Jean

Geregistreerd:
vr jul 24, 2009 2:23 pm
Berichten: 1184
Woonplaats: Flanders Fields
Bericht Re: Oradour...
Citaat:
Als u soms de ware gebeurtenissen te Oradour sur Glane wil onderzoeken dan geef ik u in overweging om dat niet te doen.
Als u naderhand op dit medium daarover wilt publiceren dan breekt de hel los en volgt verdachtmaking als neo-nazi en erger.
Aan u de keus


Ik zou niet weten wat er verkeerd aan is om een onderbouwde stelling of een "ware toedracht" te publiceren op dit forum.

_________________
Ni dieu, ni maitre


di jan 14, 2014 3:50 pm
Profiel
Eisbein
Bericht Re: Oradour...
Heer Jean.


U schrijft:
"Ik zou niet weten wat er verkeerd aan is om een onderbouwde stelling of een "ware toedracht" te publiceren op dit forum."

Daar is dus niets tegen, MAAR de ongenuanceerde reacties van enige forumleden, soms bij het onbeschofte af, doet geen goed aan een onbevooroordeelde open discussie.

Ik breng u in herinnering de advertentie die enige jaren geleden op dit forum geplaatst is, die een nieuw proces in Duitsland aankondigde.

Mijn reactie daarop veroorzaakte een ongegronde lawine van verdachtmakingen, hatelijkheden en scheldwoorden.

Ik had nog geen enkel woord over het drama zelf geuit.

Er werd niet door Stiwot ingegrepen maar mijn scherp weerwoord werd wel door Barry verwijderd.

Daarvoor waarschuwde ik Jelle Y. in voorzichtige woorden.


di jan 14, 2014 4:24 pm
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6994
Bericht Re: Oradour...
Ik wacht anders nog steeds in spanning op de "ware feiten" die je toen niet wilde noemen, Eisbein. :)

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


di jan 14, 2014 8:46 pm
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 130 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group