Het is nu vr maart 29, 2024 5:30 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Concentratiekampen in de Verenigde Staten van Amerika 
Auteur Bericht
Desiree
Bericht 
Ja en die discussie loopt nu een beetje uit de hand.

Ik heb ook gehoord van die kampen, aan de ene kant snap ik het van die Amerikanen wel een beetje. Je bent toch aangevallen, maar aan de andere kant (wat je vandaag de dag nog steeds ziet) iedereen is schuldig.
Omdat Amerika is aangevallen door Moslims is nu elke Moslim een verdacht. Toen was dat zo met de Jappen.


ma okt 11, 2004 2:44 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Gustav ik heb geen enkele bewering gedaan, ik heb me voorgesteld hoe mensen zich in een dergelijke situatie zouden gaan gedragen. Ik heb nergens in geen enkele post een bewering gedaan. Juist omdat ik geen andere bronnen heb. Daarom heb ik ook heel duidelijk gesteld dat ik geen oordeel heb over dit voorval. De bewuste auteur is in historische kringen niet onbetwist, derhalve ga ik bij deze auteur niet zonder meer af op zijn schrijven. Thats all. Ik geef geen negatief oordeel, maar ook geen positief oordeel.
Da's nu precies mijn reactie op de manier waarop jij reageerde op mijn post en waarom de discussie geen discussie meer wordt.

Helemaal mee eens Desiree, het meest vreemde is nog dat 80% van de geinterneerde Japanners geen Japanners waren, maar Amerikaanse Staatsburger.
Het is ook een beetje de houding van de AMerikaanse manier van kijken naar goed en slecht. Je bent immers in de VS ten alle tijde schuldig tot je zelf je onschuld hebt bewezen, de zogenaamde omgekeerde bewijslast.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


ma okt 11, 2004 3:05 pm
Profiel WWW
ErnstJan
Bericht 
Wilco_Vermeer schreef:
Je bent immers in de VS ten alle tijde schuldig tot je zelf je onschuld hebt bewezen, de zogenaamde omgekeerde bewijslast.


ik kan niet zeggen dat ik dat verkeerd vind maar goed...

ik kan me de reactie wel voorstellen, alleen is het jammer dat altijd de goede onder de kwade moeten lijden maarja das meestal zo niet?

zoals al eerder gezegd is het gebeurde in meer landen en is ook een heel logische reactie ik denk dat het nu weer zou gebeuren zelfs hier in nl.


ma okt 11, 2004 4:19 pm
Erik_C
Bericht 
De Amerikanen wilden geen risico lopen en interneerden alle Japanners. Hetzelfde zal voor de houding t.o.v. Duitsers in Nederlands-Indië en Suriname gelden. In suriname waren ze zelfs bang voor een invasie vanuit Brazilië aangezien daar zoveel Duitsers woonden :) . In deze gevallen zal ook wraak o.i.d. hebben meegespeeld en ook dat is niet onbegrijpelijk.


ma okt 11, 2004 7:07 pm
Harro
Bericht 
De Nederlanders interneerden in mei 1940 toch ook alle Duitsers? Volgens mij is het bijna een standaard procedure voor de meeste landen als ze in staat van oorlog zijn met een ander land.


ma okt 11, 2004 7:24 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Het is inderdaad standaard procedure en daarom ook niet geheel onbegrijpelijk. Alleen in de VS gebeurde het op basis van uiterlijk en afkomst en niet op basis van nationaliteit. Vele Amerikaanse staatsburgers werden geinterneerd alleen maar omdat ze van Japanse komaf waren.

In Nederland gebeurde dat niet. Alleen Duitse Staatsburgers (behalve Joodse Duitsers) en NSB leden werden geinterneerd.
Maar standaard is wel dat bij oorlog alle personen van de vijandelijk nationaliteit worden geinterneerd. Heel normaal. Alleen de wijze waarop kan in het ene land wreder zijn dan in het andere.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


ma okt 11, 2004 8:27 pm
Profiel WWW
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Nee Ben, voor zover ik weet zijn de Duitsers die in NEderland gevangen genomen werden in Canadese kampen terechtgekomen. Dit waren echter krijgsgevangenenkampen en iest heel anders dan de interneringskampen waar burgers van Japanse komaf in kwamen, waar he thier om ging

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


di okt 12, 2004 11:21 am
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group