Het is nu vr apr 19, 2024 5:54 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 
Silbertanne-moorden. 
Auteur Bericht
ErnstJan
Bericht Silbertanne-moorden.
Citaat:
Niemand had het over een geheimzinnig auto in de nacht, iedereen sprak over notaris Hoogeveen die zomaar was doodgeschoten. Niemand wist door wie en waarom. 's Nachts was er bij hem aangebeld en de notaris ging naar de deur. Toen mevrouw de trap af kwam, hoorde ze schoten en zag haar man vallen. Dood. Buiten was geen mens te zien. De volgende morgen ontdekte iemand op de voordeur van het notarishuis een ruw schetsje van een dennenboom. Zo leerden wij de betekenis van de Silbertanne-moorden van dichtbij: pure intimidatie.
(bron: gevaarlijk ijs van Tiny Mulder ISBN: 9033011603)


nou heb ik hier een paar vragen over:

wat was het doel van deze moorden?
wie pleegden deze moorden?
vanaf wanneer werden deze moorden gepleegd?
werden ze door heel Nederland gepleegd?

kortom wie kan me meer info geven over dit onderwep want heb hier nog niet eerder over gehoord eigenlijk.


vr nov 26, 2004 10:45 am
Roel R
Bericht 
Hier een interessant stukje leesvoer:

http://www.waffen-ss.nl/silbertanne.php


vr nov 26, 2004 10:46 am
ErnstJan
Bericht 
bedankt, duidelijke stukje.
luguber blijft het wel zeg, een klein beetje oosteuropeze actie's weet iemand of dit ook in andere landen gebeurde?(en danbedoel ik natuurlijk west-europa)


vr nov 26, 2004 10:52 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 3 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group