Het is nu di apr 23, 2024 4:51 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Massacre van mensen in Stavelot 17 dec.1944 
Auteur Bericht
Harro
Bericht 
Onyx schreef:
Ik vind de SS een criminele organisatie ongeacht Neurenberg. Ik vind volwassenen schuldig en kinderen niet, maar ik zeg niet dat ik dezelfde grens trek als de wet (op leeftijd). Ik geef toe dat ik het dus niet per individu bekijk maar dat lijkt me ook ondoenlijk.


Daarmee bega je dezelfde fouten als het gros van de mensen die emotioneel (te) betrokken zijn bij dit onderwerp. Dan is iedere minderjarige SS'er onschuldig ookal schiet hij tientallen burgers dood en is elke meerderjarige SS'er schuldig ookal heeft hij van zijn leven nog nooit een vinger uitgestoken naar een weerloze burger of krijgsgevangene.

Hoe ligt volgens jou de grens dan bij de grote groepen (tienduizenden mannen) die vanaf de zomer van 1943 (maar tot ver in 1945) zonder eigen keuze en van het ene op het andere moment als overtollig grondpersoneel van de Luftwaffe of overtollig personeel van de Kriegsmarine werden overgeplaatst naar de Waffen-SS? Waren dat van de ene op de andere dag oorlogsmisdadigers?

En hoe zit het met de duizenden jongeren die vanaf het najaar van 1944 zonder keuze de Waffen-SS in moesten omdat de Waffen-SS inmiddels ook recht had op percentages dienstplichtigen? Werden die automatisch oorlogsmisdadiger op hun 18de verjaardag?


vr dec 17, 2004 3:28 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11910
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Heren, ik begrijp dat het een discussie is die ontstaat uit het verlengde van Stavelot, maar de oorspronnkelijke lijn in de discussie beginnen andere mensen nu wat kwijt te raken.
Wellicht zou je over de Waffen-SS als "criminele" organisatie een nieuwe topic kunnen openen en dit hier over Stavelot laten gaan?
Ik weet dat jullie discussie er heel dicht bij ligt, maar voor we het weten dwalen we verder af, dus please :oops:

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


vr dec 17, 2004 3:31 pm
Profiel WWW
Onyx
Bericht 
Okay.

Ik heb niet de behoefte aan die discussie zoals ik (hoop ik) al aangaf.
Ik wil alleen nogmaals stellen dat er voor mij niet die harde leeftijdsgrens is.


vr dec 17, 2004 3:52 pm
Harro
Bericht 
Goed. Dan vraag ik niet door op Onyx. Ik zou wel graag wat antwoorden hebben van Hans22 op de specifieke vragen die ik hem eerder in deze thread stelde.


vr dec 17, 2004 3:57 pm
Hans22
Bericht 
Ik poste al eerder op de dag: "Met alle dank aan Gustav, die het weer alles fijn ontraveld heeft.
In de betreffende documentaire werd alles door elkaar gehaald".

Ik ga verder niet door met dit onderwerp, persoonlijke emoties na het kijken van een documentaire op de televisie en het droge analyseren van militaire gebeurtenissen zijn twee aparte dingen.
Het isvoor mij ook niet nodig dat je daar weer op inhaakt.
Prettig weekeinde gewensd en prettige voorbereiding voor de feestdagen.
MVG


vr dec 17, 2004 4:39 pm
Harro
Bericht 
Hans22 schreef:
Ik ga verder niet door met dit onderwerp, persoonlijke emoties na het kijken van een documentaire op de televisie en het droge analyseren van militaire gebeurtenissen zijn twee aparte dingen.
Het isvoor mij ook niet nodig dat je daar weer op inhaakt.


Is dit dezelfde Hans22 die onder zijn berichten schrijft: "Oorlogen worden van twee kanten gevochten, 'vriend' en 'vijand', het is nuttig en noodzakelijk dat we de diverse gebeurtenissen zo objectief mogelijk van beide kanten bekijken en commenteren."


vr dec 17, 2004 4:45 pm
Hans22
Bericht 
Ik geloof dat we dit onderwerp voldoende besproken hebben.
Gustav, wil je mijn persoonlijke keus om er mee te stoppen respecteren, als je blieft.
Ik heb je mijn complimenten gestuurd over je behandeling van het "thread" wat wil je nog meer ? Altijd doorzeuren en maar doorgaan ?


vr dec 17, 2004 4:55 pm
Harro
Bericht 
Ik stel slechts vast dat je gedragingen ingaan tegen bepaalde principes die je uitdraagt via het onderschrift bij je berichten. Daarnaast is het mij iets te vaak je gewoonte om op een hoogdravende toon met veel misbaar stellingen te deponeren die van geen kant kloppen maar bol staan van de generalisaties, sensaties en een anti-Duits vijandbeeld uitdragen om je vervolgens zonder verdere discussie terug te trekken als je te weinig medestanders krijgt.

Maar nu weer terug naar de goede vrede.


vr dec 17, 2004 5:05 pm
geert
Bericht 
ben ik volledig met eens Gustav


vr dec 17, 2004 5:31 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11910
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Tsja ook ik kan me daar bij aansluiten. Er staan nog enkele zeer interessante vragen open.
(offtopic, jammer dat je de discussie met Gustav in een andere topic niet wil voortzetten Onyx, het werd wel een heel interessante)

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


vr dec 17, 2004 7:01 pm
Profiel WWW
ErnstJan
Bericht 
ik wil toch nog even kwijt dat ik me volledig aansluit bij Gustav, het is me al vaker opgevallen en hoop dat in de toekomst beter zal worden.


za dec 18, 2004 12:50 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group