Het is nu do maart 28, 2024 6:48 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 14 berichten ] 
Gedwongen prostitutie in Polen tijdens WO2 
Auteur Bericht
mies
Bericht Gedwongen prostitutie in Polen tijdens WO2
Beste leden,

Gisteren had ik ook even het poolse nieuws en kwam daarachter dat er dus een groep meisjes werden gedwongen om met duitse wehrmacht soldaten om te gaan. Het betrof speciale huizen in o.a. Warschau en ook op andere plaatsen. Het waren Poolse christelijke en joodse dames.
Vele van hen eindigde triest in de concentratiekampen. (daar gebeurde het ook )
Degene die dat alles hebben overleefd hebben nooit schadevergoeding geeist. Misschien wel uit schaamte.
Maar volgens recent gegevens kunnen ze daar wel aanspraak op maken.

hoogachtend,

mies


za jan 15, 2005 10:20 am
ErnstJan
Bericht 
gebeurde ook door de Japanners de zo genaamde troostmeisjes worden nu nog steeds processen over gevoerd.


za jan 15, 2005 1:25 pm
Leo
Bericht 
Spijtig genoeg is dit een misdaad die zich door de eeuwen heen blijft herhalen. Vooral in etnische conflicten loop het snel uit de hand. Ik gruw bij verhalen hierover uit Kosovo,Servie,TjetjeniƩ,Ruanda,Kongo en noem maar op. Op dat gebied is de mensheid er niets op vooruit gegaan.

...-


za jan 15, 2005 2:44 pm
Erik_C
Bericht 
Op de Duitse televisie was hier laatst een documantaire over.


za jan 15, 2005 6:04 pm
Ton Heerschop
Bericht 
Nightwalker heeft een punt. er bestaat nog steeds een primair geloof in de wereld dat een kind verwekt dor ras X ook de X genen zal voortbrengen. Dus een kind van een arier zal ook een arier zijn. Vreemd maar ik heb het jammer genoeg zelf ervaren in Bosnie. Daar was het niet arier maar katholiek, moslim of servier. Dergelijke gedachten gaan echt nergens over zolang de soldaat zijn frustratie of wat dan ook kwijt is en als daar een kind uit voorkomt ziet men het als van eigen afkomst. Ziek andere woorden heb ik er niet voor.


vr feb 18, 2005 1:02 am
Warfare7
Bericht 
Overigens was er gisterenavond op Canvas in "Histories" ook sprake van blok 24 in Auschwitz, ingericht als bordeel voor sommige "gevangenen".


vr feb 18, 2005 4:06 pm
bigmouse
Bericht 
Ik lees net het stukje over meisjes die gedwongen werden om met duitse wehrmacht soldaten om te gaan, en dat het joodse en pools christelijke meisjes waren.

Het was Duitse soldaten ten strengste verboden om omgang te hebben met Joodse meisjes en hier stonden strenge straffen op.
Ook joodse meisjes werden natuurlijk misbruikt maar dan (zoals warfare7 al zegt) alleen door gevangenen met een speciale status zoals de KAPO, of door andere "niet arische mensen".

Ik zeg niet dat er niemand uit de wehrmacht een Joods meisje zou hebben misbruikt, maar een speciaal bordeel met Joodse meisjes voor Duitsers was er niet. (voorzover mij bekent natuurlijk)


di nov 18, 2008 3:47 pm
ik ben Michiel
Bericht 
Het bewuste blok 11 in Auswitz. Of was dat het martelblok? Dat weet ik nu niet meer maar ik weet wel dat er een bordeel was in Auswitz


di nov 18, 2008 8:58 pm
Mariska
Bericht 
ik ben Michiel schreef:
Het bewuste blok 11 in Auswitz. Of was dat het martelblok? Dat weet ik nu niet meer maar ik weet wel dat er een bordeel was in Auswitz


Blok 11 was het gevangenisblok, de meesten overleefden dat niet. De eerste vergassingen vonden daar ook plaats.


di nov 18, 2008 11:45 pm
ik ben Michiel
Bericht 
Dacht het wel. Er was in ieder geval een bordeel. Bedankt voor de reactie!


wo nov 19, 2008 8:05 pm
Paul Siemons
Bericht 
Ton Heerschop schreef:


als daar een kind uit voorkomt ziet men het als van eigen afkomst


??????


Mvg,

Paul Siemons


do nov 20, 2008 11:21 am
Mariska
Bericht 
ik ben Michiel schreef:
Dacht het wel. Er was in ieder geval een bordeel. Bedankt voor de reactie!


Indien je het nog wil weten, het bordeel zat in blok 24. Die zat naast de hoofdpoort van Auschwitz.
Het bordeel was bedoeld voor de gevangenen die waardevol werden geacht. Hun kregen dan een bon die recht gaf om naar het bordeel te gaan. De voorwaarde was wel dat het gezonde gevangenen waren. Diegene die op zijn laatste benen liep kreeg geen bon.

Het bordeel was echter niet bedoeld voor de joden.

De vrouwen in het bordeel waren geselecteerd uit het niet-joodse deel van het kamp.
Verder is er weinig over bekend, want niemand wil daar graag over praten.

Het bordeel bleef tot januari 1945 bestaan.

Mijn bron: de documataire 'Auschwitz: The Nazi's & the final solution'


do nov 20, 2008 10:23 pm
ik ben Michiel
Bericht 
Ah dat moet ik is bekijken ik heb de documentaire ook liggen. Zeker bedankt voor de reactie!


vr nov 21, 2008 9:37 pm
Mariska
Bericht 
Ik ben momenteel het boek 'Arts achter prikkeldraad' van Dr. Albert haas aan het lezen.
Daar staat ook een stuk in over een bordeel in Gusen II, een sub-kamp van Mauthausen.
Naast Mauthausen en Auschwitz beschikten ook Dachau en en Buchenwald over een bordeel.

De prostituees die daar in de bordelen werken waren Arische boerenmeisjes uit de overwonnen landen in midden-Europa.
Hun werkten eerst gedwongen in de achterhoede van het Russische front om als 'opkikker' voor Duitse soldaten te dienen.
Toen de Duitsers eenmaal uit Rusland werden verdreven, werden deze meisjes gedwongen om te werken in de concentratiekampen.

Alleen de prominente gevangenen kregen daar bonnen om naar het bordeel te gaan. De bon gaf recht op een kwartier geslachtsgemeenschap. Het begin en het einde van het kwartier werden ingeluidt door een koeiebel.

De prostituees werden regelmatig door een SS-arts in Gusen I ruw onderzocht. Wanneer ze maar enige vaginale afscheiding hadden of zwanger waren, werden ze meteen richting de gaskamer gestuurd.

Van de klanten werd gevraagd of ze een voedselgave mee wilden nemen voor de prostituee. Dit voedsel was gestolen uit de hongerrantsoenen van de gewone gevangenen, zodat voor hun de dood nog sneller naderbij kwam.
De prostituees lieten in Gusen II echter vaak het eten uit het raam naar beneden vallen, waar groepjes 'muzelmannen' om de kostbare stukjes eten vochten.
Hun riskeerden echter wel hun leven, want als ze werden gesnapt zouden ze direct worden neergeschoten.
De prostituees zijn dus de nooit bezongen heldinnen van het kamp.


zo dec 21, 2008 12:14 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 14 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group