Het is nu do apr 18, 2024 3:50 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
'Dokter Dood' op het spoor 
Auteur Bericht
John S.
Bericht 
Citaat:
Mr. Heim said he learned of his father’s whereabouts through his aunt, who has since died. He said he did not come forward because he did not wish to bring trouble to any of his father’s friends in Egypt.


Mag ik even een teiltje?


do feb 05, 2009 11:30 am
Jochen S.
Bericht 
Vanavond doku over deze zaak op duitse zender ZDF:
http://dokumentation.zdf.de/ZDFde/inhal ... .html?dr=1

Verder ook veel andere interessante info.


do feb 05, 2009 1:11 pm
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6998
Bericht 
DePers.nl schreef:
Duitse rechercheurs willen in Egypte de resten van de vroegere concentratiekamparts Aribert Heim laten opsporen. Ook zij hebben aanwijzingen dat de gezochte oorlogsmisdadiger in 1992 in Caïro is overleden, maar willen nader onderzoek om die vermoedens bevestigd te krijgen.

Lees verder

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


do feb 05, 2009 3:38 pm
Profiel WWW
John S.
Bericht 
Ik ga zeker kijken. Heb net al een stukje gezien van de docu via internet (link hierboven).
Ik kan het aan de ene kant wel begrijpen dat familieleden hun familielid beschermen, ookal is het een gruwelijke massamoordenaar..........aan de andere kant vind ik het misselijkmakend....


do feb 05, 2009 7:31 pm
John S.
Bericht 
Rüdiger Heim wist al decennia lang waar zijn vader was én dat hij dood was. Wat ik tot nu toe van hem heb gezien spreekt hij vaak in de 3de persoon, doet hij geen uitspraken over de gruwelijke misdaden die zijn vader gepleegd heeft, maar besteedt wél veel aandacht aan een hoop geklaag over het feit dat rechercheurs hem de afgelopen jaren in de gaten hielden om te zien of hij contact had met zijn vader. Hij wist toen al lang dat zijn vader dood was....Waarom gaf hij de informatie niet prijs?

In ieder geval krijg ik de kriebels van deze man........


do feb 05, 2009 8:00 pm
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6998
Bericht 
In het Algemeen Dagblad van gisteren werd er gesproken over een erfenis van 1,2 miljoen euro. Rüdiger Heim wil dat aan een goed doel schenken als hij zijn vader officieel dood kan laten verklaren. Maar waarom deed hij dat niet eerder, als zijn vader daadwerkelijk al in 1992 overleden is? Zo'n enorme erfenis laat je toch niet zomaar aan je voorbij gaan?

Het Simon Wiesenthal Center gaat verder met onderzoeken. En vandaag las ik dat Duitsland een team van rechercheurs zoekt om te speuren naar de stoffelijke resten van Heim. Iets dat moeilijk zal zijn als het klopt dat hij begraven is op een begraafplaats voor armen die waarschijnlijk om de zoveel jaar geruimd wordt.

Het hoofdstuk is nog niet gesloten...

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


za feb 07, 2009 3:34 pm
Profiel WWW
Avatar gebruiker
Frank M

Geregistreerd:
vr dec 23, 2005 9:43 pm
Berichten: 1168
Woonplaats: Ommen
Bericht 
Citaat:
Maar waarom deed hij dat niet eerder, als zijn vader daadwerkelijk al in 1992 overleden is? Zo'n enorme erfenis laat je toch niet zomaar aan je voorbij gaan?
Lijkt mij ook niet, maar ik denk dat de belastingdienst graag wil weten waar al dat geld vandaan komt..

_________________
"..geef me tien jaar; u zult Duitsland niet meer herkennen.." Adolf Hitler

Avatar: mijn huis met op de voorgrond gevangenen uit kamp Erika.


za feb 07, 2009 5:43 pm
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group