Het is nu do apr 18, 2024 3:54 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Een gewone oorlogsmisdaad? 
Auteur Bericht
FreddyB
Bericht 
:lol: ..als ik een spelletje wil spelen doe ik dat wel op een game-site en van mensen die zit zo opstellen door te gaan schelden als ze hun zin niet krijgen al weten ze dat ze fout zitten wil helemaal niets weten (nog niet met een ton zout!!).. dat is gewoon zielig. weltrusten harro :lol:


zo aug 13, 2006 8:19 pm
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6998
Bericht 
Tsja, ik word er ook wel een beetje moe van dat discussies altijd ontsporen om de meest onzinnige dingen. In dit geval wordt er volkomen aan de historische informatie voorbij gegaan, maar draait alles opeens om de schrijfwijze van Lienz. Dat is jammer, want het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat jij en Freddy het over andere gebeurtenissen hebben.

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


zo aug 13, 2006 8:19 pm
Profiel WWW
FreddyB
Bericht 
dus moet ik het maar voorbij laten waaien en de mensen hier laten geloven wat niet klopt omdat meneertje harro het zo wil???? dat dacht ik dus mooi niet!


zo aug 13, 2006 8:26 pm
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6998
Bericht 
Wat klopt er dan niet? Harro en jij hebben het gewoon over dezelfde gebeurtenis.

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


zo aug 13, 2006 8:28 pm
Profiel WWW
FreddyB
Bericht 
ik trachte een korte toelichting te geven op een vraagje aan mij waarbij ik het over een specifieke gebeurtenis, daarop komt harro met een heel verhaal wat maar voor een deeltje geld voor waar ik over spreek. om dan vervolgens als hij een foutje maakt wat ik tracht te verbeteren mij dus uiteindelijk voor iets uit te maken wat hij zelf niet heeft. :P ach weet je, ik heb hier helemaal geen zin in. ik kom hier voor mijn plezier en niet om me druk te moeten maken over een bet-wetertje die zijn fout niet wil inzien.

hiermee beeindig ik van mijn zijde deze zinloze discussie en ga mij met leukere dingen bezighouden :lol:


zo aug 13, 2006 8:42 pm
-Spitfire-
Bericht 
Het is jammer dat we door zoiets een van de beste leden van het forum het forum verlaat. Een bron van kennis is van dit forum verdwenen. :cry:


zo aug 13, 2006 9:03 pm
John S.
Bericht 
:|


zo aug 13, 2006 9:25 pm
FreddyB
Bericht 
ik ga niet weg hoor maar deze discussie is voor mij gesloten en van harro hoef ik niets meer te weten of te lezen, dat is hij mij niet waard, dat is alles :wink:


ma aug 14, 2006 8:44 am
-Spitfire-
Bericht 
Nee jij gaat niet weg Harro is weg! Ik denk dat je de kennis van hem heel erg onderschat.


ma aug 14, 2006 10:11 am
John S.
Bericht 
Spitfire schreef:

Citaat:
Nee jij gaat niet weg Harro is weg! Ik denk dat je de kennis van hem heel erg onderschat.



Hoewel ik het niet altijd met Timo eens ben zijn zijn bijdragen inderdaad van toegevoegde waarde.
Aan de andere kant moet je zijn vertrek met een korreltje zout nemen. Hij is er al vaker mee 'gekapt' , maar is er nog steeds. Hoe meer zielen hoe meer vreugd... :wink:


ma aug 14, 2006 10:20 am
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Genoeg daarover. Deze discussie dient alles behalve het doel van dit topic en bovenal het doel van dit forum. Zoals iedere user heb ik ook mijn gedachten over deze discussie, maar laat me er niet over uit. Overigens, users graag aanspreken met de door hun gekozen nickname, ze gebruiken niet voor niets een nickname. Zeker nicknames gebruiken als ze aangeven niet meer actief te zijn.

Graag on-topic.

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


ma aug 14, 2006 10:26 am
Profiel
Motorway
Bericht 
Een aantal dingen:

1. Harro is een van de degenen die als hij een bericht achterlaat dit onderbouwt met verifieerbare bronnen. Ik neem hem dan ook uitermate serieus.

2. De actie die Harro heeft beschreven heeft ook een keerzijde gehad: ik doe dit uit mijn hoofd, maar mij stond bij dat tussen de westelijke geallieerden en de Sovjets een afspraak was gemaakt: gevangen 'Russen' in Duitse krijgsdienst gingen naar de Sovjets' terug en westerse' gevangenen in Sovjet krijgsgevangenschap konden terug naar het 'Westen', dus de Oostfrontvrijwilligers konden weer naar huis. Als dit nou zo is, weten zij nu ook welke prijs ze daar voor hebben betaald.

3. Het oorlogsrecht. Ja dat bestaat echt. Voor een overzicht verwijs ik naar:
http://forum.axishistory.com/viewtopic. ... 0aba72cbe2

Je zult geen artikelen vinden als 'Het is verboden met een uniform van de vijand rond te lopen' maar je kunt wel uit het Haags verdrag afleiden dat degene die in het uniform van de vijand gesnapt werd als spion kon worden beschouwd. Afhankelijk van het militaire recht van de betreffende staat kon je dan gestraft worden en meestal hield dit de doodstraf in.


ma aug 14, 2006 10:34 am
Harro
Bericht 
Wat Freddy niet snapt is dat waar ik schreef dat Linz en Lienz dezelfde Oostenrijkse stad is, ik dat letterlijk bedoel: het gaat om hetzelfde kamp bij dezelfde stad, of die stad nu in verkeerd gespeld is of niet. Het is daarom bijzonder treurig dat hij de onduidelijkheid over die naam aangrijpt om de informatie die ik verschaf afdoet als een heel andere zaak - zoals ik al schreef, dan zou er zowel bij Linz anl bij Lienz een kozakkenkamp met 32 duizend burgers moeten zijn geweest die door de Britten zijn overgedragen aan de NKVD en dat zou onzin zijn. Daarom stel ik dat het om dezelfde mensen gaat in hetzelfde kamp bij dezelfde stad die op dezelfde datum zijn overgedragen aan de NKVD. Freddy mag dan beweren dat mijn informatie niet klopt omdat dat allerlei namen van eenheden en personen niet kloppen maar dat is grote kolder. Dat weet hij donders goed vandaar dat hij de vraag van Kevin negeert: "Wat klopt er dan niet?" Om dan meteen hard te roepen dat voortaan al mijn informatie met een korreltje zout moet worden genomen en het lezen niet waard is. Dat is een houding waaraan ik mij op meerdere fora al langer stoor en dat is precies de reden waarom dit de druppel is.

Dit was mijn laatste post op dit forum.


ma aug 14, 2006 10:34 am
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6998
Bericht 
Harro schreef:
Dit was mijn laatste post op dit forum.

Jammer, er zijn namelijk meer dan voldoende mensen die je wel degelijk serieus nemen, waaronder ik.

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


ma aug 14, 2006 10:42 am
Profiel WWW
Avatar gebruiker
Gerd

Geregistreerd:
za mei 22, 2004 10:36 am
Berichten: 1133
Woonplaats: Tollembeek, België
Bericht 
Inderdaad en dat maakt het des te jammer. Harro geeft hier een hele sterke inhoudelijke uiteenzetting over deze gebeurtenis en wordt dan "gepakt" op de schrijfwijze van een stad, terwijl er totaal voorbij wordt gegaan aan de inhoud van zijn bijdrage. En op basis van de schrijwijze van een stad doet men Harro's bijdragen af als totaal waardeloos. Triestig, Freddy, zeer triestig!

En dan zitten we zeker terug bij de discussie van enige tijd geleden: mensen lezen de inhoud niet goed (of willen ze niet goed lezen) en antwoorden enkel op wat hen het beste uitkomt (bv. zie Kevins vraag: wat klopt er dan niet aan het verhaal van Harro?).

Iig, Harro, het beste!


ma aug 14, 2006 10:53 am
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group