Het is nu wo apr 24, 2024 11:21 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 
Geallieerde en Duitse oorlogsmisdaden tijdens Market Garden 
Auteur Bericht
John S.
Bericht Geallieerde en Duitse oorlogsmisdaden tijdens Market Garden
[Edit Auke]Dit topic is een afsplitsing van dit topic, helaas ging de eerste post van Barry een beetje fout, dus die quote ik hieronder.[/edit]

barry schreef:
Hans Dorr schreef:
De 9'e en 10'e SS hebben zich inderdaad als voorbeeldige soldaten gedragen en hebben zover bekend geen oorlogsmisdaden begaan of is er enige bekendheid over misdaden. Het zelfde is ook van toepassing op de 9'e SS.


Voor de mensen die blijven geloven dat de Duitsers geen oorlogsmisdaden hebben gepleegd raad ik, voor de tweede keer, het volgende topic an
- http://www.tweede-wereldoorlog.nl/forum ... php?t=2154

Lijkt me een vrij duidelijk verhaal. Overigens staan hierin ook geallieerde oorlogsmisdaden beschreven. Voor het evenwicht zullen we maar zeggen :wink:. We kunnen dus concluderen dat er zowel aan Duitse als Geallieerde zijde oorlogsmisdaden gepleegd zijn.

Het lijkt me trouwens een goed idee hier een apart topic aan te wijden om alles op een rijtje te zetten...



Barry:

Citaat:
Lijkt me een vrij duidelijk verhaal. Overigens staan hierin ook geallieerde oorlogsmisdaden beschreven. Voor het evenwicht zullen we maar zeggen . We kunnen dus concluderen dat er zowel aan Duitse als Geallieerde zijde oorlogsmisdaden gepleegd zijn.

Het lijkt me trouwens een goed idee hier een apart topic aan te wijden om alles op een rijtje te zetten...



HE-LE-MAAL mee eens :!:


do okt 05, 2006 1:24 pm
Motorway
Bericht 
Ik zit nog even met twee vragen:

1)in de Telegraaf (ja ja..) had ik ooit es gelezen in een ingezonden brief dat een nederlandse dokter die Engelsen medische hulp had gegeven door 'de Duitsers'werd doodgeschoten, weet iemand hier meer van?
2) Arnhem werd nadat de slag voorbij was, geplunderd. Wie waren er toen gelegerd in Arnhem?


do okt 05, 2006 9:39 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 37 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group