Het is nu vr apr 19, 2024 10:31 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Dachau 
Auteur Bericht
Staf
Avatar gebruiker
Kevin

Geregistreerd:
za maart 27, 2004 7:12 pm
Berichten: 6998
Bericht 
muncio schreef:
Ik begreep dat kort na de bevrijding van Dachau er nog veel doden vielen, doordat deze zich aan het hek vastklampten dat nog onder stroom stond.


Of het ging om veel doden vraag ik me af, maar het klopt dat er op die manier in elk geval enkele doden vielen.

Zie:

1st. Lt. William Cowling schreef:
Then a terrible thing happened. Some of them in their frenzy charged the barbed wire fence to get out and embrace us and touch us. Immediately they were killed by an electric charge running through the fence. I personally saw three die that way.


En:

1st. Lt. William Cowling schreef:
By this time, the square was completely filled with thousands of yelling, screaming people. They were all crowded up to the edge of a ditch just inside the barbed wire fence enclosing the encampment. General Linden arrived at the gate just as several of the people threw themselves across the ditch and onto the barbed wire. The wire was charged with electricity and those on the wire died instantly. Lt. Cowling personally saw three of them die this way.


Bron: www.remember.org

_________________
Hoofdredacteur Artikelen TracesOfWar.com
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar
* Kerstmis onder vuur
* Kolberg


wo jun 27, 2007 10:49 pm
Profiel WWW
muncio
Bericht 
Ik zag wel dat er aan Tyfus zeker meer dan 2000 doden nog vielen.
Het is al erg genoeg dat je na de bevrijding nog overlijdt aan gevolgen van ziekte of geëlektrocuteerd worden aan een hek.


do jun 28, 2007 11:50 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group