Het is nu vr maart 29, 2024 3:26 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Bevrijding van Dachau: de SS 
Auteur Bericht
schinkel1813
Bericht 
He Harro, ik zal binnenkort eens kijken in het informatie centrum van het kamp, ik wil zelf ook nog iets nakijken. Weet je trouwens om welke ss-eenheid het gaat?


do mei 24, 2007 12:38 am
Rednas
Bericht 
In een ander forum zeiden ze dat de 5.SS panzer divisie Wiking ernaast zat, dit weet ik alleen niet zeker, ik zal het nog ff opzoeken.

EDIT: Of the 560 German soldiers massacred at Dachau, 200 of them from the Waffen-SS Division Wiking, who were in Dachau resting from fighting the Red Army on the Eastern Front. The rest wore the Edelweiss insignia of the elite Alpine army troops. Most were dressed in battle-stained camouflage clothing. Their commander, Obersturmf Chrer (1st. Lieutenant) Heinrich Skodzensky, had negotiated a surrender to the Americans that morning with the help of the Swiss Red Cross official Victor Maurer.


do mei 24, 2007 1:33 am
Harro
Bericht 
Zoals reeds vermeld ging het om Untersturmführer Heinrich Wicker en zijn Kampfgruppe Süd. Dit was geen Waffen-SS maar SS-Totenkopf Standarte 1, Totenkopf- Wachsturmbann-KZ en SS-WVHA. Voor zover er Waffen-SS'ers aanwezig waren bevonden die zich onder de 60 man uit het SS-übungslager Dachau waarvan er 17 werden vermoord (het kolenterrein). Ik weet niet welk "ander forum" Rednas aanhaalt maar van dat citaat klopt van A tot Z niets. Elementair zoekwerk bewijst dat de Wiking divisie zich op dat moment honderden kilometers van Dachau bevond. Dat het soldaten van de Wiking betrof is een verzinsel. Dat één soldaat het "edelweiss" insigne draagt (zie de foto van Musser, gepost door Jumpmaster) zegt helemaal niet dat "de rest" dit embleem droeg. Ook liet ik al zien dat er nooit een SS officier met de naam Skodzensky heeft bestaan. Niet in de Dienstalterliste van 1944 en 1945 en niet in de SS-Führerliste. Die naam is een verzinsel van Nerin Gun, de auteur die ook het getal 560 verzon.


do mei 24, 2007 1:57 am
Harro
Bericht 
De door Rednas geciteerde tekst kom ik niet tegen in een forum. Google geeft slechts één link. Het blijkt een citaat uit een artikel waarin ook dit staat...
Citaat:
So why did these massacres occur?

At best, they occurred because the American soldiers believed the lies published in American newspapers concerning the wholesale massacre of Jews at Dachau and other concentration camps, and they took the law into their own hands, in doing so becoming as evil as those they believed massacred Jews.

At worst, the massacres at Dachau, Buchenwald and Mauthausen were ordered by senior US Army personnel so that there would be no voices able to tell the truth about what happened at these camps. So that there would be no voices to contradict the myth of the Jewish holocaust.

Of course, it is now known (and accepted) that contrary to much propaganda, there were never any mass-killings of Jews at these camps. In fact, it is now known (but not universally accepted) that there were never any mass-killings of Jews at any of the German concentration camps.

Een verzonnen massamoord op verzonnen Wiking soldaten, met verzonnen argumenten waarom deze verzonnen moorden zijn gepleegd, om vervolgens de Holocaust - de enige massamoord in dit artikel die wel heeft plaatsgevonden - te ontkennen! Walgelijk.


do mei 24, 2007 6:17 am
John S.
Bericht 
Johan:

Citaat:
Jawel, let op de armadelaar...


Right !!!


do mei 24, 2007 11:11 am
John S.
Bericht 
Harro,

Citaat:
Zoals reeds vermeld ging het om Untersturmführer Heinrich Wicker en zijn Kampfgruppe Süd. Dit was geen Waffen-SS maar SS-Totenkopf Standarte 1, Totenkopf- Wachsturmbann-KZ en SS-WVHA


Die droegen dus oa. ook tarnjacken met de bekende ss-camouflage?

Ik vraag dit omda er nogal wat foto's zijn waarop dat duidelijk te zien is.


do mei 24, 2007 11:22 am
Rednas
Bericht 
Harro schreef:
De door Rednas geciteerde tekst kom ik niet tegen in een forum. Google geeft slechts één link. Het blijkt een citaat uit een artikel waarin ook dit staat...

knip

om vervolgens de Holocaust - de enige massamoord in dit artikel die wel heeft plaatsgevonden - te ontkennen! Walgelijk.


Ik kwam er later ook achter dat dit soort dingen erop stonden, maar ik weet zeker dat enkelen dat zeiden (op feldgrau of op AHF), zoek naar dachau+wiking op 1 van de forums en je krijg genoeg hits. (ik nam de eerste link van google, niet het allerslimste om te doen).

Hier nog een foto waarop duidelijk de dot44/erbsenmuster camo te zien is. Voor zover ik weet werd die alleen aan fronttroepen gegeven, dit moeten dus wel Waffen SS troepen zijn.

Afbeelding


do mei 24, 2007 2:17 pm
Harro
Bericht 
edit


do mei 24, 2007 2:21 pm
Harro
Bericht 
Rednas schreef:
Hier nog een foto waarop duidelijk de dot44/erbsenmuster camo te zien is. Voor zover ik weet werd die alleen aan fronttroepen gegeven, dit moeten dus wel Waffen SS troepen zijn.

Nogmaals: op het kolenterrein werden 60 SS'ers uit het SS-Übungslager bijeen gedreven. In dat kamp bevonden zich frontsoldaten uit allerlei eenheden omdat het al vanaf 1939 gebruikelijk was om gewonde soldaten na ontslag uit het hospitaal verder te laten herstellen in Dachau. Bij de schietpartij - zoals hierboven beschreven - werden van deze 60 soldaten er 17 vermoord. De overlevenden werden als krijgsgevangenen afgevoerd. Dat er foto's zijn van slachtoffers in camouflage uniformen is dus niet vreemd maar zegt niets over de eenheden die zich op dat moment in Dachau bevonden. Feit is wel dat het absoluut fantasie is dat de slachtoffers allemaal tot de Wiking divisie behoorden. Al helemaal in combinatie met de verzinsels van Gun en Buechner dat alle in het kamp aanwezige SS'ers werden vermoord en dat dit er 560 zouden zijn geweest. Kijk bijvoorbeeld naar de verzonnen "LSSAH officier Skodzensky" die in werkelijkheid SS-Totenkopfstandarte officier en Kampfgruppe Süd commandant Heinrich Wicker was. Het gaat om maximaal 100 doden waarvan maximaal 17 Waffen-SS'ers zouden kunnen zijn.


do mei 24, 2007 2:35 pm
muncio
Bericht 
Harro
Prima stuk ik ben weer een stuk wijzer.


vr mei 25, 2007 1:35 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group