Het is nu vr apr 19, 2024 2:03 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 
Oorlogsmisdaad nabij Bastogne? 
Auteur Bericht
Jochen S.
Bericht Oorlogsmisdaad nabij Bastogne?
Ik kreeg net een mailtje van een veteraan die bezig is met een boek over duitse oorlogsmisdaden tijdens het Ardennenoffensief. Hij is opzoek naar informatie over het volgende:

HELLO MIKE,
NEED YOUR HELP.OUT SIDE OF BASTOGNE ON OR ABOUT 12-17 OR 18, 1944 [ABOUT 8 MILES] THERE WAS AN AMERICAN HOSPITAL NEAR HERBAIMONT [WEST OF BASTOGNE] THE ENEMY TOOK EVERY THING AN IT APPEARS THAT THEY MASSACRED THE GI PATIENTS CAN NOT LOCATE HERBAIMONT. DO NOT HAVE ANY THING TO THE NUMBER OR NAME OF THE HOSPITAL. HELP. MORE LATER THANKS AL

Iemand enig idee?

Bvd.

Mike S.


za jul 12, 2008 10:39 pm
Eberbach
Bericht 
Zo'n 54km ten noorden van Bastogne ligt Habiemont. Is ie daar misschien mee in de war? :mrgreen:


za jul 12, 2008 10:54 pm
David
Bericht 
Hier wordt het hospitaal van de 101st Airborne division bedoeld. Dat waren de tenten van het 326th medical company. Deze is inderdaad op 19 december '44 overrompeld door Duitse verkenningseenheden. (eenheid weet ik zo even niet). Er zijn inderdaad US gewonden in koele bloeden vermoord. Ook de legertenten met het grote Rode Kruis erop werden doorzeefd met kogels.
Dit was een grote aderlating voor het 101e tijdens het beleg. Het grootste gedeelte van de chirurgische eenheid was dood of gevangen genomen. Ongeveer 150 GI's werden krijgsgevangen gemaakt.

Dit is een heel bekend verhaal. In vrijwel ieder boek wat over Bastogne gaat komt dit verhaal naar voren. Veel info komt uit de boeken van Koskimaki en Bando.

Het is trouwens Bois de Herbaimont! En de Amerikanen gaven het de naam "Crossroads X".


za jul 12, 2008 11:45 pm
RainbowRob
Bericht 
Meer info hierover staat in het boek over Bastogne van Koskimaki en uiteraard ook in het boek van Bando


zo jul 13, 2008 12:41 pm
Jochen S.
Bericht 
Heren, bedankt voor de info!

Mike S.


zo jul 13, 2008 1:26 pm
John S.
Bericht 
enneh, Mike, die boeken kun je bij mij komen oppikken.

Je had de vraag ook aan mij kunnen stellen....... Maar ja, waarom zou je je grote broer vragen? :lol:


vr jul 25, 2008 7:15 pm
David
Bericht 
Jochen, kon deze veteraan wat met de info die hij heeft gehad?


za jul 26, 2008 10:27 am
Jochen S.
Bericht 
Broer - had ik natuurlijk kunnen doen... ware het niet dat jij op dat moment op vakantie was :wink:

David - helaas nog niets van hem vernomen. Ik weet dat hij problemen heeft met het vertrouwd raken met zijn nieuwe computer en pc. programma(Vista). Zodra ik iets hoor laat ik je het weten.


ma jul 28, 2008 2:36 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group