Het is nu zo jun 24, 2018 5:27 am

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Website US 26th Infantry Division 
Auteur Bericht
Collector26thID1944

Bericht Website US 26th Infantry Division
Heren,

Sinds ongeveer een maand heb ik een eigen website gemaakt. Dit uiteraard in het teken van mijn eigen collectie m.b.t. de US 26th Infantry Division.
In deze relatief korte tijd heb ik al vele postieve reacties mogen ontvangen. Tevens heb ik ook al enkele familie leden kunnen helpen met hun onderzoek naar een oom of neef.

http://www.yankee-division.com

Langere tijd ben ik al bezig geweest met het opzoeken van de gesneuvelde YD'ers. Voornamelijk hier in Europa in de wel bekende ABMC Cemeteries and Memorials.
Hier op ben ik lijsten gaan maken waar deze soldaten begraven zijn, wanneer gesneuveld, Army Serial Numbers en Decorations bij staan. Veel tijd en werk in gehad maar dit maakt het een stuk overzichterlijker voor alle geïnteresseerden.

Vervolgens ben ik dus ook gaan uitzoeken naar de andere YD'ers die sneuvelden. Hier op volgde de Battle Casualties list.
In deze lijst staan alle namen van 26th Division soldaten die sneuvelden, enkel die wat in de organic units vochten van de 26th Infantry Division. Ben hier mee nog altijd bezig aangezien over sommige helaas niks te vinden is...
Hier staat wederom de naam, Army Serial Number, wanneer gesneuveld, decorations en plaats waar hij op dit moment begraven is.

Sinds vandaag zijn de lijsten van Cemeteries and Memorials vrijwel klaar, enkel moet ik nog die van Luxembourg en Lorraine aanvullen en veranderen. Deze laatste zal nog een tijd duren aangezien ik eerst nog foto's moet maken van de graven. De lijsten van de Battle Casualties zijn ook bijna klaar, enkel nog van twee regimenten en dan kunnen deze lijsten ook gebruikt worden voor persoonlijk onderzoek!

In elk geval is dit bericht bedoeld om jullie op de hoogte te houden van mijn website. Aangezien wij allen een gezamelijke interesse hebben, leek mij dit wel gepast.

Telkens zodra de website geupdated wordt zal dit hier kenbaar gemaakt worden d.m.v. een link naar de desbetreffende pagina. Ook zal dit geplaatst worden op Facebook.

Alle feedback is uiteraard welkom. :top:

Bedankt voor het kijken en veel lees- en kijkplezier! :top:

Mvg,

Silvano

“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning and I’ll alert the 26th to be ready to move.“ General George Patton

ma mei 20, 2013 8:15 pm
Profiel
Johan WILLAERT

Bericht Re: Website US 26th Infantry Division
Mooi Silvano!

Ik zie dat de Bratton Duffel Bag een mooie thuis heeft gekregen!!

JOhan

di mei 28, 2013 9:53 am
Profiel WWW
Collector26thID1944

Bericht Re: Website US 26th Infantry Division
Thanks Johan!
Dat heeft die zeker! Nogmaals bedankt voor de ruil toen der tijd!
Heb er nog altijd geen spijt van.

“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning and I’ll alert the 26th to be ready to move.“ General George Patton

di mei 28, 2013 9:16 pm
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ]