Het is nu vr apr 19, 2024 10:49 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 269 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Volgende
Geen wedstrijd! 
Auteur Bericht
IA002
Bericht Geen wedstrijd!
Misschien een idee om met elkaar een onderwerp af te spreken...
b.v. Ardennen offensief (of winter - dat is dan weer ruimer omdat Stalingrad daar ook onder kan vallen) -
of Seelowe - de nooit uitgevoerde invasie van Engeland- kan je helemaal je fantasie laten gaan...,
Of Luchtlandingstroepen (kan dus zowel Duits Amirikaans of Brits zijn)
Of b.v. Blitzkrieg etc etc
en dat we dan na een aantal maanden dmv foto's laten zien wat we mbt dit onderwerp voor moois aan diorama's hebbben gebouwd... We moeten dan wel een formaat afspreken b.v. 30x40 cm (geen schaal, die is vrij) waarbinnen we moeten blijven. Zo stimulieeren we elkaar en kunnen we later elkaars stuk doornemen.
Ik dacht om dan eerst tot afspraken te komen (moet wel binnnen 1 week te regelen zijn) en dat we dan tussen september tot b.v. eind december de tijd hebben om te bouwen.... het is m.i. geen !!!! wedstrijd - enkel om elkaar te stimuleren.
Wat denken jullie er van


Laatst bijgewerkt door IA002 op za aug 21, 2004 10:55 pm, in totaal 1 keer bewerkt.



za aug 21, 2004 8:25 pm
Bart Geraerts
Bericht 
mja, op zich leuk idee! ;)


za aug 21, 2004 9:47 pm
Jurrie
Bericht 
==> Is misschien leuk om dan even te kijken op het armorama forum! Daar zijn ze van plan om ook een Group-build te doen

www.armorama.com!

Hoe meer zielen, hoe meer vreugd!

Jurrie


zo aug 22, 2004 11:44 am
OmErta
Bericht 
Is inderdaad geen slecht idee als er iemand suggesties geeft voor een onderwerp, je zegt het maar.

grtz alex


zo aug 22, 2004 11:50 am
IA002
Bericht 
Jurrie, ik denk dat mijn idee iets afwijkt omdat de dio's te samen geen één grote dio gaan vormen, je bent dus veel vrijer. Je maakt geheel vrij je eigen dio binnen de richtlijnen en onderwerpkeuze.
Laten we eerst tot een onderwerp komen. Ik stel de volgende alvast voor, aanvullingen zijn welkom:-

- Blitzkrieg
- Seelöwe
- D-Day/Normandië
- Market-Garden
- Ardennen-Offensief


zo aug 22, 2004 12:55 pm
Jurrie
Bericht 
Eu, volgens mij wisten ze het nog niet bij armorama...dus dat kan je niet zo zeggen:)

Maar ik kan het (inmiddels) mis hebben

Jurrie


zo aug 22, 2004 4:00 pm
IA002
Bericht 
Jurrie, ik begreep er uit dat ze gezamelijk een soort van 'model' museum gaan bouwen met de bedoeling de modellen dus ooit eens samen te voegen.
Dat is dus een hele andere insteek.... Mij gaat het er enkel om om elkaar te stumuleren en dat je later kan zien dmv geposte foto's hoe iemand anders vanuit een hele andere invalshoek een diorama maakt dan dat ik dat zou doen. vervolgens kunnen we dan de diorama's met elkaar online bespreken. Je bent afgezien van de basisplaat maat geheel vrij qua schaal en wat voor voertuigen etc je gaat gebruiken, als het maar het het gekozen onderwerp te maken heeft... 8)


zo aug 22, 2004 4:27 pm
OmErta
Bericht 
Is me zonet een idee te binnen geschoten: misschien kunnen we enkel de maat van de grondplaat bepalen en ook dat er SNEEUW moet gebruikt worden? Zelf heb ik nog nooit sneeuw gebruikt(heb zlefs nog geen diorama's gemaakt maar ja :? ) en dit is dus een uitdaging voor diegenen die het nog nooit gedaan hebben maar ook als je al met sneeuw gewerkt heb kan je nog van anderen leren of eens een andere manier uitproberen want ik lees veel verschillende manieren op het internet. Misschien een goed idee? Laat het me weten hé.

grtz alex


zo aug 22, 2004 7:03 pm
IA002
Bericht 
Voegen we toe aan het lijstje

- Blitzkrieg
- Seelöwe
- D-Day/Normandië
- Market-Garden
- Ardennen-Offensief
- Sneeuw


zo aug 22, 2004 10:23 pm
StrangeWar
Bericht 
sneeuw vind ik wel een tof idee want dat hebk ook nog nooit geprobeerd
en ik denk als je als onderwerp sneeuw neemt dat je dan daar onder ardenne, O-front,.. hebt
dan heb je nog meer keuze


ma aug 23, 2004 10:32 am
IA002
Bericht 
Sneeuw is prima, staat dus nu boven aan, maar laten we even afwachten de komende dagen voor nog meer deelnemers. Voor de duidelijkheid, het is dus geen wedstrijd, zo heb ik zelf de afgelopen 15 jaar niets meer gebouwd. Voor mij is het een leuke manier om weer eens iets te gaan bouwen, en mogelijk dat we elkaar tips kunnen geven bij het vervaardigen van sneeuw... Probeer eventueel ook in je vriendenkring die bouwen de akte te promoten. Een deelnemer of 10 zou heel mooi zijn

Tot nu toe hebben zich geintereseerd bevonden, alle drie willen ze wel iets gaan bouwen met 'sneeuw'... Dat kan dus varieren tussen een beetje sneeeuw tot een hele berg sneeuw:-

Pietje
StrangeWar
OmErta

Jurrie en Bart? (kunnen we jullie er bij zetten?)


ma aug 23, 2004 12:13 pm
Bart Geraerts
Bericht 
Ik wil dit best wel proberen hoor! soviet, ardennen, ... maakt mij niet uit :)

moet je me natuurlijk wel even uitleggen met dat sneeuw :P


ma aug 23, 2004 12:21 pm
Danny Wennekes
Bericht 
Citaat:
Jurrie, ik begreep er uit dat ze gezamelijk een soort van 'model' museum gaan bouwen met de bedoeling de modellen dus ooit eens samen te voegen.


Nope, het is de bedoeling dat ieder individueel bouwt. Er is dus GEEN sprake van het samenvoegen van dio's. Het THEMA van het bouwen is daar "Museum". Dit wil dus zeggen dat iedereen iets bouwt wat te maken heeft met een museum....dit soort thema's zijn ter stimulatie van de creativiteit en het inbouwen van een bepaalde moeilijkheidsgraad.

Danny Wennekes
Asst. Diorama Editor op Armorama


ma aug 23, 2004 7:01 pm
David
Bericht 
Ik ben totaal geen modelbouwer (veels te ongeduldig en twee linkerhanden :roll: ) Maar sneeuw zou je toch kunnen creëren van dat poeder wat je tegen de Kerstdagen kan kopen!? Waar je bijvoorbeeld je Kerstboom mee versiert.


ma aug 23, 2004 7:06 pm
IA002
Bericht 
Het sneeuw uit de bekende spuitbussen verkleurd na enige tijd en wordt geel...
Jurrie, volgens mij heb ik wel degelijk goed gelezen.... ze bouwen samen één museum...

Even wat quote's van hun site geknipt...

Wesley: - ….we op een meeting een rode draad hebben in onze opstelling van de stand ….
(dat kan alleen als je het samenvoegd op een meeting)

Jurjen :- ….of we maken tesamen een megadio, dus iedereen maakt een aparte plaat die we tegen elkaar kunnen aanleggen….

Bert: - …iedereen bouwt een voertuig uit de zelfde panzer divisie vb. uit Kursk dan heeft iedereen een verschillende tank maar in tot heb je dan 1 grote panzer divisie…

Kris :- Als het de bedoeling is, de afgewerkte stukken ooit eens samen te brengen waarom dan niet zo. In een museum zie je ook vanalles.

Jurjen (in antwoord op Kris) :- ….Het lijkt mij in ieder geval leuk om zo iets te proberen..

Danny (in antwoord op kris) :- …Ik persoonlijk vind dit een puik voorstel…

Wesley: - Super Idee. Hier kunnen we vele richtingen uit. …..Wil er iemand alleen maar een tank maken en bij iemand op een grondplaat plaatsen, kun je dat….


Maar weer even terug naar deze webpage met andere ideeën dan bij de buren,... Wij gaan dus naar het laat aanzien voor sneeuw en de mensen die meedoen tot nu zij:-

Pietje
StrangeWar
OmErta
Bart

Anyone more!


ma aug 23, 2004 7:46 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 269 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group