Het is nu do maart 28, 2024 3:06 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 
101st Airborne Trooper met Bazooka Ardennen (In Progress) 
Auteur Bericht
Robert Blokker
Bericht 101st Airborne Trooper met Bazooka Ardennen (In Progress)
Ola Mensen

Door mijn werk is mijn hele modelbouw en Internet gebeuren op een heel laag pitje komen te staan. Desalniettemin heb ik toch elke dag tijd om 3 streken verf toe te voegen aan een figuurtje van Micheal Roberts die ik een 3 weken terug heb gekregen. Het figuur is erg mooi gesculpt en het detail is superb. Het gezicht is geschildert met Acryl en de rest is/word geschildert in Enamel. Het jasje heeft al highlights al komen ze op de foto niet helemaal tot hun recht de highlights zijn nog niet af en er moet nog wat kleur tegenaan.
Ik heb wat foto`s van de resultaten tot nu toe. Het zijn niet de beste maar ik heb ook niet echt de goeie Apparatuur en ook het geld niet om goede apparatuur te kopen. Dit is dus het resultaat van een 1,3 megapixel cammetje en veel gephotoshop omdat er anders nog niks te zien was op de foto`s

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Alle Feedback is welkom
Greetz Robert


ma aug 23, 2004 11:58 pm
Jurrie
Bericht 
Nou, het is nog wel redelijk goed te zien hoor, dus er valt nog wel wat zinnigs over te zeggen:D

Ten eerste moet ik zeggen dat ik het figuurtje zelf er erg gaaf uit vind zien!

Ten tweede vind ik em tot nu toe erg goed geschilderd. Ga je ook nog van die wash/highlight etc etc dingen doen?

Zou je btw ook nog ergens even kort kunnen uitleggen hoe je nu zo'n realistisch koppie schildert? :D

Greetz,

Jurrie


di aug 24, 2004 10:10 am
Danny Wennekes
Bericht 
Citaat:
Het gezicht is geschildert met Acryl


Hehehe..... en daar gaat de uitspraak "Ik ben de enige die nog steeds ALLES met enamel schildert...."..... ooh Robert....de eerste rasse schreden op het pad der acrylverven :lol:

Ziet er schitterend uit dude. Ik moet zeggen dat je het schilderen van gezichten behoorlijk onder de knie hebt. Neem je hem mee naar Mol ?


di aug 24, 2004 10:23 am
Hans22
Bericht pop van paratrooper
Mooi uitgevoerd. Erg knap van jou. Het minimum voor een digitale camera is wel 2 Mega pixels. Zelf heb ik verleden jaar maart een kleine Vivitar met een positie om foto's tussen 30 en 70 cm afstand te fotograferen. Ik doe er alles mee en vooral handig om foto's via internet naar het buitenland op te sturen.
Mijn felicitaties voor je goede werk, de pop lijkt echt op een paratrooper van de 101st Airborne Division.
Met mijn vriendelijke groeten uit Parijs.
hans22


di aug 24, 2004 11:21 am
Robert Blokker
Bericht 
Ola Mensen

Bedankt voor de reacties.

Jurrie
Dit is absoluut 1 van de mooiste figuren die ik ooit gedaan heb. Alles aan het figuur is mooi van het detail tot aan de expressie en de pose van de man. Het detail is zo verschrikkelijk goed dat zelfs de badge van het 101ste dat de man op z`n schouder heeft de Adelaar en het woord Airborne bevat. Super gewoon
Die Wash en Highlight dingen waar je het over heb ben ik wel al aan begonnen alleen is dit niet helemaal goed te zien in de foto`s. Als je goed kijkt in de eerste foto dan zie je op de man z`n sjaal de highlighting erg goed en ook zijn jas heeft sporen van de highlighting. Ik moet nog even kijken of ik gebruik ga maken van een wash om het donkerder te maken omdat de basis kleur die ik heb gebruikt van zichzelf al heel donker is. De Highlighting van zijn jas moet ik nog afmaken en het hele geheel krijgt een iets lichtere indruk daardoor.
Ik zal es ff kijken of ik een soort van Artikeltje kan maken waarin ik vertel wat mijn werkwijze is om een gezicht te schilderen

Danny
Inderdaad je kan dit misschien zien als de eerste rasse schreden op het gebied van Acryl verf maar het is niet de eerste ik heb voor Juul al eens eerder een gezicht in Acryl gedaan en dit is meer een voortzetting van de test. Ik raak er wel steeds meer van overtuigd dat je met Acryl goede resultaten kan bereiken maar desalniettemin weet ik nog steeds goed mijn weg met Enamels zoals te zien is bij de rest van het Uniform. Dit figuur gaat ongeacht in welke staat met me mee naar Mol.

Hans
Ik weet het allemaal dat is het trieste eigenlijk. Ik heb op school mijn diploma fotografie gehaald en ik kan heel goed macro fotograferen alleen heb ik er niet de juiste apparatuur voor :cry: en ook het geld niet voor betere apparatuur. Maar daar zal in de toekomst wel verandering in komen.
Ik wil je bedanken voor de Complimenten over het figuur

Nogmaal mensen bedankt voor alle feedback

Greetz Robert


di aug 24, 2004 3:41 pm
jurjen zuijdendorp
Bericht 
Eey Robert

Ziet er goed uit man. Het gezicht spreekt mij erg aan, het lijkt me erg moeilijk om emoties te schilderen. Ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat :D


ma aug 30, 2004 7:18 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group