Het is nu vr maart 29, 2024 3:29 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vraagje : Hanomag Sdkfz 251/1 
Auteur Bericht
Onyx
Bericht 
Sommige acrylverven kan je gewoon met water verdunnnen en anders met een gel-medium. Meeste verfreeksen hebben die gewoon in hun selectie.

Heb je al wat foto's gemaakt? :)


ma aug 01, 2005 11:25 am
Mario
Bericht 
Bon, het halfrupsvoertuig zelf is zo goed als klaar (op enkele details na), maar ik zit met nog een aantal vragen.

Eerst een beetje terug in de tijd om het probleem te schetsen : een tiental jaar geleden heb ik de pak 75/40 gebouwd, inclusief 3 figuurtjes. Toen heb ik voor de ‘Afrika Korps’-uitvoering gekozen, nl. een kanon in woestijnkleur geverfd. De figuurtjes echter heb ik eerder in feldgrau gelaten, met wat woestijngeel er later op aangebracht.
Nog steeds denk ik dat dit geen geheel verkeerde keuze was en wel hierom : het kanon kwam (zoals Gustav eerder aangaf) vrij laat aan op het Noord-Afrikaans strijdtoneel (ik schat ongeveer toen het Afrika Korps op z’n hoogtepunt was bij de verovering van Tobroek en daarna bij z’n neergang, dus o.a. El Alamein en de terugtocht naar Tunis). Als ik een diorama zou maken, zou ik dan ook eerder iets willen afbeelden uit de eerste helft van ’43, met de strijd om Tunisië of iets dergelijks. Ik vermoed dat toen lang niet meer alle soldaten in een geel tropenpakje rondliepen (ook niet die van de 15de en 21ste pantserdivisies), als ze dat ooit al gedaan hebben.

Mijn vraag is dus : kan iemand bevestigen of ontkrachten dat het soldatenuniform in die context ook gewoon door het zand verkleurd feldgrau was ? Mocht ik verkeerd zijn, dan heeft het weinig zin de bemanning van het kanon in deze uitvoering te posteren naast een 5-tal soldaten die in woestijngeel uit hun voertuig komen gesprongen. :wink:

Ik zal proberen de komende dagen wat foto’s te posten van de combinatie.


ma jan 02, 2006 11:34 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group