Het is nu do maart 28, 2024 10:19 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 
natte modder 
Auteur Bericht
OmErta
Bericht natte modder
iemand goede tips hoe modder te maken? daarme bedoel ik modder die er nog nat uitziet en het is niet echt bedoeld om op voertuigen maar gewoon om een modderweg na te bootsen. Ik beschik niet over MIG pigmenten want ik weet dat je dat daar inderdaad ook mee kunt maken maar ik moet dus een andere manier vinden. Iemand al ervaring op dit gebied? Of goede ideeën? Modder lijkt me niet zo moelijk te maken: beetje echte (gezeefde) aarde mengen met gips en beetje zand en beetje verf eventueel maar volgens mij ziet dit er eerder opgedroogd uit. zou het eigenlijk eens moeten uitproberen maar in afwachting Iemand??

grtz alex


za aug 28, 2004 7:05 pm
Robert Blokker
Bericht 
Ola Alex

Een hele simpele methode om natte modder na te maken is gewoon naar je bouwmarkt gaan en daar een Tube Snelplamuur van Albastine te halen. Kost je een paar euro maar dan heb je genoeg voor meerdere dio`s. VErvolgens ga je van je Bouwmarkt naar de Dierenspeciaalzaak en daar haal je Schelpenzand het spul dat je in de bodem van de vogelkooi strooi(t) :lol: Kosten ook een paar Euro en waarschijnlijk genoeg schelpen zand voor 10 jaar.

Thuis gekomen een goedkoop plastic bakje nemen. Een flinke scheut plamuur er in Gooi er wat zand bij, mix het goed. Eventueel kan je het al voorkleuren door er een Tamyia Grondkleur tegen aan te gooien. Om het nog realistischer te maken kan je er static grass door heen mengen. Als je dit hele heksenrecept gedaan heb is het gewoon een kwestie van aanbrengen op je voertuig of in je dio en voila.

Noot 1. In het geval dat de natte modder Als grond van je dio komt zou ik er weinig tot geen static grass door mixen. In het geval van een Voertuig altijd doen levert mooie resultaten kijk maar:
Afbeelding
Afbeelding
Noot 2.Het verschil tussen natte modder en gewone modder is niet zo heel groot en daarom dus moeilijk uit te beelden. Een ding die je moet onthouden is dat Natte modder niet glimt. Er moet toch wel heel veel water in zitten wil het glimmen. het heeft eerder een subtiele lichte glans. Je kan je weg na dat je hem gespoten heb in de gewenste kleuren nog eens bewerken met een half glans lak (Satin word dat genoemd geloof ik) om hem die subtiele glans mee te geven. Iets anders dat je kan doen is het volgende. Schilder je volledige grond Grijs (mat) en als dat gedroogt is ga je met een dikke wash van een bruin erdoor. Liefst een lichte bruin en hij moet niet mat maar glans zijn. Het resultaat dat je dan krijgt is een soort van met water verzadigde modder die er ongeveer zo uit zou moeten zien. (let wel dit is ook een oudje en lekker simpel werk):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik hoop dat hier genoeg nuttige info voor je tussen zit en als je een vraag heb gewoon vragen.

Greetz Robert


za aug 28, 2004 8:27 pm
Jesper
Bericht 
nagellak, haarlak?


za aug 28, 2004 10:17 pm
Jurrie
Bericht 
Nou Robert, bedankt voor dit stukje...kan ik misschien zelf ook nog wel gebruiken:)

En ik neem aan dat de vraag nu wel beantwoord is.

Maar zou je ook goede natte modder kunnen krijgen door het EERST glans te lakken en vervolgens "af te doffen" met van ver weg gespoten MATTE lak?

Greetz,

Jurrie


zo aug 29, 2004 11:00 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group