Het is nu vr maart 29, 2024 12:54 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vakantie Normandië 
Auteur Bericht
wo2-freak
Bericht Vakantie Normandië
Hallo,

wie is in Normandië geweest enkel vanwege de oorlogsherinneringen en heeft reis tips? Dus in welke stad/dorp je het beste kan verblijven en wat de moeite waard is om te bezoeken.

Liefst zo uitgebreid mogelijk en evt met links naar sites waar je b.v. de vakantiewoning/hotel kunt boeken.

Alvast bedankt.


vr jun 25, 2010 5:06 pm
John S.
Bericht 
Daar zijn al topics van op dit forum.
Dus ik stel voor: zoeken op dit forum... :|


vr jun 25, 2010 6:19 pm
wo2-freak
Bericht 
Dat klopt dat die topics er zijn, maar ik vraag het hier omdat het antwoord wat ik hier krijg dan een recent antwoord is en niet een antwoord van misschien wel 2 of 3 jaar geleden :)


vr jun 25, 2010 6:45 pm
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
As always: Hangt van je interesse af... Ga je BoB-en of wil je de echt interessante zaken zien :wink:

Gratis tip: als je donateur (of medewerker) van STIWOT bent, kun je op oorlogsmusea.nl inloggen en daar de door jou geselecteerde interessante zaken in een lijstje opslaan en vervolgens op een kaartje tonen. Daarna is het natuurlijk een eitje om de meest logische plek voor je hotel te zoeken (namelijk, in de buurt van waar je heen wilt).

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


vr jun 25, 2010 11:06 pm
Profiel WWW
wo2-freak
Bericht 
Ik ben geen donateur van Stiwot maar dat komt zeker nog wel. Ik steun graag een stichting die er alles aan doet om zoveel mogelijk informatie te verzamelen over WO2 en nog belangrijker: ervoor zorgen dat dit onderwerp niet vergeten wordt :)

Ik kan die functie niet gebruiken, maar wat ik wil zien is denk ik vrij standaard:

- Omaha Beach / bunkers (Colleville-sur-Mer)
- Point du Hoc / bunkers
- Normandy American Cemetery and Memorial
- St. Meré Eglise (o.a. musea)
- Caen (o.a. musea)
- Oorlogsbegraafplaats La Cambe

Dat is het ongeveer :)


vr jun 25, 2010 11:51 pm
Jan1981
Bericht 
Citaat:
Ik kan die functie niet gebruiken, maar wat ik wil zien is denk ik vrij standaard:

- Omaha Beach / bunkers (Colleville-sur-Mer)
- Point du Hoc / bunkers
- Normandy American Cemetery and Memorial
- St. Meré Eglise (o.a. musea)
- Caen (o.a. musea)
- Oorlogsbegraafplaats La Cambe

Dat is het ongeveer


Pagasus Bridge in benouville is ook interessant.


za jun 26, 2010 9:20 am
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Standaard BoB dus, vergeet dan deze niet: http://www.oorlogsmusea.nl/artikel/716/ ... Museum.htm en Iron Mike moet je als STIWOT-bezoeker ook even gezien hebben (in het echt).

Mocht je toch nog geïnteresseerd zijn in de rest, ga dan naar Arromanches voor dit en dit. En omdat je toch in Normandië bent, ga naar het Bayeux Tapestry, vergeet de luistertour niet en vooral de video die ze boven afspelen niet. Bezoek vervolgens de begraafplaats en zoek de WOII connectie :wink:

Ow, en vergeet het speciale kortingsbonnenboekje niet te kopen bij het eerste museum dat je binnen stapt, scheelt weer wat als gierige Hollander... :D

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


za jun 26, 2010 12:04 pm
Profiel WWW
wo2-freak
Bericht 
Bedankt voor de zeer nuttige informatie mensen! Wat ik wil zien is dus vrij standaard, maar de tips die jullie hebben gegeven komen zeer goed van pas.

Helaas is de woning die Comu gegeven heeft van 17 juli t/m 21 augustus al bezet. Vanaf 21 augustus zou het kunnen, maar dan moeten wij weer binnen een week naar school en mijn ouders kunnen niet elk moment vrij nemen omdat ze werken. Ik zoek wel verder! :)


za jun 26, 2010 12:55 pm
wo2-freak
Bericht 
Ik heb nog een vraag:

Ik wil graag meer spullen kopen uit de Tweede Wereldoorlog. Het enigste wat ik nu heb zijn een aantal replica handsteelgranaten, wat feldpostbrieven, postzegels en een aantal ansichtkaarten. Zijn er in Normandië ook winkels die gericht zijn op het verkopen van WW2 items? Zo ja, wie kent er een paar die aan te raden zijn? De prijzen moeten niet te hoog zijn (voor de spullen waarin ik geïnteresseerd ben), tegen die tijd heb ik tussen de €700,- en €1000,- op zak maar wil het ook aan andere dingen uitgeven.

(Vergeef mij als ik denk dat je een K98 of een MP40 voor €1000,- kunt krijgen, ik weet de prijzen niet zo goed).

Ik weet nog niet precies wat ik wil gaan verzamelen, maar het gaat deze richting op:

- Dolken (Duits)
- Medailles (Duits)
- Helmen/Petten/Jassen (Duits/Amerikaans/Brits)
- Wapens (MP40/Luger) Dit zijn dure items maar ben bereid al mijn geld aan een zo'n ding uit te geven omdat ik een MP40 gewoon geweldig vind. Ik weet niet hoe de regeling is in Nederland mbt verzamel wapens. Weet iemand hier meer van af of heeft iemand wapens uit WW2? B.v. K98 die ik best vaak in verzamelingen voorbij zie komen.

Dat is het ongeveer. Hoever kun je komen met €1000,-?


za jun 26, 2010 10:00 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Ik kan je in ieder geval uit ervaring mededelen dat je daar duur uit zal zijn voor je spullen. Er zijn diverse winkels op verschillende plaatsen aldaar die spul verkopen, ook diverse musea verkopen items.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


zo jun 27, 2010 12:10 am
Profiel WWW
Staf
Kaj

Geregistreerd:
ma jul 03, 2006 12:06 pm
Berichten: 2710
Woonplaats: Nederland
Bericht 
Wo2-freak,

Ik zou daar rustig mee aan doen. Het is helemaal niet erg om op een rustige tempo je verzameling uit te breiden. Ineenkeer 1000 euro spenderen is gewoon zonde van je geld. maar goed het is maar een tip. :)

_________________
"In every Polish heart these words must be engraved as in stone: The blood shed unites us, the execution wall, Dachau and Auschwitz and our ravaged home. Every nameless grave and every prison cell, unite us all" - Wladyslaw Broniewski


zo jun 27, 2010 1:08 am
Profiel
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Vooral geen 1.000 euro meenemen naar Normandië, je betaald daar overal meer dan op welke andere plek dan ook. Verder zou ik toch eerst even verdiepen in de Nederlandse wapenwet.

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


zo jun 27, 2010 11:12 am
Profiel WWW
alois
Bericht 
En vooral geen 1000 euro uitgeven aan een mp-40. Dit bedrag zal zich namelijk nog verveelvoudigen als de politie dit wapen bij je thuis aantreft.
Google maar eens de wet wapens en munitie (wwm), daar zul wel wat hits op krijgen, en weet je precies wat wel en niet mag.


zo jun 27, 2010 11:33 am
wo2-freak
Bericht 
Ik had na het plaatsen van mijn bericht zelf al rond gekeken ivm het houden van verzamel wapens. Als het wapens onklaar gemaakt, dus grendel vast en/of gat in de loop, dan heb je geen vergunning nodig. Als de grendel nog los zit en/of er zit geen gaat in de loop, dan heb je wel een vergunning nodig. Zo zit het in Nederland in elkaar, terwijl je in België wel een wapen mag hebben die niet helemaal bewerkt is.
Ik ga iig niet meteen een wapen kopen, een Mp-40 word het iig niet aangezien zo'n ding €2000,- kost :shock:
Een k98 krijg je voor tussen de 250-400 euro. Dat lijkt mij meer te doen denk ik.

Weten jullie of er een verschil zit tussen het verzamelen van dolken en vuurwapens? Dus moet je ook een vergunning hebben om messen/dolken uit WW2 te verzamelen? Hier heb ik weinig van terug kunnen vinden. Maar zelf denk ik dat je deze dingen gewoon mag hebben aangezien je thuis ook gewoon messen houd.


zo jun 27, 2010 11:41 am
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Even het plaatselijke politiebureau binnenstappen en je weet het zo...

Ow, en er zit wel degelijk een 'klein' verschil tussen een dolk en een standaard keukenmesje.

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


zo jun 27, 2010 12:17 pm
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group